Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '08

 
Kategori
Spor
 

Gölge boyuna bakmayacaksın…

Gölge boyuna bakmayacaksın…
 

<ı>

Maaşının yüksekliğini TBMM gündemine taşıyan milletvekillerine Fatih TERİM cevap veriyor.

<ı>

<ı>"Ben mecliste bazı insanları ciddi zannediyorum. Onlar da zannediyor ki biz konuşamayacağız, cevap veremeyeceğiz. Ben bir programda gereksizdi ama söyledim. Ben onlardan fazla almış olabilirim. Ben, bazılarını tenzih ediyorum ama onlardan 550 tane var benden bir tane. Ben isterim ki ülkenin başka meselelerim ile uğraşsınlar. İnsanın dağarcığı az olunca böyle oluyor. Çoğuna da cevap vermiyorum. Siz sordunuz ben de söylüyorum. Paramı da ben belirlemedim. Ama benim fiyatımı belirleyeceğimi yakın zamanda göreceksiniz."

<ı>

Fatih Terim'in bu sözleri, maaş konusunu daha önce Meclis gündemine taşıyan DTP Muş Milletvekili Sırrı Sakık'ı kızdırıyor ve şöyle cevap veriyor Fatih Terim’e: <ı>"Maaşını devletten almıyor da nereden alıyor. Federasyon başka devletin mi?"

Soru, bir anlamda yerinde. Futbol Federasyon’u her ne kadar <ı>“Özerk” yapıya sahip ise de, kasasından çıkan paranın hesabı her zaman sorulur.

<ı>

DTP Milletvekili Sırrı Sakın, devam ediyor:<ı> “Biz halkın oyuyla geldik, sözleşme ile değil. Teknik direktörlerin nasıl geldiğini hepimiz biliyoruz. Bu kulüplerde nasıl yol yöntem izlendiğini biliyoruz. Bize ahlak dersi veremez. Amacımız gelir eşitsizliğine dikkat çekmekti. Sorunumuz Terim değil, çok da tanımayız. Onun gibi sırtını birilerine dayayarak gelen yüzlerce insan var. Biz sistemi eleştiriyoruz. Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Genelkurmay Başkanı da bir tane… Onların kaç katı maaş alıyor.”

<ı>

Bu cevaba da denecek en ufak da olsa bir şey bulamıyorum. O kadar yerinde bir cevap ki…

Fatih TERİM’in kendisinin <ı>“Bir tane” olmasına da katılıyorum aslında, nüfus cüzdanındaki <ı>“Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlık numarasına” baktığınızda, evet Fatih TERİM’de bir tane.

Ama Türkiye’de Fatih TERİM gibi futbol takımı çalıştırıcısı çok… Bu da bir başka gerçek, yani <ı>“Ben bir taneyim” demesi doğru bir tanımlama değil. Örneğin, Türkiye 1. Liginde (Turkcell Süper Ligi) tam 18 tane var…

Elbette kimin burada <ı>”Kimin kaç tane” olduğu tartışması çok önemli değil.

Önemli olan başka bir şey…

<ı>Bir insan, ışığa doğru yürürken, devamlı arkasına bakarsa göreceği şey gölgesidir.

Işık uzakta ise, gölge boyunuz da büyük olur. Ama ışık kaybolursa, gölge de kalmaz…

İşte Fatih TERİM bu…

Tavırları, konuşmaları ve insanlara bakış açısı itibariyle verdiği görüntü, ışığa doğru giderken dönüp hep gölgesini görmesi ve kendini de <ı>“Gölge boyu” ile değerlendirmesidir.

İnsanlar, gölgelerinin boyutunun büyüklüğü ile değil, arkalarında bıraktıkları <ı>“Başarı”nın büyüklüğü ile değerlendirilirler. O zaman, maaşını savunurken, sıralayacağın şeylerin başında <ı>“Ben bir taneyim” gelmemeli…

<ı>“Benim başarılarım…” diye cümle kurarak ve başarılarını da sıralayarak cevap verilmeliydi.

Ne yazık ki bu olmadı ve Fatih TERİM, gölgesinin boyu ile gündemde kalmayı seçti.

Benim görüşüm bu…

<ı>20 MAYIS 2008

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..