Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '19

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Gönül Dostlarıma Merhaba

Sevgili aziz okuyucularım,

Önce cümlenize günaydınlar diyor ve işlerinizde sağlık ve başarılar diyorum. Yazılarımdan dolayı zaman zaman beni arayan tüm dostlarıma selam ve saygılarımı sunuyorum.  Özellikle 30 Ağustos Zafer Bayramı ve  “ VE SAKARYA’DA ÖLDÜK “  yazılarımdan dolayı telefonla beni çok arayanlar oldu. Böylesine vefalı, kadirşinas, kadirbilir aydın ve kültürlü dostlarıma sonsuz teşekkürlerimi arz ediyorum.

Sizlerin vefalı anlayışına hayranım.  Hani bir söz vardır “ altının değerini ancak sarraflar bilir, kömürcü ne anlasın”.  Ben sadece duygu ve düşüncelerimi sizlerle paylaşıyorum. Hepsi bu…Öyle ahım, şahım bir şair de değilim. Ben sadece şiirimizi ve sanatımızı seviyor ve bu yolda bir şeyler karalıyorum. Tam 55 yıldır bu yolun yolcusuyum. Tabir caiz ise şiir tavşan ben de bir avcıyım. Ancak tavşanı öldürmekten çok daha  onu okşamak istedim. Her zaman barıştan ve sevgiden yana bir insanım. Benim ilham kaynağım Yunus Emre ve Hazreti Mevlana’dır. Yazı ve şiirlerimde de hiçbir Allah’ın kulunu küçük görmedim ve saygısızlıkta yapmadım. Ben bunu büyüklerimden öğrendim…

Zahmet edip telefonla arayanlara özellikle Milliyet Blog’ta   yorum gönderenlere   sonsuz teşekkürlerim vardır.

Sözü fazla uzatmadan bir iki şiirimi sizlerle paylaşmak isterim:

 

SEVDAM REYHANİ

Gözlerinin yeşili sevdam reyhani
Narçiçeği aşkıma çoban yıldızı hani


Kuşlar uçar, döner şadırvanda dua ve niyaz
Nevruz kokar ilkbaharda hele dur biraz

Selam Edirne’ye bekletme, ne olursun Gülizar
Yârimin gelişi doludizgin, çam kokulu lalezar


Gündönümü bencileyin gider azar azar
Gurbet elde kınalı Hasan, mektubun yazar

Yedeğinde gülkurusu tozpembe saklambaç
Kızlar horon oynar, Fırat’ta çaydaçıra, kıraç,


Söylemeğe yol göründü ardı sıra neyleyim
Gözlerin bir içim su ceylan gözlüm meleğim

Bir tutam gülkurusu, pınarda bir testi su
Şairimin dilinde çöl yorgunu bengisu


Sana armağanım olsun, mavi kanatlı reyhani
Sevdiceğim ner(e)desin dünkü gülüşlerin hani?

                                         Abdülkadir GÜLER
 

BİR BAŞKA TÜRKÜ

Akın akın gelip ta Altaylardan
Sır vermez, ser verenlerdeniz

           
Hazar Denizinden, Kavimler Kapısı’ndan
Anadolu’ya gelip göçenlerdeniz
            
Üç kıtada ve yedi iklimden
Bayrak dikip geçenlerdeniz


Dadaloğlu, Emrah ve Karacaoğlan’dan
Aşkın şarabını içenlerdeniz  

Türk’ün konukluğu akçe geçer dünyadan
Fakirhanemize bir keçe serenlerdeniz


Malazgirt, Kosova ve Çaldıran’dan
Küffara ders verip yenenlerdeniz

Bizde avrat, bizde silah, bizde küheylan
Ötesi “ ya Gazi, ya şehit”  diyenlerdeniz


Pir Sultan Abdal’dan, Hacı Bayram’dan
Yunus’tan Mevlana’ya erenlerdeniz

Bu türkü yakıldı bir başka havadan
Ölene dek hakkı Hak bilenlerdeniz


Fazla böbürlenme ey dağ ey deniz!
Alın terlerimizi silenlerdeniz

                                         Abdülkadir GÜLER
 

                    1-Harran’da Atatürk Çiçeği / Şiirler / İzmir 1986
                    2-Eylül Sonrası (şiirler) Söke 2016
                    3- Gönül Eri Dergisi Sayı:22,Temmuz-Ağustos 2019

         

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..