Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
El Sanatları
 

Gözümün nuru el nakışı

Gözümün nuru el nakışı
 

Maraş İşi


El sanatlarını çok seviyorum. Dile kolay tam 10 yıl el nakışları kursuna gittim. O kadar yıl kursa gidince sonunda bıktılar benden ve "seni hoca yapalım en iyisi" dediler. Böyle başladı el nakışı hocalığım. Fotoğrafını gördüğünüz nakışın tekniklerini anlatmak istiyorum size.

Maraş işi, balık sırtı ve kurt tırtıl, sargı tekniklerini kullandım. Örtü için maraş işine uygun bir kumaş seçtim.Kumaş olarak, Rize' nin yerel dokuması bir kumaşı tercih ettim. Deseni belirledim. Parşömen kağıda çizdim. Deseni parşömen kağıtla birlikte kumaşa geçirdim. Deseni tekrar vinlekse çizdim, kestim ve kumaşın üzerindeki desene yapıştırdım. Sargı tekniğiyle sardım. Yapraklara balık sırtı tekniği uyguladım. Çiçeklerin ortasına kurt tırtıl dikerek işledim. Kurt tırtılları tuhafiyecilerden hazır alabilir veya kendiniz yapabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 20
: 2138
Kayıt tarihi
: 13.06.09
 
 

1973 Rize doğumluyum. Kız Meslek Lisesi mezunuyum. El nakışı, yerel dokuma ve okuma yazma hocalığı y..