Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '21

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

GÜLER YÜZLÜ OLMALIYIZ

Evet

Sevgili Türk Kardeşlerim

Evet

 

Toplumsallığın güçlenişi

Güler yüzle bakmaktır çevredekilere

Şen kahkaha değil söylediğim

Işıldayan gözlerle

Mütebessim yüzle bakmaktır sadece

 

Bu yaklaşım

İnsanları birbirlerine yaklaştırır

Birliktelik yaratır

Barış ve kardeşlik oluşturur

Dayanışma  

Paylaşma

İşbirliği

Yaratır

Bütün bunlar da yaşama güvencesidir

 

Bir hikâyecik aktarayım sizlere

İslam peygamberi

Peygamberimiz Hz. Muhammed(sav)

Mümin kesimle bir konuşma yapar

Onlara

“Muhtaçlara maddi yardım yapmalarını öğütler”

Bir mümin söz ister

Ve şunu söyler

“Ya Resul Allah benim kendim yardıma muhtacım

Ben nasıl maddi yardım yapabilirim ki” der

Peygamberimiz

“Bir güler yüzünüz de mi yok kardeşim” der

 

Bu yol

Yolların en doğrusu olan yoldur canlarım

İnsanla karşılaştığımızda

O insana

Güler yüzle bakacağız

O da

Bize güler yüzle bakacak

Öyle ki

Herkeslere de güler yüzle bakılacak

 

Bugünlerde

İnsanlarımıza bakıyorum

Neredeyse tamamımıza yakınımız

Gayet asık suratla dolaşıyoruz

İnsan selam vermekten çekiniyor

Sanki

Düşman kovalıyor gibiyiz

 

Bu yalnızlık belirtisidir

İnsan severlik umursamazlığıdır

 

İnsan insanı sevecek kardeşim

İnsan insanı sevecek ki

Ortak girişimcilik ortaya çıkacak

Çözülmez sorun kalmayacak

Herkes herkese yardıma hazır olacak

 

Böylece

Yarınlarımız daha güvenli olacak

Hiçbir konumuz

Olduğu kadar olur “anasını satayım”

Havasında olmayacak

Her konunun

Dünü bugünü yarını bilinir olacak

Önlemsizlik asla görülmeyecek

Her olgu

Her zaman dimdik ayakta kalacak

 

Yani canlarım yani

“Kara camışları saldım bayıra

Mevla’m gayıra”  anlayışı olmayacak

 

Aslında yapacağımız iş basit

İnsanı gördüğümüzde

Hemen güler yüzle bakmak aklımıza gelecek

O da bize öyle bakacak

Bu anlayış yayılıp gidecek

Ülkemiz güler yüzlü insanlar ülkesi olacak

Birbirimiz üzerinde hatırımız olacak

Kimse kimseye kötülük yapmayacak

Devamlı iyilikler dolaşacak toplumumuzda

 

Sorarım size

Bundan iyisi var mı sizce

Yok değil mi yok

 

Sağlıklı günler sizlerle olsun canlarım

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..