Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

21 Ağustos '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

GÜLLAÇ - Güllaç (Tarifi - Yapılışı) Nasıl Yapılır?

GÜLLAÇ - Güllaç (Tarifi - Yapılışı) Nasıl Yapılır?
 

GÜLLAÇ http://www.marslogistics.com/logilife/Dergi/Sayi13/img/GULLAC2.jpg


Güllaç nasıl yapılır?
Aynen benim yaptığım gibi yapılır demiyorum!
Aşağıdaki gibi yapıyorum diyorum!

Güllaç için malzemeler :

10 -11 adet güllaç yaprağı
2,5 Litre süt
750 Gr. toz şeker
Arzuya göre: 1 paket vanilya
Arzuya göre: Nar
Arzuya göre: Gülsuyu
Yine arzuya göre; dövülmüş fındık, fıstık, ceviz.

Güllaç'ın
hazırlanışı:

1 - Sütü ve şekeri kaynatın. Arzu edenler burada vanilya ilave edebilir.. İlk güllaç yaprağını tepsiye serin. Üzerine bir kepçe ılınmış sütten gezdirin. Diğer yaprağı bunun üzerine koyup tekrar süt gezdirin. Bu işlemi tüm yapraklar bitene kadar tekrarlayın. Kalan sütü en üstteki yaprağın üzerine dökün. Hazırladığınız tepsiyi buzdolabında 1,5 - 2 saat kadar bekletin.

2 - Servis yapmadan evvel, (arzunuza göre) narı, gül suyunu, dövülmüş cevizi veya fındığı fıstığı ilave edip süsleyin.

Not 1: Güllacın inceliğini ve kalınlığını, yaprakları az veya çok kullanarak ayarlıyabilirsiniz..
Not 2: Güllacınızın kararmamasını (ceviz karartığı için) ve bembeyaz kalmasını istiyorsanız, yaprakların arasına ceviz ve fıstık koymayın.. Servis sırasında üzerine ilave edersiniz..

Kaynak değil, ip ucu veriyorum! ''Ramazan'ın gülü güllaç'' diyorum! :)


Karikatür: http://www.erdilyasaroglu.com/diyomki/wp-content/uploads/2007/09/gullac.gif

Afiyet şifa olsun efendim.. :)

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..