Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Güllaç tarifi

Güllaç tarifi
 

Dün müjdesini vermiştim ve işte ramazanın bitimine sayılı günler kala Güllaçtarifimle karşınızdayım. Güllaç tarifimle demem pek yerinde olmadı aslında. Tarif bana ait değil çünkü. Ben direkt aldığım güllacın üzerinde yazılı olan Tarifiuyguladım herhangi bir araştırmaya girmeden. O kadar aynı Tarifi uygulamışım ki güllaca koyarım diye aldığım gülsuyu tarifte yazmıyor diye koymayı unutmuşum:) Adı Güllaç (güllü aş) olan bir tatlıya da gül suyu koymayınca pek hakkı verilmiş olmuyor tatlının dolayısıyla.
2 gün önceydi güllacı yaptığımda. Ramazanın ilk günlerinde aldığımız güllaç yaprakları daha da bir gözüme batmaya başlamıştı. Bayramdan önce bitirmeliyim bu işi dedim o gün ve işten gelir gelmez hazırladım. Akşam da çok sevdiğim arkadaşım Ece'ye oturmaya gidecektik. Ne iyi oldu giderken götürürüz şeklindeki düşüncelerle tariften baka baka yaptım güllacı.
Neyse efendim akşam aldık güllacı gittik Ece'ye. Ece de meğer pek severmiş güllacı. Çok sevindi. Oturduk afiyetle güllacımızı yiyoruz ki Ece'nin sorusu dünyamı başıma yıktı; gül suyu var mı içinde? Nasıl üzüldüm anlatamam. Güllacı alırken hemen yanında gül suyu da satılıyordu. Unutmadan bunu da alayım deyip almıştım ve güllacı yapmaya başlayana kadar inanın aklımdaydı o gül suyu. İnsanın basiretinin bağlanması böyle birşey olsa gerek işte. Dünyanın sonu değil elbette güllaca gül suyu koymayı unutmak ama koysaydım iyiydi:)
Ama iyi bir yanı var tabi bu talihsizliğin de. Ben bir ders çıkardım bu yaşadıklarımdan ve sizin de nasiplenmenizi istiyorum. Bir Tarifi uygularken kullanacağınız tüm malzemeleri önceden hazırlayın ki koymayı unutup sonra benim gibi pişman olmayın:)
Afiyetle kalın...
 
Malzemeler:
 
300 g güllaç yaprağı,
2 lt süt,
2 su bardağı şeker,
1 su bardağı iri çekilmiş fındık,
1/2  su bardağı iri çekilmiş kabuksuz badem,
2 yemek kaşığı gül suyu,
1 çay kaşığı vanilya,
Üzerini süslemek için antep fıstığı, nar taneleri, kiraz şekeri, vs.
Hazırlanışı;
 
 
 
http://www.kevserinmutfagi.com/gullac-tarifi.html
 
Toplam blog
: 15
: 716
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

1984 Kırklareli doğumlu. Üniversitede geldiği Ankara'dan bir daha ayrılamadığı için 8 yıldır Anka..