Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Felsefe
 

Güllerin dikeni mi vardır, yoksa dikenli dalların mı gülleri mi?

Güllerin dikeni mi vardır, yoksa dikenli dalların mı gülleri mi?
 

Genelde değişik dergileri incelemeyi seviyorum, 'Genç Gelişim' isimli bir dergi de ilgimi çeken dergilerden. Bu dergi de rastladığım bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Hayata Fener Tutuyor musunuz?

Fransa’da ağır işçilerin işleri hakkında ne düşündüklerini incelemek üzere araştırmayı yürüten bir görevli, bir inşaat alanına gönderilir.

Görevli, ilk işçiye yaklaşır ve sorar:

‘Ne yapıyorsun?’’ ‘Nesin sen, kör mü?’ diye öfkeyle bağırır işçi.

‘ Bu parçalanması imkânsız kayaları ilkel aletlerle kırıyor ve patronun emrettiği gibi bir araya yığıyorum. Cehennem sıcağında kan ter içinde kalıyorum. Bu çok ağır bir iş, ölümden beter.’’

Görevli hızla oradan uzaklaşır ve çekinerek ikinci işçiye yaklaşır.

Aynı soruyu sorar: ‘Ne yapıyorsun?’’

‘Kayaları mimari plana uygun şekilde yerleştirebilmeleri için, kullanılabilir şekle getirmeye çalışıyorum. Bu ağır ve bazen de monoton bir iş, ama karım ve çocuklarım için para gerekli. Sonuçta bir işim var, daha da kötü olabilirdi.

Biraz cesaretlenen görevli üçüncü işçiye doğru ilerler.

‘Ya sen ne yapıyorsun?

‘Görmüyor musun ?’ der işçi kollarını gökyüzüne kaldırarak. ‘Bir Katedral yapıyorum’’

Bu hikayenin enteresan tarafı her üç işçinin de aynı işi yapıyor olmaları, görmeyi seçtiğiniz yol sizin tutumunuza bağlıdır. Bu gün hava bulutlu mu? Yoksa biraz güneşli mi? Güllerin dikenimi vardır, yoksa dikenli dalların mı gülleri mi? Bardağın yarısı boş mudur, Yoksa bardak dolması gerekenin iki katı büyüklükte mi? Seçim size ait…

Ben hem dikenleri unutmayıp, bardağın boş tarafını akılda tutup, hem dikenlerden kurtulmaya çalışan hemde dolu tarafını görmeye çalışıp hatta bir şekilde mutlaka doldurulabilir diye düşünüyorum. Fazla tedbirli bir hal belki ama umut ettikten ve cesaretli olduktan sonra olumsuz tarafları da görüp akılda tutmanın bir sakıncası yok bence.
Umutlu günler dilerim:)

resim adres
http://www.neatorama.com/images/2006-07/chimp-smell-roses.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..