Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Gülümseyen arı...

Gülümseyen arı...
 

İngilterede bir adam arıları çekmek istemiş; arı da ona gülümseyerek poz vermiş..

Şimdi bilim adamları bunu tartışıyormuş.. Arılar gülümseyebilir mi, gülümseyemez mi..?

Dolayısıyla bu resim gerçek bir gülümseme mi, yoksa bir yanılsama mı..?

Bendeniz şöyle fotoğrafa yakından baktım ve arının gerçekten gülümsediğine kanaat getirdim.. Hatta biraz sinsi sinsi gülümsüyor gibi geldi bana..

Sinsi sinsi derken yani hinlik olsun gibi..Hatta belki biraz da cinlik olsun gibi gülümsüyor arımız..!

Bir keresinde, gecenin geç saatlerinde evimin balkonunda otururken peygamber devesi dedikleri böceğin balkon duvarından yukarı doğru tırmandığını gördüm.Peygamber devesi, bayağı bir iri ve ilginç bir böcektir malum..Şöyle yaklaşıp iyice incelemek istedim..Ne oldu dersiniz..?

Gülümsedi mi..? Hayır ama o da bana doğru dönüp, tıpkı benim onu incelediğim gibi, beni inceledi..O kadar ilginçti ki, bir an bir böcekle değilde bir insanla bakıştığımı sandım..

Ama elimde fotoğraf makinası olmadığından bu "bakışma" yı belgelendiremedim..Bizim Peygamber devesi, biraz sonra döndü yüzünü ve kendinden emin bir şekilde tırmanışını sürdürdü..

Geçtiğimiz günlerde, böcekleri kendilerine çekmek için, bir çeşit "el sallayan" çiçekler üzerine bir yazı yazmıştım.Üstelik bilimsel anlamda kanıtlanmış çiçeklerin bu davranışı..

Çiçekler böcekleri tavlamak için salınıyor; arılar objektiflere gülümsüyor; Peygamber devesi benimle bayağı bayağı bakışıyor...

Olmaz mı..? Oluyor işte..Burası dünya ve tüm canlılar burda yaşıyoruz..Arada bir birbirimize gülümseyip, göz kırpıyorsak bunda şaşacak ne var..!!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..