Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Gülümseyen maskeler

Gülümseyen maskeler
 

Hiçbir kadın bu duruma gelmek için evlenmiyor!


Kadına yönelik şiddet hep konuşulur. Sivil toplum kuruluşları daha ziyade eğitim seviyesi düşük kadınlar için çalışırlar. Ekonomik özgürlükleri yoktur yada haklarını bilmiyorlar diye düşünülür. Son birkaç yıla kadar bende aynı şeyi düşünüyordum. Ama çevremde gördüklerim beni önce şok etti, inanamadım, anlayamadım. Sonun da örnekler o kadar çok olunca anladım sanırım.

Profesör, doktor, öğretmen ne kadar kariyer sahibi olurlarsa olsunlar, eşlerinden şiddet görüyorlardı. Hepside gülümseyen maskelerdi; çünkü toplumda bir yerleri ve kariyerleri vardı. Kocası tarafından çocukları önünde dövülen, eve kilitlenip tecavüze uğrayan o kadar çok maske var ki, şaşarsınız. Ben öğretmen olduğum için; çocuklardan dolayı aile içi bazı olaylardan haberdar oluyorum. Kadın boşanmak istediğinde iş yerine gidip, onu rezil eden bir koca… Çocuklarının annesini küçük düşüren bir koca sağlıklı mıdır sizce. Erkekler eşlerini istemedikleri zaman beş kuruşsuz boşayabiliyorlar. Kadın istemezse sorun başlıyor. Üniversitede öğretim üyesi bir arkadaşım dayağa maruz kalıyor; ama morluklar içinde hayatını sürdürüyor. Çünkü boşanmak istediğinde tehditler alıyor. Hem de çocuklarının babasından… Yine bir arkadaşım eşinden ayrılabilmek için, yüklü bir para talebini karşılamıştı borç harç. Ayrılmak istemesinin nedeni şiddetti. Ben ilk tanıdığımda bu insanları ne kadar mutlular diye düşünmüştüm. İçine girince anlıyorsunuz gerçekleri. Herkes gülümseyen maske!

Kadınlar güçleniyor mu, acizleşiyor mu? Okuma oranı arttıkça yanlış evliliklerin ve kadının erkekten üstün olmasını kaldıramıyorlar sanırım. Kimse evlilik kararı alırken kötü olsun diye düşünmez; ama bir şeyler yolunda gitmiyorsa konuşabilmeli çiftler, arkadaş kalabilmeli. Erkeğin dayak atması gerekmiyor, ayrılırsan seni öldürürüm, kendimi öldürürüm, seni beş kuruşsuz bırakırım, çamur atar topluma rezil ederim ve bunun gibi tehditlerde ağır psikolojik şiddettir. Okumamış kariyeri olmayan kadın daha güçlü, böyle tehditler alsa bile kaybedeceği bir şey yok. Bir çırpıda boşanıyorlar. Geçenlerde arkadaşımın yardımcısı eşini boşadı. Sebep çok tembeldi… Evi yok, işi yok, evlere temizliğe gidiyor. Kaybedecek hiçbir şeyi yok. Çok şaşırdım, kendine ve kızına yeni bir hayat kurmuş. Çok mutlu, eşiyle de arkadaş kalabilmiş. Sadece bendeki cevap anlattıklarına ’’sen çok güçlü bir kadınsın’’ oldu. Güçlü kim okumuş kariyer sahibi gülümseyen maskeler mi? Okul görmemiş, hiçbir güvencesi olmayan kadınlar mı?

 
Toplam blog
: 47
: 705
Kayıt tarihi
: 18.05.09
 
 

1968 İskenderun doğumluyum. 1988 yılında Hatay Eğitim Yüksek okulu Sınıf Öğretmenliği, 2002 Anadolu ..