Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Günah keçisi erkekler...

Günah keçisi erkekler...
 

Medyayı kendimce takip etmeye çalışıyorum. Genellikle gördüğüm kadın erkek ilişkileri üzerine olan yazılarda, bazı arkadaşlarımız, erkeklerin nankör olduklarını , hep belden aşağı düşündüklerini , ilk fırsatta 10 saniyelik bir zevk için yıllarca emek verdikleri ilişkilerini bile hiçe saydıklarını , kadınları aldattıklarını , bencil olduklarını , sadece ve sadece kendilerini düşündüklerini ve en ufak bir göz kırpmada hemen , ümitlenip tabiri caizse ciğer görmüş aç kediler gibi kadınların peşinden gitmelerini yazmaktadırlar.

Buraya kadar okuduysanız zaten kafanızda ister istemez doğru veya yanlış diye oy kullanmışsınızdır.

Anadolu’da bazı yerlerde maalesef bir erkeğin 4 kadın alması , kadınları tarlada bahçede evde kullanan , her türlü işlerini gördüren , kadını bir cinsel obje ve çocuk yapma makinesı gibi algılayan , kadını insandan saymayan ve örneğin 3 kızı , 2 erkek evladı olup ta sorulduğunda 2 çocuğum var diyen , tecavüz eden sonrada tecavüz ettiği kadınla evlendirilen , evlendiği kadını ve çocuğunu da sonra öldüren insansılar , bir erkek olarak benimde canımı sıkmaktadır ve bu konuda kim ne derse , olumsuz olarak tabi , haklıdır.Hepsi doğrudur , hiç düşünmeden onaylarım.

Kadının kara çarşaflara bürünmesi , erkeğinin iki adım arkasından yürümesi , kadınlara yapılmış bir haksızlıktır.Buna da tamam.

Bu arada , kadınlara oy verme hakkını ABD nin Nixon zamanında verilmesi ve Türkiye’nin bu konuda , bir adım önde olması beni her zaman gururlandırmıştır. Söylemeden geçmeyelim dedim.

Şimdi konuya farklı bir yönden yaklaşalım.Yukarıda bahsettiğim insansıları , dünyadaki bütün erkeklere yamamak bence yapılan en büyük ayıptır. Evet, erkekler belden aşağı düşünebilirler. Bu onların yaratılışında vardır.İnsanlığını çoğalması için böyle bir hormon fazlalığı erkeklere Allah tarafından verilmiştir. Gerçi doğum kontrol yöntemleri nedeniyle çoğalma azalsa da , işlem hacmi bir hayli artmış bulunmakta .Bu arada , aynı yerden erkeklere diline ,beline eline hakim ol da denmiştir.Netice de bu dünyaya 50 -70-40 yıl , iş olsun diye yaşamak için gönderilmedik.İmtihan dünyası….

Erkekler kolay aldatır deniliyor.Yapılan bir araştırmada tam hatırlamıyorum 100 mü yoksa 1000 tane bayana sormuşlar.Kocanızı aldattınız mı? Hayır. % 90.Evet % 10.İkinci soru kocasını aldatan bir tanıdığınız var mı çevrenizde?Evet % 80 Hayır % 20….. Bu ne şimdi.?Bu ne perhiz ,bu ne lahana turşusu?Pek de masum değiliz anlaşılan…

İkinci olarak erkekler , eşlerini , bir maymunla veya ne bilim başka bir şeyle aldatmıyor. Kimle aldatıyor?Yine bayanlarla…Tabi burada aldatmanın çeşitlerine girmiyorum. Eğer konuya Walras’cı yaklaşırsak , eşitliğin her iki yanında da durumun aynı olması gerekir.Ne kadar erkek aldatıyorsa ,o kadar da kadın aldatıyordur. Felsefi bir yaklaşım tarzı ama konuya bu yönden bakarsak durum böyle gözüküyor.

Bu tip yazıları okuduğum zaman kendi kendime şöyle düşünüyorum .Acaba erkeklere devamlı bu gözle bakan bayanlar , bir erkekle karşılaştığında , “Şuna bak. Biz göz kırpsam hemen değişiverir” diye mi düşünüyor?Yüzümüze gülerken acaba içinden sinsice , “Siz yokmusunuz siizzz , ben sizin kafanızda ne tilkiler döndüğünü bilirim” diye mi düşünüyor?

İnsan karşısındakini , kendisi gibi zannedermiş derler.Acaba ben böyle düşünüyorum diye , tüm erkekler de benim gibimi düşünüyor demeden kendimi alamıyorum. Aldatan erkeklere baktığınız zaman , bana göre , artık hayatı monotonlaşmış, evde istediği huzuru bulamayan , ev dendiği zaman , devamlı para para diye talepte bulunan bireyleri gören , beklentilerine , karşılık bulamayan erkekleri görürsünüz.Aldatan bayanlara da baktığınız zaman , para konusunu geçelim de , yine aynı şekilde evden beklediği ilgiyi alakayı göremeyenler söz konusu.

Bir de aklıma gelmişken geçen sene bir yazı okumuştum.Sinirlerim çok bozulmuştu. Gerçi saçma bir yazıydı ama ,serde erkeklik var yine de kafamdaki tetik atmıştı.Zaten yazıyı demeç vereni o an yakalasam herhalde onun için kötü şeyler yapardım.İngiltere’de bir sosyal grupla yapılmış röportajdı.Adam resmen diyor ki , “Kadınların ekonomik özgürlüğü kazanmasını erkekler olarak bizde istiyoruz. Bunun en önemli nedeni ,ekonomik özgürlüğünü kazanan kadın , daha bir rahat ve özgür oluyor.Dolayısıyla eşini aldatabiliyor.En azından ekonomik özgürlüğü olmayan kadına göre daha kolay aldatıyor.O yüzden bizde bunu istiyoruz.” Aynen yazamadım ama hatırladıklarımı kendimce dile getirdim.Şimdi bu demeci veren de insansı.Erkek görünümünde insansı.Allah’tan Türk değil. Türkiye’de yaşamıyor.

Yine okumuş olduğum yazıların birinde , erkeklerin bir bayanı çeşitli kur yöntemleriyle, kendilerine bağladıklarını sandıklarını aslında kadınların daha ilk baştan o erkeği gözlerine kestirdiklerini , kısaca erkeklerin yanıldıkları yazılmıştı. Doğru yanlış bilemem.Ama eğer doğruysa , o zaman aldatan erkekleri , baştan çıkaran yine kadınlar olmuyor mu?Başka bir deyişle kadınların düşmanları yine kendileri diyebiliriz.Aldatılan bayanlar genellikle aldatan erkeğin zalimliğinden bahsederler ama aldattığı , metres diyelim , metrese herhangi bir aşırı yüklenme görmüyoruz.

Benim bu yazıyı yazmam , bayanlara karşı aktif bir saldırı amacı değil.sadece erkekleri kendimce , birazcık dilim döndüğümce savunmak.İşin tek taraflı olmadığını anlatabilmek , aldatma olayında tek suçlunun erkekler olmadığı fikrini söyleyebilmek. Gerçi bu iş Amerikan senatosunda İsrail aleyhtarı bir konuşma yapmak gibi bir şey gibi geliyor bana , belki çok tepkiler alabilirim ,bilemiyorum.

Konuyu aldatma konusunda toplandı.Diğer açıdan da yaklaşmak lazım.Daha önceki yazılarımın bir tanesinde belirtmiştim ,”erkeğin tembeli çekilmez” diye. İçinde yaşadığımız toplum , erkeğe , söylendiğinin aksine daha bir farklı bakmaktadır. Evet kadının sırtına yüklenen , özellikle eğitim bakımından az gelişmiş yörelerimizde , kırsal bölgelerde yük daha fazladır.Kadın ikinci plandadır. Yukarıda söylediğim gibi , erkekler kahvede pişti oynarken , kadın evle uğraşır, yemekle uğraşır ,çamaşırlarla uğraşır , çocuklarla uğraşır , tarlada uğraşır ,bağda bahçede uğraşır.Uğraşırda uğraşır. Kız çocuklarının eğitimine fazla önem verilmez. Saçı uzun aklı kısa denir.Bir mecliste lafa girilmesine izin verilmez.Karışacak olsa , hemen “Sen sus , elinin hamuruyla erkek işine karışma “denir.Erkek işi de o yörelerde ne ise?Birde şiddet vardır.Kadınlara el kalkar.Ben bu açıdan , erkeklerin zalim ve bencil olduğuna dair söylemlere katılıyorum.Ama durum kırdan kente doğru , değişik bir seyir izler.Kentte durum farklıdır.

Şöyleki:Kentte yaşayan erkekler , belli bir eğitim almışlardır.Gerçi şiddet illa eğitimsiz ailelerde vardır diyemeyiz.Eğitimli ailelerde de rastlanmaktadır.Ancak kent yaşamının getirmiş olduğu , ekonomik sıkıntılar , ihtiyaçların ve beklentilerin kırsal bölgeye oranla daha fazla ve muhtelif olmasından ötürü , erkekler de aşırı derecede bunalmaktadır.Evde kendisine destek olmayan bir eş , kötü günde “Ben sana demiştim , çoluğumuzu çocuğumuz rezil ettin , sen ne biçim adamsın?!” diye yapılan sitemler , işsiz erkeklere toplumun , iş arayıp ta bulamamasına rağmen , ön yargılı yaklaşması , erkeğin küçüklüğünden beri yetiştirilişinde beynine empoze edilen , “bir gün büyüyüp , erkek olacaksın ,baba olacaksın ,ailen olacak ona bakacaksın, onları koruyacaksın , onlara kol kanat gereceksin , sağlam , güçlü ve ayakların yere basacak şeklinde dolaylı telkinler , işi olup ta yeterli para kazanamayan, çocuklarına , eşine yeterince , maddi destek sağlayamadığını düşündürten ihtiyaçlar ve talepler , erkekleri bunaltan nedenlerdir.

Anlayacağınız bayanlar , hayat gerçekten çok zor.Erkeklere toz pembe , bayanlara ise çekilmez çile değil.Hayatı beraber yaşıyoruz.Aileleri beraber sevgiyle anlayışla kuruyoruz. Çocukları ne siz babanızın evinden getiriyorsunuz ,ne de biz erkekler babamızın evinden getiriyoruz. İnsansılarla mücadelenizde hep birlikteyiz ama bütün erkeklere savaş ilan etmek , bence yerinde değil.Bu pire için yorgan yakmak gibi bir şey.

Son bir başka şeyde , aslında islamiyetin ilk yıllarından sonra , kadınların toplum içindeki konumu çok değişmiştir.İslamiyette , kadın çok önemlidir.Daha sonraları bu konu olumsuz yönde değişimlere uğramıştır.Kimse , islamiyeti bu konuda suçlamasın diye söyledim bunu.

Bu konu uzar gider.Biz erkeklerin hatalı yönlerimiz olabilir ama bayanlarda sütten çıkmış ak kaşık değildirler diye düşünüyorum.:))

 
Toplam blog
: 116
: 735
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

1994 Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Genel İktisat Polit..