Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '16

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Günahların şehri Batumi (Batum)

Günahların şehri Batumi (Batum)
 

Yepyeni bir yapılanma, hızlı bir şekilde gelişimin yeni adresi Batum. Türkiye'nin yanı başında olan Gürcistan'a bağlı küçük bir şehir. Batum kimi kesim tarafından  günahların şehri olarak da adlandırılıyor.
 
Batum da kumar ve  ışıl ışıl gece hayatı sektörü en başı çekiyor. Hatta şöyle diyebilirim Batum'un geçim kaynağı nedir sorusuna verilecek cevap kumar ve gece hayatı diyebiliriz.
Batum Türkiye sınırına 20 km uzaklıkta. Benim gittiğim zaman giriş 1 TL'ydi sadece. Sonradan duydum ki 15 TL'ye çıkartılmış. Kısacası Batum'a gitmek için vizeye falan ihtiyaç yok. Pasaportunu eline alan herkes 15 TL'yi verince Gürcistan'a yani Batum'a gidebiliyor. Bu kadar kolay gidilebilen bir yerde hem kumar hem de gece hayatı başta olunca Türk halkının akın ettiği bir merkez haline geldi Batum. Birçok doğu Karadeniz yöresinde yaşayan ailelerin evine ateşler düşüren ailelerin birliklerine son verdiği anlatılır. Batum işte bu yüzden bir kısım tarafından günahların şehri olarak adlandırılır.
 
Birde olayın bu noktalarını geçip kısaca sizlere savaş sonrası bu küçük şehrin nasıl geliştiğini anlatayım. Batum'a giderken pek fazla beklentim yoktu.  Sınır kapısından geçince eski püskü bir kasabayı andırıyordu. Her şey merkeze yaklaştıkça değişmeye başladı. Batum baştan sona bir sahile sahip. Sahil yapısı hiç bozulmamış. Dümdüz alabildiğince deniz ile beraber giden yollar ve insanların denize girmesi için küçük plaj tarzı yerler bulunuyor.
 
Merkeze gelince yeni yapılanmaya hayran kaldım. Arnavut taşları dediğimiz taşlar ile döşenen yollar. İtalyan mimarisi ile tasarlanan yeni yapılar evler hanlar sokaklar vb aklınıza ne gelirse. Yeni yapılanmaların da mimari açıdan örnek alınan tek ülke İtalya ve yapısıymış. Ona uygun olarak hareket ediliyormuş. Zaten hemen bu izlenimi hissediyorsunuz.
Batum da inşaatların çoğunluğu Türkler tarafından yapılıyor. Türkler inşaat sektöründe o kadar ilerlemişler ki Türkiye de göremediğimiz birden farklı yapıyı Batum'a inşa ediyorlar.
Batum da harika bir botanik park bulunuyor. Batum'a giderseniz buraya uğramadan dönmeyin.
 
Batum'un armut suyu da çok meşhur giderseniz denemelisiniz.
 
Son olarak; Batum hem günahların şehri olarak  hem de küçük İtalya olarak anılıyor. Siz hangisini görmek hangi şekilde Batum'u tarif etmek istersiniz bilmem ama herkes işine geldiği gibi görüyor ve öyle yansıtıyor. Bizim insanımızın hangi tarafı ile ilgilendiğini çoğunluğumuz biliyoruz. Umarım Batum Türk insanı için günahların şehri olmak yerine yaz aylarında Turistik ziyaret yapılabilecek güzel sahilleri olan bir yer olarak anılmaya başlanır.  
 
Toplam blog
: 3
: 490
Kayıt tarihi
: 12.10.14
 
 

Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mezunuyum. Avukat olarak mesleğimi icra ediyorum. ..