Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '20

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Güncel Sanat'a Mektup

      EGE’NİN KIYISINDAN                                                       

GÜNCEL SANAT DERGİSİNE

                 MEKTUP

 

Son zamanlarda artık kimse mektup yazmıyor. Aslında sanat ve kültür dünyamızda mektupların ayrı bir yeri vardır. Diyarbakırlı şair Cahit Sıtkı Tarancı’nın “ Ziya’ya Mektuplar” adlı kitabı bu konunun en güzel yapıtlarından biridir.  Mektuplarda teknolojinin kurbanı oldu. Cep telefonları çıkınca kısa veuydur7duk mesajlarla mektupların da canına okundu, gitti.  Artık mektuplar yazılmaz oldu, tarihe karıştı.  Ben şahsen halen sanatçı dostlarıma zaman zaman mektuplar yazıyor ve bundan da mutluk duyuyorum.  Mektupların yeri başkadır. Bunlar bir yerde tarihi belgelerdir diye düşünüyorum.  Arşivinde tanınmış şair ve yazarlarımızdan 150 ‘den fazla mektupları vardır, bunları bir dosyada topluyorum.

 

Eski Aydın Milletvekillerimizden eğitimci yazar ve şair M. Kemal Yılmaz, mektuplara çok önem veriyordu, dostlarınıza ve arkadaşlarına mektup yazınız. Ancak bu mektuplar mülkünse mavi veya siyah dolma kalemle yazınız” diyordu.  Sonradan cümle cümleyi ekliyordu: “Mektup olsun da çamurdan olsun, var mı mektup gibi “diyordu. M. Kemal Yılmaz’ı 10 Mart 2013‘te kaybettik. Onu da saygıyla ve rahmetle atlanıyorum. Sayın Güncel Sanat  mensupları beni bağışlasınlar, yazım okunaklı olmadığı için bilgisayar ortamında yazıyorum.  Yoksa bu mektubu ak pak bir kağıda  mavi   bir dolma kalemle yazmayı çok isterdim.     

 

Güncel Sanat dergisi Antalya / Alanya’da çıkıyor. Sahibi Hasan Hüseyin Bayır ve Genel Yayın Yönetmeni / Yazı İşleri Müdürü şair ve yazar dostum Arslan Bayır’dır. Ben bu dergiyi 1. sayıdan 60. Sayısına kadar devamlı alıyor ve zevkle okuyorum. Şu anda masamın üzerinde en son sayısı 60,Temmuz- Ağustos 2020. Öncelikle ellerine, yüreklerine sağlık diyorum. Güncel Sanat’ta birçok yazı, deneme,  halk edebiyatı, ( folklor),  sanat- edebiyatla ilgili yazı ve şiirlerim yayımlandı ve yayımlanıyor. Bundan dolayı unutmadan teşekkürlerimi sunuyorum.

 

Arslan Bayır’ı yakından tanıyorum, yapılan birkaç şairler buluşmasında onunla bir araya gelmiştik. Öğretmen, şair ve üretken bir yazardır. Onunla dostluğumuz ta eskilere dayanır. Bir ara bir grup arkadaşıyla Adana’da Aykırısanat dergisini çıkarıyordu. Bu arada değerli öğretmen şair ve yazar M. Demirel Babacanoğlu’ nu da anmak isterim. Onunla birlikte uzun yıllar yanlış değilsem 6,7 yıl Aykırısanatı çıkardılar.  Aykırısanat dergisinin de Türk kültürüne ve Türk Edebiyatına büyük ve unutulmaz katkıları oldu. Yanılmıyorsam Aykırısanat 87. Sayıda kapandı. Ondan sonra Alanya’da Güncel Sanat dergisi yayımlandı. Güncel Sanat: Yıl:1,  Sayı:1, Temmuz- Ağustos 2009,ederi: 5 TL ve 48 sayfadan ibarettir. Güncel’ in giriş yazısında şöyle bir yazı var: Yeni bir dergi ile karşınızdayız. Türkiye’de dergi çıkarmak ve devam ettirmek pek kolay olmuyor. Biz bunun farkındayız. Başarmak için yalnız olmadığımızı biliyoruz. Siz okurlarımızla birlikte çalışıp, başaracağız. Bu ortamda yeni bir edebiyat dergisini çıkarmak için, uzun bir arayış ve bekleyişten sonra Güncel Sanat’ı çıkarmaya karar verdik” dedikten sonra son cümleyi şöyle ce bağlıyor: “ A… çok güzel olmuş, elinize sağlık demek yetmiyor. Teşekkür etmek güzeldir, ama bu dergi için yetersiz bir cümledir. “ Ben okumuyorum,” demek ne kadar yanlış ise,” Teşekkür ediyorum” deyip gitmek de aynı anlamda olsun istemiyoruz.  Yepyeni bir dergi ile sizinleyiz. İyi okumalar. Gelecek sayımızda buluşmak dileğiyle” diyerek o günden buyana tam 11 yıl geçti.  Sayı olarak ta 60. sayıya ulaştı.

 

Ben şahsen Güncel Sanat’ın çıkışından 60. Sayıya kadar bu saygıdeğer insanlarla birlikteyim. Emekli bir öğretmenim. Hem de tek maaşı.  Borcumun olduğuna inanmıyorum, şayet ca-var bana bildirmelerini rica ederim.  Her sayı bana ulaştığında karınca kaderince bir şeyle ödüyorum. Bir derginin hangi şartlar altında çıktığını   bilenlerdenim.  Yaklaşık yarım asırdır dergilerle iç içeyim. Okuduğum ve çoğuna abone olduğum bazı dergileri ismen de olsa anmak isterim,  Varlık, Hisar, Hareket, Toprak, Tohum,  Tarla, Akbaba,  Akköy, Akpınar, Akçağ, Alkış, Ankara Edebiyat,   Ajans Türk, Kemalist Ülkü,  Çaba, Çağrı, Çağıltı, Çalı, Çele,  Çile, Eflatun, Filiz, Ilgaz, Defne, Yeni Defne, Dikili Ekin, Berfin, Yeni Adam, Adımlar, Balıklı Göl, Harran, Gülpınar, Türk Dili, Çağdaş Türk Dili, Tay, Şehir, Türk Folkloru, Türk Folklor Araştırmaları, Sivas Folkloru, Folklor Kurumu, Karınca, Aydınca, Aykırısanat, Beşparmak, Sarızeybek, Sevgi Yolu,  Bizim Ece, İmbik, Güneyde Kültür, Türk Yurdu, Milli Eğitim, Milli Kültür, Adabelen, İlk Yaz, Filiz, Bahçe, Papirüs, Gönül Eri,  Pamukkale Güneşi, Balova, Size, Öncüler, Erciyes, Yeniden Diriliş, Çemen gibi aklıma gelen ve okuduğum dergilerdir. Bunların bir kısmına abone okuduğum dergilerdir. Bunların bir kısmı bazı nedenlerden ve maddi imkânsızlıklardan dolayı kapandı gitti, Bunlardan Varlık, Türk Dili, Çağdaş Türk Dili, Çağrı, Erciyes, Şehir Dergisi, Folklor Kurumu, Akpınar, Alkış, Güncel Sanat, Gönül Eri, Aydın Efesi,  yayımına devam ediyorlar.

 

Sevgili okurlarım, ben bunları ne için yazıyorum? Dergi çıkarmak ve yaşatmak her yiğidin harcı değildir. Uzun soluklu dergi çıkaranlara kahraman diyorum. 

 

Güncel Sanat’ın son birkaç sayısında giriş bölümünde Güncel Sanat adına yazılanlara ve yakınmalarına hak veriyor ve bir yerde de üzülüyorum. “ Değerli okurlarımız ve yazar arkadaşlarımız her seferinden yazmaktan yorulduk. Ne olur abonesi biten arkadaşlarımız sorumluluklarını yerine getirirlerse yaşarız. Bizim okurdan başka hiç bir dayanağımız yok, bu bilinsin.  Herkes “ benim yazım veya şiirim ne zaman yayınlanacak” diyorlar. “Benim abonem bitti mi”? diye sormuyorlar? (Güncel Sanat, sayı: 61,Temmuz-Ağustos 2019), Güncel Sanat’ın 64. Sayısında ise: “ Kıymetli okurlar, “ edebiyatın mutfağı dergilerdir.  Onda yetişir yazar ve şairler” demişlerdi bizden önceki büyüklerimiz. Şimdi internet  var diyorlar mum alevi gibi yanıp sönüyor!.. “ Değerli yazar ve şair arkadaşlarımız ve kıymetli okurlar, lütfen abonesi biten arkadaşlar bizim hatırlatmamız olmadan aboneliklerini yenilerse çok memnun oluruz. Çünkü dergi gönderimi için posta, kargo ve baskı maliyetleri çok arttı. Bu yalnız bizim dergimiz için değil, bütün dergiler için de bu geçerlidir”  diye yazıyorlar, yöneticilerin yakınmalarına ve bizi uyarmalarına hak veriyorum. Güncel Sanat / S: 64) Yine yönetici arkadaşlarımızın Güncel Sanat’ın 67. Sayısında yine bu satırları üzülerek yazıyorlar: 

 

Abdülkadir GÜLER 

03  Eylül 2020- Söke      

  

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..