Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Güncel Sanat Dergisi'ni okurken

Güncel Sanat Dergisi'ni okurken
 

Okumak üzerine atalardan kalma bir sözümüz vardır insanı düşündüren: Güneş dünyayı, kitaplar insanı aydınlatır” diye. Kitap olsun, dergi olsun ve günlük gazeteler olsun insanları aydınlatan önemli yayınlardır. Ben şahsen bunlarla ilgilendikçe, okudukça huzur ve mutluluk duyuyorum. Gazete olarak her terlü gazeteyi okurum. Benim için kitaplar da öyledir. Ama sanat ve kültür dergileri benim can dostlarımdır. Yıllardır bunlarla haşir, neşir oluyorum.

Hemen aklıma gelenleri yazıyorum: Ajans Türk, Varlık, Gösteri, Yeditepe, Ilgaz, Hisar, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Aykırısanat, Mavi, Kanat, Çağdaş Türk Dili, Hareket, Eflatun, Mendos, Kemalist Ülkü, Çaba, Çağrı, Çağıltı, Çalı, Çele, Çemen, Çile, Akçağ, Filiz, Milli Kültür, Milli Eğitim, Öğretmen, Şafak, Adımlar, Damar, Gülpınar, Tohum, Tarla, Yeni Adam, Türk Folkloru, Türk Folklor Araştırmaları, Öncüler,Töre, Ayşe,  İlkkurşun, Sivas Folkloru, Adabelen, Kemalist Ülkü, Güneyde Kültür, Tay, Şehir, Akköy, Beşparmak, Sarızeybek, Akpınar, Kültür Pınarı, Pamukkale Güneşi, Kültür Çağlayanı, Bizim Ece, Sevgi Yolu, Maki, Erciyes, Yeniden Diriliş, Aydın Efesi gibi  zaman zaman okuduğum ve izlediğim dergilerdir. Bu dergilerin çoğunda yazı ve şiirlerim, denemelerim, kitap tanıtmalarım, halk bilimi, folklor konulu yazılarım yayımlandı. Bunların bir kısmı kapandı. Çoğunu da yıllardır izledim ve sayılarını bir araya birleştirerek ciltlettim.

Bunlar kitaplığımda birer sanat, kültür deryası olarak duruyorlar. Sıkıldıkça zaman zaman onları alıp okuyorum. Bunların çoğu çocuklarıma ve torunlarıma ilerisi için birer sanat ve kültür ırmağı olarak hediye olarak kalacaktır. Tanınmış yazar Cemil Meriç bir sözünde : Dergiler insanlar arasında ( sanatçılar ) birer köprü gibidir.” Derdi… Ben şahsen bu köprüden geçerken  birçok değerli şair ve yazarla tanışma ve görüşme fırsatını buldum. Adını andıklarım tüm dergi saphiplerine teşekkürlerim vardır, aramazdan ayrılanlara rahmetler dililiyorum. Onlar gittiler lakin edebiyatımızda derin izler bıraktılar…

Güncel Sanat Dergisi Antalya’da çıkıyor. Şu anda elimdeki sayının beşinci yılı ve  sayı: 27’ye ulaşmıştır. Kasım- Aralık 2013. Fiatı 10 TL’dir.İki aylık bir dergi olup imtiyaz sahibi: Baygenç Ajans Medya Tur. Sey. Acen. Rek. Mat. Yay. San. Tivcc. Ltd. Adına Hasan Hüseyin Bayır, Yazı işleri Müdürü Mehtap Üzümcü, ve Genel Yayın Yönetmeni de şair  ve yazar dostum Aslan Bayır’dır. Sanat ve Kültür Danışmanı da Mustafa Oral’dır. Dergi  80 sayfadan ibarettir. Birinci hamur kağıda  basılmış olup ve tertemiz bir kapak dizayni ile yayınına devam etmektedir. Kapağınını Rüstem Hudayberganovan tarafından hazırlanan bir resim tablosuyla renklendirimiştir. Hukuk danışmanları: Av.Mehmet  Tığlı ve Av. F.Yılmaz Çavdar’dır.

Değerli öğretmen ve şair Arslan Bayır daha önce de Adana' da Aykırı sanat Dergisini çıkarıyordu. Şiir, öykü, araştırma, biyoğrafi ve Antoloji gibi çeşitli kitapları da vardır. Çalışkan ve üretken bir öğretmendir...

Güncel Sanat’ın Yurtiçinde ve yurtdışında 30’yakın temsilcisi vardır. Örnek olarak  İstanbul, Ankara, Adana Antalya, Aydın, Söke, Bursa, Çanakkale, Amasya, Holanda, Azerbaycan, Macaristan Fransa, Özbekistan, Arnavutluk, Başkırdıstan, Karaçay Maylkar, Tuva, Avustralya, Bulgaristan ve Romanya gibi büyük kent ve devletlerde vefalı temsilcileri vardır. Ben de bu değerli derginin Aydın / Söke  temsilcisi olmakla gurur duyuyorum. Her yıl Sanat ve kültür adına Kaygusuz Abdal adına Şiir ve Kısa öykü yarışmaları düzenlemektedir. Gençleri bu konuda güzel ve kalıcı şiirler, öyküler yazmaları için ödüllendirip onaları sanata, edebiyata yönlendirmektedir. Bu derginin bu öz verili çabasını yürekten kutluyorum. Ve de sanatımız kültürümüz adına da tüm emeği geçenleri tebrik ediyorum. Güncel Sanat’ın bu sayısında  öyküler, şiirler, denemeler, tanıtmalar Gleneksel Tıp Sorunları ve bilgileri ve çeşitli makaleler yer almıştır.

Güncel Sanat'ın son sayfasında değerli öğretmlen şair ve yazar dostum Adana'dan Eğitimci yazar  M.Demirel Babacanoğlu'nun  50. Sanat Yıl ile ilgili bir yazı vardır. Yapılanları ve törenle ilgili bilgileri heyecanla okudum. Sevgili M.Demirel Babacanoğlu’na ben de 50. yılını candan kutluyorum, 60. ve 75. sanat  yıllarını görmek ve ulaşmak dileklerimle Söke’den selam ve sevgiler gönderiyorum. Hem Güncel Sanat’ta ve hem de sevgili hocam Eğitimci yazar ve şair M.Demirel Babacanoğlu’na uzun ömürlü günler diliyorum. Ekinleri bol olsun diyorum…

Güncelin  birçok şiir ve diğer yazıları hep seçkin kişilerden gelmedir. Sayfa  8’de yer alan Yusuf İHTİYAR’IN ufak iki dizesi var ki okuyunca insan şapkasını çıkarmak mecburiyetinde kalıyor: İşte şiir bu dediğim.

KUŞLAR

Çılgınca eğleniyor ilkbaharda kuşlar,

Bilmezler ki, birgün gelir sonbahar

Bu dizelerin anlamını yazarsak bir koca roman olur, şairine gönülden merhaba diyorum. Şairini yürekten kutluyorum; az, öz ve manidar dizeler…Güncel Sanat’ın bir başka bir yerinde( ise ( S: 28 ) de Gaziantep’ten  Şair Tamer Abuşoğlu’nun şu şiiri de düşünmeğe değer.  Ölüm dediğin / çok bilinmeyenli / dipsiz bir kara delik / Ya Allah’a çıkar bu yol / ya da şeytandır bedel….  Yolun Allah’a çıkmasını diliyorum. Buradan Tamer Abuyoğlu’na da bu güzelim dizelerden dolayı Selam ve sevgiler gönderiyorum. Yine M.Demirel Babacanoğlu’nun “Çarda kKöyü Efsanesi ( S:18 / 20),Mehmet Genç’in “Şakacıktan Bir Maç” ( S:74-75 ) gibiyazıları  zevkle  okuduğum yazılar.Hepsini yazamadım ,okuyucularım  beni lütfen mazur görsünler. Dergide iyi seçilmiş şiir ve yazılar vardır…. Şunu da eklemeden edemiyorum: Arslan Bayır’ın Dergide kendini öne, reklamını yapmak ve öne çıkamak asla bir niyeti de yoktur.

Sözümü şair dostum Arslan Bayır’ın Güncel Sanat’ta yer alan “ ALANYA’YA SEVDALI YAŞAMAK “ ( S: 34 ), adını taşıyan şiirinden  birkaç dizeyle bağlamak istiyorum. Bu şiirde çalı, çırpı, kör, topal, yüzümüzü tırmalayan gereksiz sözcükler bulamazsınız. Arslan Bayır’ı da bu güzelim şiirden dolayı yürekten kutluyorum. Hem kendisine ve hem de GÜNCEL SANAT ‘ta uzun ömürler diliyorum.

Akdeniz gözlerin olsun senin

Bir yarım adada saklı tarihin

Sen de güzellik Kleopetra’dan bu yana

Çocukluğum saklı küçücük adımlarım izlerinde

Ulaş parkından bakınca bir dinozor sanırdım seni

Yanına gelince anladım, tarihin içinden kaleni

Ya beşgözlü tersaneye ne demeli

Sonra seyrederken Kızıl Kule’den

Balıkların oynayışlarını

İki cadde ve birkaç sokaktın eskinden

Kale arkası Kleoopatra plajı

En temiziydi denizlerin.

Dalgalar koşar gelirdi

Öper öper ıslak dudaklarını iki sevgili gibi

Önce seni bilirdim Kuyular önü

Köyden inince ürkek adımlarla yürürken eve

Bütün portakal bahçeleri kokardı bahardan yana

Çiçet çiçekti  çarşınının içi.

Turuncuya boyanırdı yeşilin içinde bahçeler

Limonlar sarkardı yola doğru dallarından,

…………………………….

Dinlenme havuzlu parkta

Sonra iskeleyle bakarken içilen çaydan yana

Çiçek kokardı park aşktan yana

Biz sevdalıydık sana Alanya

Şimdi öyle misin?

Su gözü bile dolmuş apartmanlarla

Ya ne yapsın tepe’deki yüksek karaçalar

Bir akşam gezmek değer bir aya

İskeleden bakarken uzaklara

Sevdama yetiştin sen ALANYA.

 

Arslan BAYIR

Güncel Sanat Dergisi / Sayı: 27, Kasım- Aralık 2013-Antalya.

Meraklısı  için:

Yazışma Adresi: P.K. 66- Alanya –ANTALYA.

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..