Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '16

 
Kategori
Şiir
 

Gurbet bu

Gurbet bu
 

ozlemsozleri.co) Adamı ABD'de maaşa bağlamışlar/ne yapsın binamaz maaşı/el attığı kuyudan petrol çıkar/babası cumhuriyet paşası/nerede ihtilal varsa o orda/hadi bakalım ara ki bulasn/bordroda adını/ad


 
 
Adamı  ABD’de maaşa bağlamışlar,
Ne yapsın binamaz maaşı,
El attığı kuyudan petrol çıkar
Babası Cumhuriyet Paşa’sı
Nerede ihtilal varsa , o orada
Hadi bakalım ara ki bulasın
Bordroda adını
Adam zaten meçhuliyatta…
 
Baba bu işler nasıl, anlamıyorum
Boşa koyuyor almıyor,
Doluya koyuyorum, dolmuyor
Adam devlet yürütmekten anlamıyor.
 
Varsa yoksa, dünya dertleri
Yüzüyor yüzüyor çıkamıyor,
Ontario’da balık avlasa
Şansına hamsi çıkıyor.
 
Bu nasıl iştir baba,
Bu yaşta sürgün yazılmış bana,
Üstelik Kristof Kolomb’un gemisi
Santa Maria kapıda..
 
Haydi bakalım, güneşi aydınlatalım
Geceyi gündüz yapalım, derken
Bir terslik yok mu bu işte
Düşünüyorum düşünüyorum
Bir türlü anlamıyorum, enişte.
 
Hayda baba, beni sürdün gönderdin
Peki senin derdin neydi devletle
O kadar maaş alırsın da
Kimse bilmez, görmez, dersin
Oysa millet ne halde.
 
Baba artık şu garibanı da düşün,
Elalemin petrolüyle filan dertte
Bir türlü gün yüzü görmüyor,
O kadar vatanı düşünüyor da
Gurbet elde ah çekip,
Bir türlü ölmüyor.
 
Sürünüyor sürünüyor da
Ah vatanım demiyor,
Bu nasıl dellalzade
Belki de haramzade.
 
Bir türlü anlamadım
İnsan kendi anlattığından
Hiç belli olmuyor.
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..