Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '10

 
Kategori
Sinema
 

Güzel Filmler

Güzel Filmler
 

Alıntı


Bu aralar sıkça sinemaya gider oldum ve bu gidişler sonrasında aslında ne kadar uzun zamandır da bu işi yapmadığımı fark ettim.Gerek içime sinen filmler denk gelmediği için,gerekse günün yorgunluğu sonrası evimdeki divana uzanıp dizi tembelliği ile yorgunluk atmak işime geldiği için sinemaya gitmeyi ihmal ediyordum.Ama son birkaç haftadır sürekli sinemaya gider oldum ve bu aktivitenin evde pineklemekten daha zevkli olduğunu hatırladım…Üstelik gittiğim filmlerin bende güzel etkiler bırakması da ayrıca keyfime keyif katıyor.
Uzun soluklu evde yatışlarımı New York’ta Beş Minare filmi ile bozdum ve sinemaya gidişlerimin açılışını yapmış oldum uzun zaman sonra.Kimilerine göre Mahsun Kırmızıgül ön yargısı henüz geçmiş olmasa da ben bu adamın filmciliği pekte güzel yaptığını düşünüyorum.Hatta bence türkücülüğünden daha kaliteli ve güzel yapıyor.
Sadece ilk filminde ön yargılarım vardı benimde ve bu filmi izlemem diye sinemaya gitmeyi reddetmiştim ama o filmi evde seyrettikten sonra verilen emeğe saygısızlık ettiğimi düşündüm.Sonrasında her filmi izlenmeye değer diye düşündüm ve gittiğim hiçbir Mahsun Kırmızıgül filmi beni yanıltmadı.
Tüm filmlerde farklı bir tat farklı bir lezzet vardı,hepsini çok beğenmiştim ama bu en son film en güzeliydi.Oyuncu kadrosu yine muhteşem kaliteliydi,bu konuda ki özeni bu adamın filmlerini ayrıca izlenir kılıyor benim için.Birde bu filmde ki aksiyon sahnelerinin gerçekliği ile New York’ta Beş Minare filmine kendi adıma on üzerinde sekiz verdim.Emeği geçen herkesin emeğine sağlık diyorum ve bence izleyip de paramı boşa harcadım yahu denilmeyecek ender filmlerden,kaçırılmamasını tavsiye ederim…
İkinci izlediğim film ise yıllardır kız kardeşimin yönlendirmesiyle,korku filmlerini izleyemesem de gerilim filmlerinin beni içine çekmesi nedeniyle serisini takip ettiğim Harry Potter ve Ölüm Yadigarları filmiydi.Tüm seriyi izledim ve korku filmlerine dayanamayan ama gerilimi hissetmekten zevk alan bende yaşattığı adrenalin yükselmesine bayıldığım için,yine öncekiler gibi aynı keyfi alarak izledim bu filmi de.Herkes öncekilere göre daha korkunçtu falan dese de ben o kadarda korkunç bulmadım bu bölümü.Evet gerilimi yüksekti ama ben serinin daha önceki bölümlerinde daha çok korkunun etkisinde kaldığımı biliyorum.Korkunç sahneleri de kan,dehşet gibi bir korku değil ama şimdi ne olacak gerilimi ve her zamanki gibi bildiğim tanıdığım yüzleri izlemenin alışılmış yakınlığı,oyunculuğun ve sahnelerin kalitesi ile bu filmi de kendi kriterlerim arasında değerlendirirsem on üzerinde yedi gibi yüksek bir not verdiğim bir filmdi.Bu filmi seriyi takip etmeyenlere öneremeyeceğim çünkü öteki filmlerle çok bağlantısı var,geçmişini izlemeyen bu filmden pek zevk almaz diye düşünüyorum ama Harry Potter takipçisi olup da henüz gitmeyenler varsa vakit kaybetmeyin diyebilirim.
Birde en son izlediğim Yavuz Turgul yapımı Av Mevsimi filmi vardı ki tek kelimeyle harikaydı.Bu filmi ne şurası güzel,ne burası güzel,ne oyuncuları iyiydi diye ayırt edebilirim,her şeyiyle ancak bu kadar oturtulan ancak bu kadar gizemi,esrarı,espirisi,küfürü yerinde,mükemmel bir film olabilirdi diye düşünüyorum.Her şey tadında ve kıvamındaydı.Şener Şen ve Çetin Tekindor gibi iki duayen var ki oyunculuklarına laf edebilme küstahlığını kendime hak görebileyim.Cem Yılmaz ve Okan Yalabık oyunculuklarının sınırlarını zorlamışlar ve harikalar yaratmışlar diye düşünüyorum.Rollerinin hakkını tüm ekip eksiksiz vermişti bence.Konu inanılmaz sürükleyiciydi zaten ve final da bütün olaylar çözüldüğünde insanın ağzı bir karış açık kalıyor.Ben koltuktan bir otuz saniye kalkamadım ‘nasıl yani?,ne ilginç bir bağlantı kuruldu…’ gibi filmi sindirmem için gereken o saniyelerde koltuğa yapışmıştım.Bu film öyle muhteşemdi ki on üzerinden onu alır benden diyeceğim ama biraz daha kısa tutulsaydı,belki bir yarım saat kadar,o zaman daha iyi olurdu sanki,bu haliyle biraz sündü film diye düşündüğüm için on üzerinden dokuz veriyorum ben bu filme kendi sine dünyamda… İzlemeyeniniz varsa,benim evde kalıp dizi tembelliği yaptığım gibi,kendi anti aktif halinize ara vermek isterseniz sinemalarda gidilmeye değer harika filmler olduğunu söylemek isterim.
Ben hepsinden farklı keyifler aldım o yüzden kimi görsem ‘buna gittin mi,şunu da mı izlemedin,kaçırma bence bu filmleri…’ diye tavsiye ediyorum.Bu ara vizyondakiler kadar kaliteli Türk yapımı filmler pek sık rastlanılan bir şey değildir,senede birkaç haftaya denk gelir ondada izleyerek yerlerini kesinleştirip,seviyelerini yükseltmek gerek böyle filmlerin diye düşünüyorum…
Sinema eleştirmeni yada işten anlayan uzman değilim ama bir seyirci olarak inanılmaz gözlemlerin beyaz perdeye aktarılmasının etkisinde ve beğenisindeyim.O yüzden kaçırmadan izleyin bu filmleri derim.



 
Toplam blog
: 205
: 4593
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

86nın bir kış günü doğmuşum, belki de ondadır kışı çok sevişim .Hayatın gerçeklerini görüp nefret..