Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '10

 
Kategori
Reklam
 

Hadi bir deneyelim bakalım...

Hadi bir deneyelim bakalım...
 

Duygu'dan tavsiyeler :)


Reklam, her sektörden her firmanın yapmak zorunda olduğu şey aslında. Piyasaya bakılırsa ya da teker teker karşımıza çıkan firmaların yöneticilerine sorarsak her seferinde ekonomik krizden, reklam yapıp karşılığını alamadıklarından, bir sürü mecraya reklam verip de yararlarını bilemediklerinden yakınırlar. Hadi bir deneyin bakalım ki göresiniz yatırım yaptıgınız reklam gercekten akılcı ve getirisi olan bir reklam mı? Bakınız; piyasada bir firma var ve bu firma sizin dergideki reklamınızdan tutun, bilboardlardaki, internet sitelerindeki ya da yazılı basındaki reklamlarınıza kadar verdiğiniz reklamın size geri dönüşünü ölçüyor. Nasıl mı? Şimdi efendim bu adamlar sizin verdiğiniz reklamda iletişim için yazılacak olan numaranıza bir maske numarası tanımlıyorlar yani yönlendiriyorlar ve reklam vereceğiniz mecraya tanımlamış oldukları bu maske numarasını yazıyorlar ve size kendinize ait bir kullanıcı adı şifre verip bir kontrol panelinden bunun geri dönüşünü ölçmenizi sağlıyorlar.

Yani diyelim ben bir A firmasıyım, Şişli'de alışveriş merkezinin tam karşısındaki bilboarda reklamımı koydurdum ve iletişim için de telefon numarası olarak benim asıl numarama tanımlanmış maske numarasını yazdırdım.

Bu demek oluyor ki burdan beni görüp arayan bütün müşterileri bu panelden görebileceğim, ayda kaç müşteri kazandırdığını net olarak bileceğim ve bir daha aynı reklamı tekrarlayıp tekrarlamayacağıma net bir şekilde karar verebileceğim.

Meraklısına ürünün adı ROK (Reklam Ölçer Kreatif) ve piyasa da bu ürünü tek bir firma hayata geçiriyor.

Yani işin özü şu, eğer gerçekten reklama verdiğiniz yatırımın size fazlasıyla geri dönüşünü bekleyen bir firma iseniz bu tavsiyemi bir deneyin derim. Hem de hiç kaybınız olmadan.

Duygu Mete

 
Toplam blog
: 10
: 875
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

  http://www.facebook.com.tr/duygumeteofficial    ..