Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Haftasonu maceraları ve peynirli poğaça

Haftasonu maceraları ve peynirli poğaça
 

Şu sıralar haftasonları Furkan Bey'in OKS maceralarıyla geçiyor. Furkan'la birlikte tekrar okula başladık hepimiz. Cumartesi günü biraz dinlensin kafası dağılsın diye onu kolundan tutup pazara götürdüm, arkadaşım Ebru'yla birlikte. Pazarlara bayılıyorum, hele mevsim kışsa.Bana kışın pazarlar yaza göre daha renkli daha çeşitliymiş gibi geliyor. Bornova Özkanlar pazarı hem kıyafet hem yiyecek ürünlerin satıldığı rengarenk bir pazar. Biz Ebru'yla ay şu da güzelmiş ,bu da güzelmiş derken Furkan kolumuzdan çekiştirip bir an önce alacaklarımızı almamızı sağlamak için bir hayli çaba gösterdi.Renkli pazar alışverişimizin ardından geçenlerde burada da anlattığım makarna'dan yapmaya karar verip bir de marketin yolunu tuttuk. Malzemeleri de aldıktan sonra eve döndük Furkan'la birlikte makarna ve köfteden oluşan cumartesi menümüzü hazırladık. Tabi bu arada test çözme çalışmalarından da geri kalmadık.

Haftasonları ,hafta içi kahvaltı olarak yenilmesi için poğaça ,kurabiye türü birşeyler yapmaya çalışıyorum. Bu tip durumlarda en büyük kurtarıcım klasik peynirli poğaçalar. Hem çok lezzetli oluyorlar hem de doyurucu.Eğer sıcak sıcak bitmezse haftaiçi kahvaltıları içinde en iyi seçim oluyor ama ben şimdiye kadar Salı gününe kadar ulaştıklarını görmedim.

Tarifi şöyle: Malzemeleri:2 yumurta(sarısının birini üstü için ayırın), 1/2 paket margarin,1 çb sıvıyağ,1 tatlı kaşığı tuz ,bir çimdik şeker,2 kahve fincanı süt ,1 paket maya, aldığı kadar un. Aslında gerisi çok basit.Tüm malzemeyi karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyorsunuz.Bu hamurdan yumruk büyüklüğünde parçalar koparıp onları avucunuzda yuvarlak olarak açıyorsunuz(çok inceltmeyin). Ortasına koyacağınız malzemeyi(ben bu sefer rendelenmiş kaşar koydum, eriyip hamura da karışmış pek güzel olmuş) yerleştirip kenarlarından yuvarlak bir şekilde topluyorsunuz. Üzerine yumurta sarısı sürüp ,bir de susam ekip 170 derecede 5 dakika önce yakmış olduğunuz fırına koyuyorsunuz. Çok çabuk pişiyor vallahi 20 dk falan sürdü sanırım pişmesi. Gayet de lezzetli oluyor.

Herkese afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..