Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '07

 
Kategori
Siyaset
 

Hakim mi olmalı hadim (*) mi?

Ben milletvekili olsaydım... Seçime hazırlanırken oluşturduğum seçim kampanyasında, toplumla paylaştığım düşüncelerimi, projelerimi hayata geçirmeye yönelik çalışmalara başlardım.

Öncelikle seçim kampanyasında da değerlendirmek üzere yaptırmış olduğum web sitesini yeni bilgilerle güncellerdim.

Düşüncelerimi, çalışmalarımı hayata geçirmek için sivil toplum kuruluşları ile sürekli iletişim halinde olurdum. İlgim dahilinde bulunan ve daha önceden üye olma fırsatı bulamadığım sivil toplum kuruluşlarına üye olurdum. Bu sayede T.B.M.M.'de ve yerelde, üyesi olduğum sivil toplum kuruluşlarının bir sesi (sözcüsü) olurdum.

Temsil ettiğim şehirdeki üniversitelerin öğrenci kulüpleriyle temasta olurdum. Gençlerle bir araya gelerek onları, yaşadıkları sorunları aşmada motive ederdim. Davet ettiklerinde toplantılarına katılırdım.

Halkın taleplerini, ihtiyaçlarını bizzat onlardan duymak adına periyodik (ayda bir) toplantılar gerçekleştirirdim.

Şehrim hakkında e-bülten çıkarırdım. Sorunlarını, şikayetlerini, çözüm önerilerini, projelerini duyurmak isteyen herkes, bu e-bülten sayesinde daha geniş kitlelere ulaşabilir olurdu.

Farklı STK ve öğrenci kulüplerinin ortak çalışmalar yapmalarını sağlardım. İletişim ve işbirliği ağı oluştururdum. Bu iletişim ve işbirliği ağı sayesinde şehirde ortak akıl platformu kurardım. Bu ağı daha da genişleterek yerel / ulusal medyadan, kültür sanat dünyasından kişi ve kurumları bir araya getirerek önemli projelerin hayata geçiririlmesine katkı sağlardim.

Halkın, kendi sorunlarının çözüm ortağı olabileceği ortamlar oluştururdum.
Çeşitli konferansların gerçekleştirilmesine katkı sağlardım. Örneğin davet edilen ve konusunun uzmanı olan kişilerin şehrimde konferans vermeleri için onlara öğrenci kulüpleriyle / sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte ortak çağrıda bulunurdum.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Temsil ettiğim şehre somut katkı sağlayacak kampanya(lar) başlatırdım. (Örneğin: dört yılda 100.000 ağaç dikilmesi vb.)\u003cbr /\>\u003cbr /\>Şehirde başlayan olumlu çalışmaların / başarıların yer aldığı (online ve basılı) bir kitap oluştururdum. Kitap aslında, şehre katkı sağlayan herkesin kitabı olurdu. Kitabın gelirini yine şehir için gerçekleştirilen bir projenin finansmanı için kullanırdım.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Hesap verebilirliliğe ve saydamlığa çok önem verirdim. Tüm çalışmalarımın öncesinde ve sonrasında hedef ve sonuç bilgilerini tüm ilgililerle, halkla paylaşırdım.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Periyodik zamanlarda (farklı projeler için ihtiyaç ve beklentiye dönük) anketler yaptırırdım.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Mümkün olduğunca yerele katkı sağlayacak fikir yarışmaları yaptırır, dereceye girenlere ödüller verilmesini sağlardım. Projelerin yürütülmesinde, dereceye girerek fikri değerlendirilen kişilerin yer almasını sağlardım.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Gençlik ve yerel hakkında bir gazetede köşe yazarı olurdum. Bir nevi onların sesi olur, düşünce ve beklentilerinin sözcüsü olurdum.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Temsil ettiğim şehrin önemli çalışmaları için (meclis başta olmak üzere) konuya destek verecek (milletvekili ve diğer) ilgili kişilere lobi yapardım. Bu kişilerle sürekli ilişkilerimi güçlendirirdim.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Valilik, Belediye başta olmak üzere şehri yöneten ilgili kurum ve kişilerle iletişimimi sıkı tutar, onların düşüncelerinin gerekli yerlere ulaştırılmasında kapıların daha erken açılması için çaba gösterirdim.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Şehrin uluslararası ilişkiler konusunda önemli adımlar, birliktelikler, kardeş şehir antlaşmaları, uluslararası fuarlar gibi çalışmalarına destek olurdum. Bu konuda öncü çalışmalar yapmaya gayret sarfederdim.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Şehrin işadamlarıyla, istihdamı arttırmaya yönelik toplantılar yapar, onlarla birlikte istihdamı arttırmaya çalışırdım.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Şehrimde yaşayan yoksulların ve engellilerin sorunlarını (başta kendi şehrimdeki yetkililer olmak üzere) ilgili kişilere ulaştırıp, ihtiyaçlarının giderilmesini sağlardım.\u003cbr /\>\u003cbr /\>Tüm bu düşüncelerimi ve çalışmalarımı web sitemde duyururdum. Görüş, öneri ve katkıları bu web sayfası sayesinde toplar ve değerlendirirdim.\u003cbr /\>\u003cbr /\>\u003cbr /\>\u003cbr /\>\u003cbr /\>\u003cbr /\>\u003c/div\>", 1]);//>
Çeşitli konferansların gerçekleştirilmesine katkı sağlardım. Örneğin davet edilen ve konusunun uzmanı olan kişilerin şehrimde konferans vermeleri için onlara öğrenci kulüpleriyle / sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte ortak çağrıda bulunurdum.

Temsil ettiğim şehre somut katkı sağlayacak kampanya(lar) başlatırdım. (Örneğin: dört yılda 100.000 ağaç dikilmesi vb.)

Şehirde başlayan olumlu çalışmaların / başarıların yer aldığı (online ve basılı) bir kitap oluştururdum. Kitap aslında, şehre katkı sağlayan herkesin kitabı olurdu. Kitabın gelirini yine şehir için gerçekleştirilen bir projenin finansmanı için kullanırdım.

Hesap verebilirliliğe ve saydamlığa çok önem verirdim. Tüm çalışmalarımın öncesinde ve sonrasında hedef ve sonuç bilgilerini tüm ilgililerle, halkla paylaşırdım.

Periyodik zamanlarda (farklı projeler için ihtiyaç ve beklentiye dönük) anketler yaptırırdım.

Mümkün olduğunca yerele katkı sağlayacak fikir yarışmaları yaptırır, dereceye girenlere ödüller verilmesini sağlardım. Projelerin yürütülmesinde, dereceye girerek fikri değerlendirilen kişilerin yer almasını sağlardım.

Gençlik ve yerel hakkında bir gazetede köşe yazarı olurdum. Bir nevi onların sesi olur, düşünce ve beklentilerinin sözcüsü olurdum.

Temsil ettiğim şehrin önemli çalışmaları için (meclis başta olmak üzere) konuya destek verecek (milletvekili ve diğer) ilgili kişilere lobi yapardım. Bu kişilerle sürekli ilişkilerimi güçlendirirdim.

Valilik, Belediye başta olmak üzere şehri yöneten ilgili kurum ve kişilerle iletişimimi sıkı tutar, onların düşüncelerinin gerekli yerlere ulaştırılmasında kapıların daha erken açılması için çaba gösterirdim.

Şehrin uluslararası ilişkiler konusunda önemli adımlar, birliktelikler, kardeş şehir antlaşmaları, uluslararası fuarlar gibi çalışmalarına destek olurdum. Bu konuda öncü çalışmalar yapmaya gayret sarfederdim.

Şehrin işadamlarıyla, istihdamı arttırmaya yönelik toplantılar yapar, onlarla birlikte istihdamı arttırmaya çalışırdım.

Şehrimde yaşayan yoksulların ve engellilerin sorunlarını (başta kendi şehrimdeki yetkililer olmak üzere) ilgili kişilere ulaştırıp, ihtiyaçlarının giderilmesini sağlardım.

Tüm bu düşüncelerimi ve çalışmalarımı web sitemde duyururdum. Görüş, öneri ve katkıları bu web sayfası sayesinde toplar ve değerlendirirdim.
 
Toplam blog
: 4
: 304
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

1980 İstanbul doğumluyum. ARI Hareketi'nde Gençlik Çalışmaları Koordinatörü olarak çalışıyorum. Türk..