Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '07

 
Kategori
Siyaset
 

Halksız nasıl iktidar olunur?

Halksız nasıl  iktidar olunur?
 

Yazılanlara bakıyorum. İçim sızlıyor.

Seçimlerden önce halka sen bir tanesin diyorlardı. Sen en iyisini bilirsin, yaparsında yıkarsında diyorlardı.

Bizim halkımız gerçeği geleceği görürdü. Bizim halkımız demokrattı. Bizim halkımız eğitimliydi, bilinçliydi. Köylü olanlarımız milletin efendisiydi. Olmayanlar şehirlerin beyefendisiydi.

Yani bizim halkımız tartışılmazdı. Halk yücelmişti yüceltilmişti. Onun adı her yere konulmaya başlamıştı. Partiden otobüse ekmeğe çarşı pazara kadar…

Unutulmamak güzeldi.

Her yarışın bir lideri olur ya. Bir yarış daha liderini belirledi.

Oturup ben nerede yanlış yaptım diyerek kendilerini hesaba çekmek yerine ey halkım sen şurada yanlış yaptın diyerek sorgulanmaya başlandı. Yetmedi yanlış yaptın denildi. Yetmedi kömüre makarnaya sattın denildi. Yetmedi sürüsün denildi. Biraz daha ileri gidildi sen cahilmişsin meğer denildi. Biraz daha ileri gidiyorlar bu iş seninle olmaz diyorlar.

Hem halkı yöneteceksin hem halkı saf dışı bırakacaksın.

Vay be. Demek bu halkı bu kadar saf zannettin öyle mi?

Bravo, bu kadarına da pes doğrusu. Birileri haberini getirmiş olsalardı inanmazdım. Haber kaynaktan olunca inanmayı bırakın yanıyor insan.

Bizim halkımız bu kadar eziyeti hak etmiyor. Hem sonra kim bu halk dediğimiz insanlar?

Patagonyalı mı? Yoo biziz. Biz evet, sen, ben, o. Biz, siz, onlar.

Hazımsızlığın bu kadar kötü olacağını düşünememiştim. Oluyormuş meğer.

Bir söz vardı orda diyor du ki “Öfkelendiğiniz zaman konuşun. Pişman olacağınız ne kadar söz varsa hepsini söylersiniz.” Bir gün pişman olunacak elbette.

İşte zaman yani kapısına gittiğiniz zaman yüzünüz kızarmayacak mı? Kapıyı kapatmanın da bir usulü var.

Eğer bir daha o kapıdan geri girmeyecekseniz kapatmakla kalmayın kırın dökün isterse… Ben halksız demokrasi istemiyorum.


İrtica mı dediniz anlamadım. Azınlık demokrasisi hele de.

Asla. Olmazda.

Halka saygı. Sivil iradeye saygı lütfen.

Eğer ne dediğinizin farkındaysanız size biraz saygı diyorum.

Sahi ne sormuştum?

Halksız nasıl iktidar olunur? Olunur mu sizce? Olunur diyenlerle işimiz yok bizim.
Halksız olmaz diyenler beri gelsin.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..