Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hakkı Erkek İsmidir

Hakkı Erkek İsmidir
 

<ı>

Dün gece TV de ilginç bir program yakaladım. Beyaz ve Kadir Çöpdemir sunuyordu. Konuklardan aklımda kalan en belirgin isim Billur Kalkavan...

Aile ilişkilerini inceleyen bir doktor vardı. Yazar bir hanım ve kadın haklarını savunan bir başka hanım. İki tane de sporcu bayan vardı.

Başka da var mıydı şu an hatırlayamadım.

Kadınlar ne ister, erkekler ne ister?

Uzun süre tartıştılar. Kadınlar, erkeklerin sahip olduğu her haktan faydalanmak istiyorlar ve işlerine gelmeyince, ' ben bayanım ' diye sıyrılabilecekleri açık bir kapı istiyorlar...

Bence çok şey istiyorlar. Kendilerine, ' kinder ' öneririm. Çok amaçlı olarak kullanılabilir...

Sohbetin büyük bölümü, bayanların o platformu ele geçirmiş olmalarından kaynaklanan gereksiz konuşmalardı. Kadın haklarını savunan bir bayan vardı. Tüm kadınlar adına konuşuyordu...

Ben gerektiği zaman kendimi savunurum, benim adıma ve benim gibi düşünen kadınlar adına hiç zahmet etmesin...

Kadına şiddet uygulanıyor diyorlar. Bu gerçekte var mıdır? Evet var. Hergün örneklerini görüyor ve duyuyoruz. Şiddetin her türlüsü...

Şiddete maruz kalan kadının buna göz yumması halinde o şiddeti hakettiğine inanırım...

Öncelikle kadınları anlamak istiyorum. Hemcinslerim oldukları halde onları anlamakta zorlanıyorum. Erkek kadına şiddet uyguluyorsa, kadın neden duruma orada el koyup sevgiliyse ayrılmıyor, evliyse boşanmıyor?

Ben işte tam bu noktada takılıyorum. ' Maddi imkânları olmadığı ' masalıyla kadınlar kendilerini daha ne kadar süre oyalayacaklar merak ediyorum...

Neden sürekli erkeklerle yarış halindeler, bu çok anlamsız bir savaş...

Bu savaşan kadınlar erkekleri sevmiyorlar mı?

Onların babaları bir erkek değil mi?

Onların erkek kardeşleri, yok mu?

Onların bir çoğunun erkek evladı yok mu?

Üstelik bu yerden yere vurulan erkekleri kadınlar dünyaya getirip hayata bir erkek olarak hazırlamıyor mu?

Bu erkekler bu kadar kötüyse neden âşık oluyorlar da arabesk şarkılar eşliğinde sürekli zırıl zırıl gözyaşı döküyorlar?

Neden evlenip o erkekten çocuk dünyaya getiriyorlar ve söyledikleri gibi bir ömür saçını süpürge ediyorlar?

<ı>

Bunlar medeniyetin anlamını bir türlü çözemediğimizin en basit göstergeleri...

Kadın evinde yemek yapmayı aşçılık olarak görürse, kendi dünyaya getirdiği evladına bakmayı çocuk bakıcılığı olarak görürse, içinde yaşadığı evi temizlemeyi hizmetçilik olarak görürse, eşini erkekten önce insan olarak değerlendirmeyi beceremeyip istediğim yere izinsiz giderim türküsünü söylerse, özgür kızım özgür bir kadınım diye yaşadığı ortamda kendisine tek kişilik bir dünya kurmaya kalkarsa birgün gerçekten özgür olur.

Ama özgürlüğün fazlası sıkıcıdır, ceza gibi...Benden söylemesi.

Erkeklerin bazılarını anlamakta da güçlük çekiyorum. Sevip evlendiği, yuva kurduğu kadına bakmayı hamallık olarak görüyorsa, dünyaya getirdiği çocuğun istikbalini hazırlamayı enayilik olarak görüyorsa, erkek olmayı fiziksel güçten ibaret olarak algılıyorsa, kendini HEMAN zannediyorsa, kadın bir gün o erkeği zevkle azad eder ve hayat boyu pişmanlık duymaz.

İyi de eder...

Aile içi ilişkilerde büyüklerin rolünü de küçümsememek lazım. Gelin-Kaynana olayı dünyanın her yerinde güçlü bir şekilde etkisini gösteriyor. Burada büyüklere görev düşüyor. Gelinim dediği cici bayan 20–25 li yaşlarda iken kaynananın yaşı 45 ve üzeri oluyor.

Kaynana, her hatanın üzerine gitmek, sürekli olumsuz eleştiriler yapmak ve ülkemizde çok sık söylenen bir söylem olan, ' oğlum ben sana demiştim, bundan kadın olmaz diye, ondan boşan sana X i alalım, gör bak hayatın nasıl düzene girecek ' demek yerine oğlunun ve gelininin özelinden olabildiğince uzak durmaya çalışması, ille de bir eleştiri yapacaksa bu eleştirinin yapıcı olmasına özen göstermesi, varsa basit hatalar onları görmezden gelmesi ve yaşının verdiği olgunlukla onları düzeltmeye çalışması, o kızın da bir insan evladı olduğunu aklından çıkarmaması halinde ilişkiler zaten kendiliğinden rayına oturur.

En azından gelin-kaynana ilişkisi.

Kadın erkek eşit değildir. Eşit olsaydı erkek ve kadın olarak ikiye ayrılmazdı zaten. Kadın kadın gibi, erkek de erkek gibi davrandığında rolleri karıştırmadığımız sürece çok daha mutlu bir hayat yaşarız.

Kadın Hakkı yoktur, Hakkı erkek ismidir...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..