Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hamam sefası...

Hamam sefası...
 

internetten alıntıdır.


Eskiden insanların evlerinde tam donanımlı banyolar olmadığı için, hamamlar revaçtaymış. Babaannem anneme hep hamam sefalarını anlatırmış, tabi annem de bize...

Çoluk-çocuk hep beraber hamamlara gidilir, tertemiz yıkanılır, biraz da eğlenilir eve gelinirmiş. Ben de her zaman merak etmişimdir hamamları ve nasıl banyo edildiğini... Bu merakımı birgün annem ve ablama açtım, ablam daha önce gittiğini ve istersem beni de götürebileceğini söylediğinde, beni başlı başına bir heyecen silsilesi bastırmıştı zaten...

Apar-topar hazırlandık. Biz de eski zamanlardaki gibi, çocuklarımızı da aldık. Benim oğlum, ablamın kızı ve ağabeyimin kızı, annem, ablam ve bendeniz düştük hamam yollarına...

Girişte bizi iri yapılı, heybetli bir bayan karşıladı. Oda anahtarları verdi ve "soyunun, gelin" dedi. İnanılmaz heyecan bastı...

Üzerimizde peştamal ile aşağı kata indik. Öylesine sıcak bir ortam vardı ki; sıcaklığın derecesini anlatmamın imkanı yok...

Banyo, kese ve masaj anlaşması yapıp, daldık ortama...İlk yarım saat sıcak su banyosu yaptık. Daha sonra sıra keseye geldi. İri yapılı bayan, eline taktığı özel bir kumaştan yapılmış kese ile beni öyle bir keseledi ki; ne kir kaldı, ne de deri...

Keseden sonra, sıra köpük masajına geldi, en keyifli bölümü burasıydı işte... Kadının elleri adeta "sihirli" gibiydi... Ne başağrım kaldı, ne gerginliğim, ne de yorgunluğum...

En son yüzüme "peeling" yapıldı. Hep cildimdeki siyah noktalardan şikayet ederdim, bir türlü de çare bulamamıştım. Meğer çaresi; türk hamamı imiş...

İşimiz bittiğinde, hepimiz gevşemiş halde çıktık. Yemin ediyorum, adım atmaya bile halim yoktu rahatlıktan...

Eve geldiğimde şunu anladım; bizim yaptığımız banyo hiç birşeymiş. Eğer gerçek anlamda yıkanmak ve temizlenmek istiyorsam hamama gitmeliyim.

Sonraki günlerde, cildimdeki değişikliği tahmin bile edemezsiniz. Aynen kapatıcı sürmüş gibi, gayet pürüzsüz ve lekesiz bir haldeydi... Yanaklarım; allık sürmüş gibi pespembeydi...

Anneannemin, babaannemin ve benim annemin ciltlerinin neden bu kadar güzel ve gergin olduğunun sırrını da çözmüş oldum... Bundan sonra 15 günde bir, olmadı ayda bir türk hamamındayım...

Gitmeyenlere, ömr-ü hayatlarında en azından bir defa gitmelerini şiddetle tavsiye ederim... Saçlarınız, cildiniz ışıl ışıl olacak...

Özellikle güzelliğinize, cildinize, saçlarınıza, teninize kısacası dış görünümünüze, benim gibi çok önem verenlerdenseniz; tek ve en doğru adrestir hamam...

Hepinize, temiz, pak ve bol eğlenceli günler diliyorum.

Sevgiyle kalın.

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..