Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hamili Kart Bakanı

Hamili Kart Bakanı
 

Bugün tanık olduğum ve hayretler içerisinde kaldığım bir olayı ki bu gerçekten olay yaratacak bir olay, sizlere ve editörlerimize bildirmek istiyorum.

Günümüz Türkiye’sinde her zaman böyle durumlarla karşılaşmak söz konusu. Ama bu kadarına da pes diyorum. Ve bu olayın araştırılıp üzerine düşülmesi gerektiğini her sorumluluk sahibi vatandaşın bilmesi gerekir. Çok uzatmadan bu üzücü vahim olayı anlatmak istiyorum.

Eskişehir’de yaşıyorum ve işim gereği her hafta Afyon şehrine gidip geliyorum. Afyon’a Kütahya üzerinden ya da Eskişehir’in bir ilçesi olan Seyitgazi yolu üzerinden gidilmektedir. Tüm otobüs acentaları da bu Seyitgazi yolunu kullanmaktadırlar çünkü yol bir hayli kısalmaktadır. Zaten tüm Türkiye’de bu konuyla ilgili herkes Seyitgazi yolunu ve yıllardır bitirilemediğini bilir. Artık nihayet yol çift yol oldu ve bitmek üzere daha bitmedi. Bu işin bilinen yönü bir de bugün karşılaştığım oldukça iyi durumda olan yollarla ilgili şaşırtıcı yönü var.

Afyon istikametine devam edildiğinde geçen hafta oldukça iyi durumda olan ve asfalt olan Afyon yolu birde baktım ki dağ yolundan farksız kazılmış bozulmuş greyderlerle yontulmuş durumda olay çok ilgimi çekti. 30 dakika yol yapım ekibinin sağlam hiçbir sorunu olamayan asfalt yolu yapmasını değil bu sefer bozmasını beklemekle geçirdik. Ve bu sırada karayollarında görevli bir işçiyle neden bu yolu bu hale getirdiklerini konuştum. Adamın söyledikleri içler acısıydı buradan yüzlerce insan ekmek yemekte diyor ve devam ediyor; bu yolların hiçbir sorunu yoktu kardeşim diyor ama birileri rant ve iş için buraları bozdurup yeniden yaptırıyor diye ekliyor. Sağlam yolu neden bozduklarını soruyorum karşılığında emir demiri keser bize söyleneni yapıyoruz diyor.

Kısaca özetlemek istiyorum. Hükümetin söylediği her şey doğru bunu şimdi anlıyorum. Diyorlar ki; hangi hükümet bizim kadar karayollarına önem verdi çift yol yaptı, en çok asfaltı biz döktük evet haklılar. Ve böyle de devam edeceğe benziyor. Sağlam yolları bile rekora imza atmak için bozup yeniden yapıyorlar ve birileri paralarının üzerine yeni trilyonlar eklemeye devam ediyor. Anayasayı değiştirmekle olmuyor bu işler. Sanırım burada da bir hamili kart yakınımdır olayı söz konusu. Karta da şöyle yazıyordur muhtemelen; Aşağıda adı yazılı şirket yetkilileri yakınımdır. Yıllardır zaten bitmeyen Afyon yolunu bitmemesi adına diğer asfalt yolların bozulup yeniden yapılması işlerini vermeniz rica olunur. İmza Hamili kart bakanı… Tüm bu işlerle ilgilenecek bir bakanlık kurulmalı bence oldu olacak.

Olayın birde trajedi yönü var yıllardır Afyon yolunda onlarca insan trafik kazasında yaşamını yitirdi. Neden mi? Devamlı yola dökülen mucır denen taşlardan dolayı. Onlarca insan yasa büründü geçtiğimiz haftada aynı aileden üç kişi bozulan yollardan dolayı kaza yapıp öldüler.

Bu konuyla ilgili üzerine gidildiğinde çok şeyler çıkacağına eminim sayın editörlerimizin bu konuyu atlamamalarını umuyorum. Yollarımızı evet yapıyorlar ama bozup yeniden yapıyorlar aradaki ince noktayı lütfen atlamayalım.

 
Toplam blog
: 14
: 1150
Kayıt tarihi
: 08.04.07
 
 

Ben Kimim? Herkesin kendisine sorması gereken farkındalık sorusu... Dünya hayatını deneyimleyen, ..