Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '17

 
Kategori
Kitap
 

Hasan Ali Toptaş okurken...

Hasan Ali Toptaş okurken...
 



Hasan Ati Toptaş okurken, püfür püfür esen bozkır rüzgârı sizi üşütür...

Hasan Ali Toptaş okurken, ağzınıza bir parmak bal çalınmış gibi olur...

Hasan Ali Toptaş okurken, Anadolu'yu adım adım efsunlayan şamanların ayak seslerini duyabilirsiniz...

Hasan Ali Toptaş okurken, kırsal kesim insanlarını tanır, bâtıl inançlarıne ve cehâletlerine şahit olursunuz...

Hasan Ali Toptaş'ı okurken, semah dönen ruhları görebilirsiniz. Tertemiz Türkçe'yle şiirler yazan, hâk ve insan diye şakıyan Yunus'un elini omzunuzda gibi hissedebilirsiniz. Hacı Bektaş'ın sofrasına oturup, çorbaya kaşık salladığınızı sanırsınız. Pir Sultan'la dost bilir, dost söylersiniz. Dadaloğlu'nun cesurca baş kaldırışını, 'Ferman padişahınsa/ dağlar bizimdir' diyen asil duruşunu görebilirsiniz...

Hasan Ali Toptaş okurken, insanın tüm hallerini görebilirsiniz. Deliyi tepeği, ermişi dedeyi, garibi, zalimi mazlumu. iyiyi kötüyü, kurnazı aptalı, gün görmüşü görmemişi, kırsal bölgenin ruhunu, çoğu şeyi görebilirsiniz...

Hasan Ali Toptaş okurken dile hayran kalır, soğuk pınardan su içmiş gibi ferahlarsınız...

*

Tabii, bu saydıklarımı hissedersiniz diye bir iddiam yok; ama ben hissettim, hatta daha da ötesini...

Hasan Ali Toptaş'ın dili öyle duru, öyle sade, öyle yalın, öyle yumuşak ki, tek kelimeyle hayranlık uyandırıcı...

Alman gazeteci yazar Stefan Weidner şöyle der:

“Sadece Hasan Ali Toptaş okumak için bile Türkçe öğrenmeye değer.”

*

Hasan Ali Toptaş'ın 1993 yılında yazdığı, Yunus Nadi Roman Ödülü alan 'Gölgesizler' adlı romanını okudum.

Okudum, mest ola ola. Edebiyata doya doya... Ruhumu ferahlatarak...

Kitap şu an Everest Yayınları'ndan çıkıyor. Türü, roman. Sayfa sayısı, 256.

*

Kitabın arka kapağından:

"Gölgesizler, bir kayboluşlar anlatısı; aniden kaybolmaların, beklenmedik dönüşlerin, ölümlü 0büyülerin, devlet nezdine düşen gölgelerimizin aynası. Tekrarların tekrarını okumamızı sağlayan karakalem bir güvercin; bir garip cinayet ve doğum hikâyesi."

*

Hasan Ali Toptaş, bende ne anlattığından çok, nasıl anlattığıyla can. Hasan Ali Toptaş postmodern edebiyatın başarılı kalemlerinden biridir aynı zamanda. Postmodern edebiyatın alengiri dolangirinden mi nedir bilmem, onun bahsettiği konuları tam olarak kavrayamam; kaçırdığım çok yer olur. Ama dilinden mest olurum, tat alarak okurum. 

*

Valla bana sorarsanız, kesinlikle öneririm. 

-Mustafa Yıldırım - 22.09.2017
 
 
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..