Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Hasan Mutlucan türküleri...

Hasan Mutlucan türküleri...
 

Sene 1979 kelebeğim dünyaya merhaba demiş, bende keyifle lohusalar gibi yatıyorum yatağım da (sahi ben lohusa idim) yanımda esmerce bir kadın yatıyor çatık kaşlı, sanki tüm dünyaya küs gibi...Yaşı da bir hayli var ilk çocuğu olamaz diye düşünüp soruyorum;

- İlk bebeğin değil galiba, ben bebeği tutmayı bile beceremezken sen maşallah tecrübelisin diyerek, çatık kaşlarını değiştirmek arzum, gülümsüyorum da. Hiç bir değişiklik olmadı yüz hatlarında sanki yüzüne oturmuş o çizgiler.Bebeği beşiğe yatırıp yüzüme bakmadan konuştu;

- Yok bu beşinci oğlan, dört denesi de evde...

Hemen malum yerden girdim konuya...Ya yazık değil mi sana hem bakabileceğin kadar olsa beben dedim...

- Olmaz dedi, biz kendi devletimizi kuracağız, asker gerek bize daha çok doğuracağım...!

Sustum kaldım, ne konuşabilirsin ki; gönlünce yaşadığın bir ülkedesin kimse ayrımcılık yapmıyor, kardeşiz hepimiz her türlü olanaklara sahipsin, bu topraklar çok bedel ödenerek kazanılmıştır, değil bir karış zerresini vermeyiz kimseye. Buyrun yaşayın kardeşçe. Çok zaman sığındığınız sözde uygar Avrupa ulusları gibi kırk dereden su getirmiyoruz...hepimizin bu topraklar deyip kardeşce yaşamayı sunuyoruz...e artık haddinizi bilin değil mi? Kimin toprağından pay istiyorsunuz?

Bir gün de nenemiz merdivenlerden yuvarlandı, al kanlar içinde iken yoldan geçen kendimizden saydığımız kardeşiz dediğimiz bir kardeşimiz koştu geldi. Üstünün başının kirlenmesine aldırmadan bize yardım etti. Halen o an aklıma gelince duygulanırım...

Fark burada işte... Hangisi içinizi ısıttı? hangisi yüreğinizi sıktı?

Dikkat edelim kimsenin tahriklerine kanmayalım. Yaşın yanında kuruyu da yakarak dönülmeyecek yollara girmeyelim. Birileri bir ateş yaktı ha babam körüklüyor...farkına varalım oyunlarına gelmeyelim.

Acımız çok büyük, çok... En çok kızdığım da birilerinin arabuluculuğa soyunması. Demek ki onlara pek çabuk ulaşabilecekler bir telefon edebilecek kadar yakınlar...katilleri koruyorlar hiç bir farkı yok yataklık etmekten.

Pervasızca konuşmaya da devam ediyorlar. Utanmıyorlar da...Yemek yedikleri kaba....neyse. Radyoda Hasan Mutlucan türküleri çalmaya başladı bizim kuşak bilir ne zaman Hasan Mutlucan dinlenir. Sakin olalım, dolduruşa gelmeyelim.

Gereken sağduyu çerçevesin de yapılmalı. Evlatlarımı biz pkk toprağa düşürsün diye doğurmadık biz... Oğullarımızın mutlu günlerini görüp mutlu olmayı istiyoruz. sevgi ile sağduyumuzla kalalım.



 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..