Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Hayalcim...

Hayalcim...
 

Bir arkadaşımın arşivinden...


Bir melodinin fısıltısına kapılıyorum… Beni alıp götüren bir melodi. Notalarla kelimelerin sarmaş dolaş olup, duygularıma sarılışını, sıcaklığını hissettiğim bir an. Bir şarkı, bir melodi, bir düş… Bir hayat.

Gözlerimi kapatıp dinlerken, yüreğimde hissettiğim, düşlerimde bir mutluluklar cümbüşü içinde mırıldandığım, kendimi ritmine bıraktığım, ona teslim olduğum bir melodi… Kendimin ve ruhumun ritmine kapıldığı, içimde hissettiğim gibi dans ettiğim bir melodi…

Şu hayat denilen yolculuk bir şarkı değil mi? Ritmiyle, coşkusuyla, tınısıyla aslında anlattığı kendi öykümüz… O zaman ritmi hissedip dansa devam…
<ı>
Bryan Adams… “Look into my eyes” veya “When you love someone” isterseniz “Let’s make a night to remember”… çalarken yine kalbim kıpır kıpır işte. Bedenini, ruhunu tempoya bırak, bilinen figürleri boş ver, içinden geldiği gibi, hissettiğin gibi dans et. Siz olan ve senin olan bir hayat(müzik) için.

Kendimden geçip, tınısının etkisine girdiğim, düşlerimi bir süre dahi olsa gerçekleştiren, o hissi yaşatan, hiç bir neden yok iken yüzüme bir tebessüm olarak yapışan sihirli, masum melodiler.

Kimi zaman sevişen, kimi zaman nazlanan bir tını. Bir duygu seli, duygu armonisi, gözlerdeki bir mutluluk dövmesi. Melodinin tınısı içindeki aşkın halleri…

Bir duygu fırtınasının içinde yolculuk (mutluluk), hepimizin ihtiyacı olduğu bir anıya davetiye (mutluluk), lirik bir melodi içinde saf bir aşka sesleniş (mutluluk). Masumiyet.

- Birlikte söylesek bu şarkıyı,

- Şımarık…

- Seni gülerken görmeyi seviyorum.

… (gamzeler)

- Her şeyin bir ilki vardır. Bunu unutma…

- Unutmam. (cilveli bir kıkırdayış)

Kadın aynı şekilde gülümserken, birden gözlerini kapattı ve “Artık gitmeliyim...Hoşça kal canım.“ diyerek bir sisin içinde yok oldu. Ben ardından gülümsedim.

Biraz geç olsa da fark ediyorum. Her şey melodilerinde gizlendiği bir hayalle başlamıştı. Ne çok sevmişim seni, meğer ne çok sevmişim... Ve seviyorum. İşte bu yüzden kendimi bile “fark edemiyorum.”

Müziğin ritmi içinde düşünüyorum: “Hayalciklerin eğlendikleri yer neresi acaba?” Biraz hüzün içinde saate bakıp, tebessümle ve göz kırparak soruya yine kendim cevap buluyorum ”<ı>Neresi olacak hayaller alemi

Islıkla eşlik ettiğim bir melodi işte, hep peşimde, peşimi bırakmıyor, bı-ra-ka-mı-yor-um.

İşte, ben hep mırıldanırım bu şarkıları dinlerken… Başa almadan, nakaratlarına takılı kalmadan gözlerimi kapatıp salınırım “hayalcim”le.…






Fotograf: Arkadaşımın arşivinden ve bu harika fotoğrafı kullanmama müsade ettiği için kendisine tekrar teşekkür ediyorum.



 
Toplam blog
: 110
: 811
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

Hayatta iki şey vardır; masallar ve sonuçlar. (Erol Aslan)      ..