Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '15

 
Kategori
Oyuncaklar
 

Hayallerle dolu Küçük Evler Sergisi.

Hayallerle dolu Küçük Evler Sergisi.
 

Bugünlerde Rahmi Koç Müzesi çok ilginç bir sergiye ev sahipliği  yapıyor. Oyuncak, koleksiyon objesi, hobi malzemesi ve vitrin süsü olarak kullanılan minyatür evlerden ve bebeklerden oluşan 'Hayallerle dolu Küçük evler Sergisi.

19.Yüzyıldan itibaren üretilen İngiliz, Alman, Fransız ve Amerikan yapımı minyatür evler, dekorlarda kullanılan minyatür mobilya olbjeleri ve oyuncak bebekler yer alıyor bu harika sergide.

Aralık 2014 de ziyarete açılan ve 16 Haziran 2015 tarihine kadar açık kalacak olan bu sergide 3 Piaroma, 42 bebek odası ve 100 ün üzerinde bebek yer alıyor.  Hazırlanması 2 yıl süren bu müze oyuncak özelliğinden daha çok sanayinin tarihini anlatan bir etkinlik.

1880 yılında tasarlanan ahşap bir villa, 1910 da Alman Martz Gottschallk tarafından yapılmış bir bebek evi ve 10 metre uzunluğundaki Efes kentinin minyatürü gene bu sergide en dikkat çekici objeler.

Bugünlerde İstanbul'da değilim, ama Haziran ayına kadar İstanbul'a uğrarsam ilk işim  gidip bu sergiyi gezmek olacak.

Bu haberi okuduğum zaman bebek evlerini ne kadar çok sevdiğimi hatırladım birden. Paris'te yaşarken özellikle noel dönemlerinde büyük mağazaların vitrinlerinde yer alan minyatür bebek evlerini ve bebekleri ne kadar zevkle izlediğimi düşündüm. Yağan kara, ısıran soğuğa aldırmadan vitrinlerin önünde küçük çocuklarla sıraya girip ne büyük bir zevkle izlerdim onları. Paris'in ünlü Samaritene mağazasının 10. katında Mağazanın oluşumunu ve günümüzdeki hizmetlerini anlatan harika bir minyatür sergisi vardı. Kimbilir kaç kez gidip izledim.

Samaritene mağazası yıkılınca en çok o harika serginin akibetini düşünmüştüm.

Gene aynı tarihlerde Chatelet RER istasyonunda bir barbi evleri sergisi açılmıştı. Özellikle yolumu o istasyona düşürdüm günlerce sırf o sergiyi tekrar tekrar izleyebilmek için.

Amerika'da Wiskonsin'de 'The House on the Rock.' adlı bir tesise gitmiştik. Orada inanılmaz güzel bir bebek evleri müzesi gezmiştim.

Tarihte ilk bebek evi 1559 yılında Nürnberg'de bir asılzade tarafından kızı için yaptırılmış ama sonra çocuğa oynaması için vermeye kıyamamışlar ve koleksiyonda saklanmış. O tarihten günümüze kadar da bebek evleri çocukların oynaması için değil koleksiyon amaçlı kullanılmış.

İyi ki günümüzde plastik bebek evleri imal edildi de çocuklarımız rahatlıkla barbi evleri ile oynayabiliyorlar. Yoksa original halılar ve duvar kağıtları, mobilya objeleri kullanılan bebek evleri sadece uzaktan seyredilecekti.

Ben bebek evlerini çocukluğumdan bu yana ne kadar çok sevdiğimi anlatıyordum 9 yaşındaki erkek torunuma dün gece. Torunum bana 'Anneanneciğim sen kızsın herhalde ondan çok seviyorsun bebek evlerini.' dedi.

Bu söz üzerine düşündüm. Acaba kadın olduğum için mi çok seviyorum bebek evlerini. Erkekler sevmez mi?

Neyse biz bırakalım bunları. Bence İstanbul'da iseniz yolunuzu Rahmi Koç Müzesi'nden geçirin bir ara ve bu harika müzeyi ziyaret edin. Bence kaçmaz. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..