Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayat okulu ve vatandaşlık diploması

Hayat okulu ve vatandaşlık diploması
 

Birey hiçbir ön hazırlığa, eğitime tabi tutulmadan, sadece 18 yaşına geldiği için ceza ehliyeti oluşan bir vatandaş olarak hayatını devam ettirirken, eğitim veya çalışma yaşamı yoğunluğu nedeniyle ceza ehliyetine ilişkin bilgi ve uygulamaları öğrenememektedir. Ama ne devlet, ne de toplum bu durumu, yeni bilgileri öğrenmemesi için haklı bir gerekçe olarak görmemektedir. 18 yaşına gelmiş her insanın yaşama ve ceza ehliyetine dair bilgi ve gerekleri izlemesini, edinmesini doğal bir sorumluluk olarak görülmektedir. Bu konudaki tüm ihtiyaçlara cevap verecek, bu çerçevede vizyona sahip özellikle bir sivil toplum kurumun oluşması ve bu kurumun kentin yerel yönetimi tarafından desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.

Hayat okulu şu başlıklarda program yapmalıdır.

1- Gençleri Hayata Hazırlama Programı,

2- Vatandaşlık Hukuku Programı,

3- Yetişkinlere Yaşamsal Değişimleri İzleme Programı,

4- Bedensel Yaşlanmaya Hazırlık Programı,

5- Düşünsel Ürünleri İzleme Programı,

6- Bireyin bilmesi zorunlu olan, Değişen Yasalar Programı,

vb. güncel programlar yaparak insanlar doğru adreste yaşama dair bilinçlendirilmelidir. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vatandaşlık eğitimi 

İnsan doğar, gelişir, ergenleşir ve sonrasında ister eğitimsiz ister eğitimli olsun yaşama sorumluluğu olan bir canlı olarak hayata katılır. Hayata katılır ama yaşadığı şartlara ne kadar hazırdır ne kadar adapte olmuştur, belirsizdir. 

İNSAN; bir köyde, bir beldede, bir kentte, bir büyük kentte hayata atılan; güdüden öteye algısı ve en alt düzeyde de olsa davranış bilinci olan, en mükemmel canlıdır. ANCAK yaşadığı yerleşim büyüklüğüne göre davranma bilincine sahip değilse 'insan görüntülü' doğaçlama yaşayan bir canlıdır dense sanırım yanlış olmaz. Kİ; detayları http://blog.milliyet.com.tr/bilinc-haritasi/Blog/?BlogNo=85081 linkli bloğumda yazılı olan Bilinç Haritasında; DAVİD HAWKİNS insanı 20 kalibreden 700 kalibre üzeri 17 kategoriye ayırmakla bunu en anlaşılır şekilde tanımlamıştır.   

ÖZELLİKLE yerleşim merkezi büyüdükçe ortaya çıkan adaptasyon ve davranış bozukluklarının çevreyi rahatsız ettiğini fark ettikçe; görüntünün, hatta 4+4+4 ten oluşan 12 yıllık eğitim programının insan olmaya yeterli olmadığını fark etmekteyim.  

Anadolu’nun her ölçekte yerleşim merkezinden göç alan İstanbul’da trafik ihlalleri gibi davranış ihlalleri kontrol edilse durumun ne kadar abuk sabuk olduğu görülebilir. ÖYLEKİ sabahtan akşama kadar 'bir günlük gözlemle' cezası olmayan tüm anormallikleri gözlemek mümkündür.

Bu çerçevede her insanın yaşam evrelerine göre belirli periyotlarda insanlık ve vatandaşlık eğitim programına tabii tutulması ve yapılacak sınavdan geçer not alması halinde NÜFUS CÜZDANINA işlenerek muhatapların biri birlerini tanıma imkânı oluşturulmalıdır.

VEYA bu çerçevede bir düzenleme yapılmalıdır. AKSİ takdirde kentlerdeki yaşam giderek çekilmez hale geliyor. 

Trafik ihlallerinin cezalandırıldığı gibi sosyal insan ihlallerininde cezalandırıldığı bir yaşam dileiğiyle...

http://www.kadrikanpak.com/

 
 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..