Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

15 Ekim '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1950
 

Hayatı İlâçsız Geçirmenin Kestirme Yolları !..

Hayatı İlâçsız Geçirmenin Kestirme Yolları !..
 


Dünya çapındaki üniversitelerin bilimsel araştırmalarına dayanılarak, ilâç kullanmadan daha sağlıklı yaşamanın mümkün olduğu açıklandı. Kafeinden uzak durmayı öğütleyen uzman önerileri arasında korku filmi izlemek, evlenmek, şiir ezberlemek ve masaj da mevcut. Bunları yapın, ilâç kullanmayın!.. Benden söylemesi, pardon yazması... Ben aracıyım, bilirsiniz elçiye zeval olmaz!.. İşte yaşamı ilâçsız geçirmenin en kestirme yolları...


* Kafein yüksek tansiyon riskini artırıyor!.. Günde 4 fincan kahve içenlerde kalbe zarar veren homosistin maddesinin oranı, kahve içmeyenlere oranla yüzde 11 artıyor.


* Öğünlerinizde ızgara bifteğe daha sık yer verin... İçerdiği yağların yüzde 50'si bağışıklık sistemini güçlendiriyor.


* Korku filmleri izleyin!.. Kalp atışlarını hızlandıran her şey iyidir. Aşık olmak da kalbi güçlendirir.


* Sisli günlerde egzersizi es geçmeyin lâkin evde yapın. Oksijen az olduğu için kan pıhtılaşması riski yüksektir.


* Sakın dumanaltı olmayın!.. Haftada 3 defa 30 dakika sigara dumanına maruz kalanlarda kalp krizi daha sıkça görülmekte.


* Yüzün, mümkünse tırmanın... Yüzme ve tırmanma türü aktif sporlar ile günde 50 kalori yakmak kalbe çok iyi geliyor.


* Meditasyon yapın... Günde 20 dakika yoga, depresyon riskini yüzde 25 azaltıyor.


* Öfkenizi kum ile kontrol altına alın, kum torbasını yumruklayın. Öfkesini bu şekilde bstıranlar daha az kalp krizine yakalanıyorlar.


* Aspirin kullanın!.. Düzenli kullanıldığı takdirde, koroner kalp hastalığı riskini yüzde 28 düşürüyor.


* Kahvaltıyı asla atlamayın... Harvard Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre, her gün kahvaltı etmek, aşırı kilolu olma riskini yüzde 44 azaltıyor.


* Merdiven çıkın!.. Günde 4-5 kat merdiven çıkanların yüksek tansiyon riski azalıyor.


* Öğünlerinizde her daim yeşil salata olsun. Yeşil yapraklı gıdalar kalp hastalıklarına karşı etkilidir.


* Daha fazla çay için!.. Amerikan Kalp Birliği'ne göre günde 2 bardak çay içenlerde kalp krizinden ölme riski yüzde 25 azalıyor.


* Sosyalleşin... Chicago Üniversitesi'nin araştırmasına göre, yalnız insanlar stresle başa çıkamıyorlar ve kalp krizi riski artıyor.


* Tuzu azaltın!.. Amerikan Kalp Birliği'nin 20 yıllık araştırmasına göre, kanında sodyum oranı yüksek olanların kalp krizinden ölüm riski yüzde 61 daha fazla.


* Sevdiğinize, partnerinize dokunun!.. Eşler arasında günde 10 dakika ten teması tansiyonu düşürüyor.


* Bol bol domates tüketin... İçerisindeki likopen maddesi damarlarda kolesterol birikmesine engel oluyor.


* En iyi dostunuz su olsun... Günde 8 bardak su, kalp krizi riskini yüzde 60 oranında azaltıyor.


* Greyfurt yiyin... Günde bir tanesi damarların tıkanmasını yüzde 46 oranında önlüyor ve kötü kolesterol seviyesini yüzde 10 düşürüyor.


* Şiir ezberleyin!.. İsviçre'de yapılan bir araştırmaya göre, günde yarım saat şiir okuyanların stres düzeyleri azalıyor.


* Şeker yerine balı tercih edin... Illinois Üniversitesi balın kalp hastalıklarına karşı etkili maddeler içerdiğini ortaya çıkardı. Şeker ise kalp hastalıkları riskini artırıyor.


* Gülümseyin... Harvard Üniversitesi bilim adamlarının araştırmasına göre, hayata olumlu bakanların kalp problemi riski yarı yarıya azalıyor.


* Sık lâkin az yemek yiyin... İngiliz Tıp Dergisi'nde yer alan bir araştırmaya göre, günde 5-6 öğün yiyenlerin kolesterol seviyesi yüzde 5 azalıyor.


* Ağırlık çalışması yapın... Harvard Üniversitesi'nin araştırmasına göre, haftada 30 dakika ağırlık çalışmak, kalp hastalıkları riskini yüzde 23 düşürüyor.


* Fındık yiyin... Harvard Üniversitesi uzmanlarına göre, günde bir avuç fındık yemek, kalp krizi riskini yüzde 30 azaltıyor.


* Uykunuzdan çalmayın!.. 10 yıllık bir araştırma, günde 4-5 saat uyuyanların kalp hastalığı riskinin, 8 saat uyuyanlara nazaran yüzde 40 arttığını ortaya koymuş.


* Kızarmış patatesi unutun!!! 80.000 kişi üzerinde, 14 senede yapılan bir araştırmaya göre, kötü kolesterol seviyesini yükselten en önemli gıda patates kızartması.


* Zeytinyağını sofradan eksik etmeyin!.. Günlük 56 gram zeytinyağı tüketimi, kalp krizinden ölme riskini yüzde 82 düşürüyor.


* Bol elma tüketin... Sıkça elma yiyenlerin kalp rahatsızlıkları geliştirme riski, az elma yiyenlere göre yüzde 20 azalıyor.


* Haftada en az 2 defa balık tüketin... Eğer bunu yapamıyorsanız balık yağı hapı kullanın. Balık, tansiyonu düşürdüğü gibi kalp atışlarını da düzenli tutar.


* Taze üzüm yiyin... Connecticut Üniversitesi uzmanları, taze üzümün kolesterolü düşürdüğünü ve damarları temizlediğini ortaya çıkardılar.


* Kilonuzu sabit tutmalısınız... Michigan Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre, sıkça kilo alıp verenler daha zayıf bir kalbe sâhip oluyorlar. Ayrıca kan dolaşımları da düzensiz hâle geliyor.


* Seks kalbin dostudur, daha fazla seks yapın!!! Bristol Üniversitesi'nde yapılan araştırmaya göre, haftada en az 2 defa seks yapan erkeklerin kalp krizi ve felç riski, daha az seks yapanlara oranla üçte bir civarında azalıyor.


* Çapkınlığa son verin!!! İngiltere'de yapılan araştırmada, seks sırasındaki ani ölümlerin yüzde 75'inin evlilik dışı ilişki esnasında meydana geldiği belirlendi!!!


* Stresi müzikle yenin... Harvard Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, sabahları müzik dinlemenin stresi azalttığını ortaya koydu.


* Masaj yaptırın!.. Masaj yaptırmak stresi azaltır ve deride iltihaplanmaya sebep olan kimyasalları da azaltır.


* Part-time vejetaryen olun... Kanada'da yapılan bir araştırmada, günlük öğünlerine tahıl ekleyenlerin bir ay içerisinde kötü kolesterol seviyelerini yüzde 30 düşürdükleri ortaya çıktı.


* Canınız çikolata mı çekti?.. O hâlde bitter olanını tercih edin... Johns Hopkins Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, bitter çikolatanın içerdiği yağın üçte birinin, vücuda yararlı doymamış yağ olduğunu ortaya koydu.


* B vitamini alın... ABD'deki Cleveland Kliniği'nde yapılan çalışmalara göre, B vitamini düşük gıdalar yiyenlerin kalp hastalığı geliştirme riski yüzde 50 daha fazla.


* Kürek çekin... Kürek sporu, koşuya nazaran, kalbe daha fazla kan pompalanmasını sağlıyor. Bu da kalbi güçlendiriyor.


* Grip aşısı olmadan kışa girmeyin!.. İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre, grip aşısı yaptıranların kalp krizinden hastaneye kaldırılmaları riski yüzde 19 azalıyor.


* Eğitiminizi yarım bırakmayın, tamamlayın... California'da yapılan bir araştırma üniversite mezunlarının, kalp krizi geçirme riskinin, eğitimsizlere göre daha düşük olduğunu gösteriyor.



Kaynakça: Sağlık Dergisi Men's Health

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bütün bunları inançlı bir insan olarak yapın. Çünkü insan inançlı olmazsa hücreler bunu biliyor, eğer insan iman ederse, inançlı olursa sağlıklı ve huzurlu bir hayatı olur. Aksi taktirde Allah'a tevekkülü bilmeuen bir insan ne yerse yesin ne yaparsa yapsın gerçek huzuru bulamaz ve stresten kurtulamaz. Herşeyden önemlisi insanın dünya hayatının çok kısa olduğunu bilmesi ve ahiret için yaşamasıdır.

Ahmet Secer 
 15.10.2009 0:30
Cevap :
Çok haklısınız Ahmet Bey, size katılmamak mümkün değil... Teşekkürler ediyorum, saygılar...  16.10.2009 0:11
 

Hepsi de araştırma sonucu bulunmuş doğrular, bunları uygulamaya dikkat etmek yerinde olur gerçekten. Sevgiler.

Baterist Kızı Melisa 
 15.10.2008 18:31
Cevap :
Sağlıklı yaşamanın inceliklerini ortaya sermişler sağolsunlar... Teşekkürler, sevgiler...  21.10.2008 18:26
 

Bol finduk yiyor;çokça şiir yazıyorum...Kürek derken,'' kazma-kürek mi ''kastınız ?Acep...Bahçada,çokça kürekle torpak atıyorum...Durun aklıma geldi bir de aspirin alayım...teşekkürler...Bu iyi oldu..Sevgilerimle...

Mesut Selek 
 15.10.2008 0:49
Cevap :
Durumun iyiymiş hocam :-)) Ben de fındık yok, şiir desen ortada işte, edebi olacağına hayli edepsiz oluyor yazdıklarım :-)) Kürek var ama onu da boşa çekiyoruz :-)) Kürek mevzusunu bilmen lazım üstad, en azından "sarayın çarkçıbaşı"sı bahsetmiş olmalı :-))) Teşekkürler hocam, saygılar, sevgiler...  16.10.2008 0:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1907
Toplam yorum
: 4304
Toplam mesaj
: 437
Ort. okunma sayısı
: 3679
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster