Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayatı okumak

Geçen gün bir arkadaşımla kitaplar üzerine sohbet ediyordum. Konuşmanın bir yerinde "kitap okuma hayatı oku" gibi bir cümle sarfettim. Ağzımdan çıkan cümleyi duyar duymaz, bu cümleyi aslında kendime söylediğimi farkeettim. Zira şu aralar başımı kitaplardan kaldırmadığım ve hiç durmadan okuduğum bir dönemi yaşıyordum. Başkalarının yazmış olduğu kitaplara o kadar kaptırmışım ki, kendi hayat kitabımın sayfalarını okumadan geçiyordum.

Hayatın bize anlatma dili kitaplardakinden biraz daha farklıdır. Onu okumak için her an tetikte, hazır ve uyanık olmamız gerekir. Bazen yıllardır görmediğin bir arkadaşın, bazen hiç tanımdığın iki insanın konuşması, bazen bir çocuğun gülüşü bazen de aç bir kedi aracılığı ile sana ulaşmaya çalışır.

Geçen yıl annem ameliyat olurken dışarıda bekliyordum. Ağır bir ameliyattı ve biz de korku ile bekliyorduk. Birden kadının birisi tam önümde bayıldı. Yanında kimse yoktu sanırım tansiiyonu düşmüştü. Hemen kantinden ayran, kraker vs alıp kadına verdim, kendine geldi ve kalkıp gitti. O an annemin ameliyatının iyi geçeceğini ve iyileşeceğini anlamıştım. Çok şükür de öyle oldu.

Geçengün bir arkadaş geldi ve hiç konusu açılmamışken bize kıskançlık ve fesatlık ile ilgili bir sürü şey anlatıp gitti. Fesatlık yaptığım bir konu mu var acaba diye düşünmeden edemedim. Öyle ya durup dururken neden gelip bana anlatsındı yoksa bu konuyu.

Bir de heryerde karşıma çıkan, biri sarı diğeri siyah iki köpek. Nereye gidersem gideyim karşıma bu iki köpek çıkıyor. Sürekli birbirlerini kovalayıp oynaşıyorlar. Bunun şifresini henüz çözemediğim bir mesaj olduğunu düşünüyorum.

Hayat bizimle her an kendi dili ile konuşuyor. Bize özel yazılmış ve sadece bizim anlayabileceğimiz özel bir dili var.

Hayatımız, okumamız için bize yazılan ve sadece bizim okuyabileceğimiz bir kitaptır. Cümleleri zamanında ve doğru olarak okuyabilirsek bir sonraki cümleyi değiştirebiliriz. Eğer okuyamazsak, sabırlı bir öğretmen gibi o cümleyi okuyup anlayana kadar farklı yollarla bize anlatmaya devam edecektir.

Hayatınızın, okuduğunuz en güzel aşk kitabı olmasını dilerim.

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..