Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '15

 
Kategori
Tiyatro
 

Hayvan Çiftliği

Hayvan Çiftliği
 

Hayvan Çiftliği - George Orwell


Selamlar :) 

Uzun bir aradan sonra tekrar blog'a dönmek çok güzel. Blog'a dönmem şerefine size muazzam bir oyundan bahsetmek istiyorum. Kemerlerinizi bağlayın ve sıkı tutunun çünkü size George Orwell'in Hayvan Çiftliği adlı eserinden uyarlanan kitapla aynı adı taşıyan bu muazzam oyundan bahsedeceğim :) Evett başlıyoruz gençler hazır mıyız ! :)

George Orwell okuyanlar onu 1984 kitabı ile tanıyorlar eminim Hayvan Çiftliğini de okuyanlarınız da vardır. Eğer okumadıysanız hiç sorun değil oyundan sonra bir çırpıda hatta koşa koşa kitapçıları talan ediyorsunuz ve bu kitabı ediniyor okuyorsunuz inanın bana hiç pişman olmayacaksınız. 

Oyundan söz ediyorum hemen sabırsızlandınız biliyorum. Ben oyunu ilk kez Sivas Devlet Tiyatrosu'nda izledim o zaman kitabını okumamıştım ama ne yalan söyleyelim benim gibi kitabı okumayıp da gelenler çoğunluktaydı ve oyun ayakta alkışlandı hem de dakikalarca. İkinci kere izleme şansına ise Ankara Devlet Tiyatrosu sayesinde oldu. Oyun bildiğiniz kapalı gişe oynadı haftalarca ve biletleri satışa çıktığı ilk beş dakika içinde tükendi. Giden bir daha gitmek istiyordu çünkü. Benim iki kere izleyebilmem mucize :) 

Oyunun konusu adından da anlaşılacağı üzere Hayvan Çiftliğinde yaşayan hayvanlar arasında geçiyor. Hayvanlar onlara eziyet eden çiftlik sahibinden bıkmışlar ve artık daha uygun şartlarda yaşamak istemektedirler bunun için birlik olurlar ve çiftlik sahibinden kurtulurlar. Tam her şey yoluna girecek ve hayvanlar barış içinde yaşayacaklar derken insanların güç,ihtiras ve hırs gibi acımasız duyguları hayvanlara da bulaşır ve bundan sonra onlar için hiç bir şey eskisi gibi olmaz. 

Oyunu devlet tiyatrolarıyla beraber pek çok üniversite de sahneledi. Erdal Beşikçioğlu'nun yönetmenliğini yaptığı bir kadro da bunların arasında. Şu sıralar ise Bakırköy belediye tiyatrosunda sergilenen bu oyunu kaçırmamanızı tavsiye ediyorum. 

 

Oyun ile ilgili detaylara peynirlikrakerim.blogspot.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz. :) http://peynirlikrakerim.blogspot.com.tr

 

 

 
Toplam blog
: 16
: 1018
Kayıt tarihi
: 12.10.12
 
 

Öğretmen, resimci, kitap kurdu, fotoğrafçı.   ..