Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Hazan Medetoğlu

Hazan Medetoğlu
 

Herkesin bir sesi vardır bir nefesi. Bu kendi sesi değil, kendi nefesi ise hiç değildir!

Bir başkasından dinlediğidir.

O söylediğinde tüylerinin diken – diken olduğudur.

Hüzünlendiğidir, duygulandığıdır, ağladığıdır.

Birileri vardır. Bam telinize basan bir ses bir nefes veren, sizi soluksuz bırakan!

 

Ben uzun yıllar önce keşfettim böyle bir sesin olduğunu.

Pop Star yarışmasıydı. İlkinde katılanmış ben o zamanlar dinlememiştim, ben kaçıncı kezinde olduğunu bilmiyorum?

Hazan diye takdim edildikten sonra; ince zarif ve güzel bir genç bayan çıktı.

Bir dakika!

O ne demeden.

Tanrımşarkısını söylemeye başladı.

Olay buydu. Buydu işte.

Ben ayakta mıhlandım

Ben oturamadım.

Benim içime okuyordu, benim ruhuma okuyordu, benim dünyama okuyordu.

 

Bu şarkıyı önceden severmiydim, okurmuydum hiç bilmiyorum.

Bildiğim onu dinlemek istediğimdi.

Defalarca dinlemeliydim ama nasıl olacaktı.

 

Rober Hatemo’nun söylediği:

Tanrım
Bana kuvvet ver
Bu aşka bu sevgiye
Gücüm kalmadı

Ebru Gündeş’in okuduğu bir şarkıyı okuyordu.

Gittin boynumu büktün
Nasıl üzüldüm nasıl üzüldüm nasıl üzüldüm bilemezsin
Uyandım bir sağa döndüm bir sola döndüm deliye döndüm
Görsen ölürdün, gidemezdin

*

Sezen Aksu’nun çok sevdiğim:

Zaman sadece birazcık zaman
Geçici bu öfke, bu hırs, bu intikam
Acılarımız tarih kadar eski
Nefes alıp vermek misali olağan

Televizyon karşısında şarkı söyleyen ve size hitap eden, ruhunuzu zenginleştiren bir sanatçıyı alkışladığınız oldu mu?

Benim oldu. Ben o gün Hazan Medetoğlu’nu alkışladım. Ayaktaydım ayakta alkışladım…

 

Onu dinliyorum.

Onun şarkılarını dinliyorum.

O muhteşem bir ses, muhteşem bir gırtlak, sesinin tını nasıl anlatılır ki bilemiyorum. Bildiğim onu dinlemenin çok lezzetli olduğu. Bildiğim onu dinlerken kendimden geçtiğim, bildiğim onu dinlerken bana çok güzel duygular verdiği, bildiğim müziğin hayatımızda çok önemli olduğu.

Müziksiz kalmayalım.

Müziksiz yaşamak nasıl bir şeydir, bilmek anlamak çok zor.

Bazen bir şarkı, uzaklardan takılır kulağımıza, dilimize plezenk olur, bilmeyiz ki ne zaman geldi konuk oldu da gitmez! Bizimle birlikte kalmış.

Okuruz, söyleriz taki bir başkası, bir yenisi, bir daha güzeli ve ya daha yenisi gelene kadar.

Müzik için dinleme molalaları veririz. Müzik başlar arkamıza yaslanır dinleriz. Müzik bir çok güzellikleri hediye ettiği gibi bizim dinlenmemizi de sağlar.

Müzik ilk çağlardan beri var olandır.

İnsanlar konuşmayı becerdikten hemen sanra sanıyorum şarkı söylemeye başlamışlardır. Müzik önemli, müziği icra eden önemli…

Hazan önemli

Hazan Medetoğlu gerçekten önemli.

 

Onu tanımıyorum. Bir gün onu tanımak istiyorum. Onu canlı dinlemek istiyorum.

İnanıyorum ruhum onun müziği ile yıkanacak…

 

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....