Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hedef belirleme

Hedef belirleme
 

Iş hayatında ve özel hayatımızda “hedef belirleme”nin önemini kimsenin yadsıyabileceğini düşünmüyorum. Yaptığım eğitim, seminer çalışmaları ve eğitim ihtiy aç analizleri esnasında bunu bizzat gördüm. Çok yoğun talep edilen bir konu. Hatta lise, üniversiteye hazırlık dersaneleri ve üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerine yönelik olarak bu konuda seminerler icra ettim. Hazırlık aşamasında en çok dikkatimi çeken örnek verilen kişiler hep yabancılar ve esas alınan bilgiler ise hep yabancı kaynaklardan alınan bilgilerdi. Bu topraklar ne bilgeler, kahramanlar yetiştirmişti, bu konuda da söyleyecek çok şeyimiz olduğuna inanarak yaptığım araştırma hiç zor olmadı. En büyük rehber ve önderimiz “Mustafa Kemal Atatürk” Adnan Nur Baykal tarafından hazırlanan “Mustafa Kemal Atatürk’ün Liderlik Sırları” kitabı bu konuda yararlandığım kaynaklardan biri. Yazar tarafından Mustafa Kemal Atatürk’ün yaşadıkları, söyledikleri, yazdıkları ve ima ettiklerinde bazı dersler çıkartılmış. Iste size “Hedef Belirleme” ile ilgili ipuçları

¦ hedefi gözden kaçırdığımız anda, engelleri görmeye başlarsınız.

¦ hedeflerinize adım adım yaklaşmaya çalışın.

¦ bir kere karar verdikten sonra o şey kesinlikle olmalıdır.

¦ hedeflerinizi uzun düşünce ve hedeflerden sonra, gayet net bir biçimde tespit edin.

¦ hedeflerimizin, gözünüzde canlandırabileceğiniz bir şekilde olmalarına itina gösterin.

¦ hedefleriniz ölçülebilir, zamana bağımlı, iddialı fakat erişebilir olmalıdır.

¦ sadece sınırlı sayıda hedefe aynı anda ulaşabilirsiniz.

¦ hedefleri olmadan çalışanlar bir çok değişik yöne dağılırlar.

¦ yapacağınız her şeyi bir savaş yönetir gibi tasarlayın. hiçbir şeyi unutmayın.

¦ bir satranç oyuncusu gibi her gerçek olacağı önceden kestirin, şansı ondan sonra buna ekleyin.

¦ yanlış bir projeden düzgün bir şekilde çekilebilme, zafer kadar önemlidir.

 
Toplam blog
: 40
: 730
Kayıt tarihi
: 15.10.06
 
 

Lisans Eğitimini KHO Harita Bölümü'nde yapan Eray Beceren, YeditepeÜniversitesi "Eğitim Yönetimi ve ..