Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '07

 
Kategori
Aile
 

Hep yanındayız, yanımızdasın hep

Hep yanındayız, yanımızdasın hep
 

Karla yol almak varmış aralıkta, karla şehre girmek ve ve ve soba başında muhabbet etmek varmış anneyle, kardeşle babasız, baba karlar altında yatarken.
İstanbul şura, Ordu bura!
Aralıktan elimi uzatsam eylüle, geriye belki dokunabilirim, dokunuyorum o karanlık acıya, ama şimdi aralıktan ocak, şubat, mart ve bahar ve yaza elimi uzatıyorum, yaşıyorum, uzatmak zorundayım elimi geleceğe; bak işte aileye güler yüzlü, insan gibi bir insan giriyor, girdi.
İstanbul şuraysa, Ordu da bura!
Yol acıktırıyor insanı, yolculuklar, açım! Annemin kahvaltı sofrasında yok yok, bir babam...İlk defa, dedi annem, böyle biz bize kaldık, bir baban yok...Haydi doyduysak kalkın gidelim, bu soğukta karda babamı daha fazla bekletmeyelim, haydi yola...
Biz aşağıdayız, mavide; babam yukarıda, yeşilde.
O eylülden sonra, o ekimden sonra bu aralıkta bir kez daha yanında, karşındayız baba, önce güneş vardı, sıcak, sonra yağmur vardı ve şimdi kar var baba yatağında, soğuk ve biz ve biz....
Köyde, evde, herkes buradaydı, burada baba, yine bir sen...
Sen olsaydın şimdi kar mar soğuk moğuk dinlemez vururdun kendini dağlara!...Ah baba ah, nerde bizde o sen, senlik; en fazla, fazlamız biraz yürüdük evin çevresinde, mini mini kardan adamlar, kadınlar, çocuklar yaptık çocuklarla, az biraz güldük....
İstanbul şura, Ordu bura baba, hep yanındayız, yanımızdasın hep.
Geç gelsin minibüs, geç ayrılalım köyden, babamdan, iyice çöksün gece üstümüze, yıldızları seyrede seyrede, kentin ışıklarını, inelim yeşilden maviye babamın gözlerinde.
Aşk, daha sıkı sar beni Aşk, her yeşilden maviye inişte Aşk, babamın gözlerinde Aşk, düşüyor, düşüyorum Aşk!...


1. Not: Amcamı seyrediyorum baba, her fırsatta daha bir sokuluyorum yanına, sanki senin sesin, sesini duyuyorum baba, yüzün, yüzünü görüyorum ve sarılıyorum amcama baba, sanki sana sarılırmış gibi, ama baba aynı sen değil baba, değil değil; hâlâ çok üşüyorum.


2. Not: İstanbul'dan Ordu'ya gelişlerde, dönüş öncesinde, özellikle uzun sahil yürüyüşlerinin ardından basan gecelerde tıkanıyorum baba, hani yanımda Aşk olmasa, anne, birazcık gelecek güzel günler hatrı, galiba değil kesin, çoktan kaptırmıştım beni maviye, dibi sonsuzluğa.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..