Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '12

 
Kategori
Anneler Günü
Okunma Sayısı
559
 

Her insanın tek annesi vardır. Anneler günü hediyesi de kendi çocuğu olmalıdır.

Her insanın tek annesi vardır. Anneler günü hediyesi de kendi çocuğu olmalıdır.
 

İnsanın kaç tane annesi vardır? Dünyadaki her insanın ve canlının tek annesi vardır… Hadi buna birkaç tane de ‘’gönüldeki  anne’’ ekleyelim… Size ‘’annelik’’ yapmış ya da yapmasa bile davranışları ile kafanızdaki annelik imajına uygun, keşke onun çocuğu olsaydım dedirten insanlara da ‘’anne’’ diyebilirsiniz içinizden… Anne kavramı insan için budur…

Fakat şu pazarlama dünyasının kafamıza çaktığı ‘’anneler’’ günü hiç de böyle değil… Çocuğunuzun annesi bile, anne kavramı içine girmeye başladı… Çevrenizdeki her anne, tanıdığınız her çocuklu insan  anne olduğu için sizden kutlama bekler hale geldi… Sorun kutlama değil elbet… Her anneyi sabahtan akşama kadar kutlamak bize bir şey kaybettirmez…  Ancak olayı dağıtır… İlgiyi ve anlamı dağıtır…

Eşiniz annedir… Kayınvalideniz annedir… Kardeşiniz annedir… Dostlarınızdan anne olanlar vardır… Erkek arkadaşlarınızın eşleri, mesai arkadaşlarınızdan bazıları annedir… Yılın anneleri, ulusun anneleri vardır… Bunların düşünülmesi gerekir… Her birinin kutlanması gerekir… Hatta mümkünse hediye alınması gerekir…

Tüm bunlar sizdeki annelik kavramını dağıtır… Sıradanlaştırır… Tek kişiye ya da duyguya yoğunlaşmayı engeller… Olay gösteriye ve hediye bulma yarışına dönüşür…

Bu dağılmış ruh haliyle önünüze, annelerinize hediye olarak almanız için uçuk mallar dökülmeye başlar… Bunlar gerçekten anlamı uçuk, kendisi uçuk, düşüncesi bile uçuk mal ve hizmetlerdir… Ve hepsi annenin hizmetçiliğini, fedakarlığını kutsal kabul edip, onları kolaylaştırmak üzerine kurguludur…  Yahu annenize araba lastiği alın diyen reklam gördüm az önce…

Her anneye özgün tek hediye olabilir:  O da çocukları… O günü tek başına çocukları ile geçirmek sanırım onlara verilecek en büyük hediyedir… Uygun fırsat olursa da tatilimsi bir etkinlik... Fakat sadece anne ve çocukların olacağı etkinlikler… Ve herkes kendi annesiyle… Eşler çocuklar ve anneler değil yani… Herkes kendi annesiyle olabilmeli mümkünse…

Her anne özel yaşanmalı anneler gününde… Bu bir çiçekle acıları ziyaret de olabilir… Ancak bence hak edilen budur… Hak ettikleri budur…

Ayrıca niye kutsal bir gün gibi algılanır bugün hiç anlamam. Ağır bir hava verilmeye çalışılan, borçluymuş gibi hissettirildiğinize filan aldırmayın, öğrendiğiniz tüm çılgınlıkları anneniz ve çocuğunuz ile yaşayabilirsiniz… Beklentileri budur belki de sizden… Yani beraber gecelere akmak filan… İyi eğlenceler şimdiden… 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazınızı onaylayarak okudum okudum; hatta anne olmayanlara bile gönlü kalmasın diye hediye alındığını düşündüm, size hak verdim. Derken "gecelere birlikte akmalı"yı okuyunca, çocuklarımla bunu hiç yapmadığımı farkettim. Dışarıda yemek tamam da, "gecelere akmak" fikri yeni ve ilginç benim için. Du' bakalım yapabilir miyiz?... Yani isterler mi beni yanlarında?... Saygılar...

Tuğba Şardan 
 10.05.2012 11:02
Cevap :
Merhaba Tuğba hanım. Onayınız için teşekkür ederim... Gecelere akma olayına gelince; benim hediyem bu olmalı diye hissettirin siz... Ne demek beni yanlarında isterler mi? Saygılar...  11.05.2012 10:52
 

Günaydın:) çocuklarımı dünyaya getirirken onlardan beklentilerim bana evlat sahibi olma ve anneliği tadıracak olamaları idi. Çok şükür sağlıklı dünyaya geldiler, büyümeye devam ediyorlar! Her sabah uyandığım zaman yanımda sağ ve sağlıklı görmek, bir de öpcükleri... İşte budur diyorum hayatta, anlamı da bunlar:)Evet haklısınız annenin en güzel hediyesi ona anne sıfatını katan evlatları:).Allah acılarını göstermesin. Günümüz tüketeci olmamız konusunda dayatmacı, düzen belli ve fırsatlar değerlendiriliyor ya da kaçırılmıyor maalesef! Paylaşım için teşkkür ederim, dost selamlarımla, sağlıcakla...

Dilek Yaka 
 10.05.2012 10:44
Cevap :
Merhaba Dilek hanım... Şu an zaten hep birliktesiniz... Umarım bu büyü hiç bozulmaz. İlerde ayrı yerlerde ve evlerde yaşadığınızda bu büyü en az bir gün yaşanabilmeli... Tüm dileğim bu... Sevgiler...  11.05.2012 10:46
 

Kendimi bildiğim yaştan beri kapitalist düzenin dayatma günlerinden biri olarak kabul etmişimdir bu günü amma sizinde dediğiniz gibi maalesef insan bazen toplumun dayatmasıyla zorunlu hissediyor kendisini bu günleri kutlamaya..Bende anne olduktan ve delikanlımın aklı erecek yaşa geldikten sonra her anneler gününde özel bir kahvaltı sofrasıyla onu uyandırıp "elini öperim evrenin en büyük hediyesisin bana , beni anne olarak seçtiğin için sana çok teşekkür ederim " derim..işte bizim seremonimiz bu kadardır :))ve delikanlım o gün asla hediye kabul etmeyeceğimi bildiği içinde bu alışveriş çılgınlığına kaptırmaz kendisini.Selamlar.

sevtap özkahraman 
 10.05.2012 10:38
Cevap :
Merhaba Sevtap hanım... Siz benim dileklerimin hepsini hayata geçirmişsiniz zaten. Ne mutlu size... Saygılar...  11.05.2012 10:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 615
Toplam yorum
: 1395
Toplam mesaj
: 33
Ort. okunma sayısı
: 929
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster