Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Deniz Gezmiş ve Rodrigo gitar konçertosunun bendeki anlamı...

Deniz Gezmiş ve Rodrigo gitar konçertosunun bendeki anlamı...
 

Bu güne kadar çok şeyler işittim Rodrigo'nun gitar konçertosu  hakkında... Birbirine aykırı şeyler olsa bile bu konçerto  hakkında düiüncelerim hiç değişmedi... İlk olarak flütten dinlemiştim... Üniversitede okurken yurtta kalan bir konservatar öğrencisi, gecenin bir vakti bu eseri seslendirdiğinde adeta büyülenmiştim ben... Hiç unutmam; ikinci kez dinlemek için epey  yalvarmıştım... Sonraki gecelerde ise epey şarap ısmarlamıştım bu  arkadaşıma...

Bu büyülenmekten başka bir şeydi... Hipnoz gibi bir şeydi bendeki  etkisi... Hangi ritim ya da ezgi beni hipnoza sokuyordu, büyülüyordu  inanın açıklamakta zorlanırım hala... Ancak bildiğim tek şey ben bu eseri dinledikten sonra ya da dinlerken aklınıza gelebilecek her  fedakarlığı yapabilirdim... Hiç bir saniye düşünmeden kendimden  vazgeçebilirdim... Verilen her emri yerine getirir, her emri de  verebilirdim.

Daha sonraları elbet bazı hikayeler de öğrendim bu konçerto hakkında. Rodrigo'nun görmez olduğu halde bu besteyi eşine yazdırdığını öğrendim. İspanya iç savaşı sırasında Franco diktatörlüğünün halkına çektirdiği  acı ve zulmü anlattığını öğrendim... Faşizme karşı direnen devrimcilerin coşkusu varmış içinde ayrıca... Bazıları da başka şeyler anlattı... Ancak bendeki etkisi hiç değişmedi...
 
Bir şey hariç: Deniz Gezmiş'in son arzusunun, demli çay eşliğinde Rodrigo'nun gitar konçertosunu dinlemek olduğunu öğrendiğimde; içimde  fırtınalar koptu... Deniz'le aramda devrimcilik ötesinde bir duygudaşlık  oluştu...

Deniz'i asanlarla aramda, onu asmalarının çok ötesinde özel bir nefret  oluştu... Çünkü Ona çok görmüşlerdi bu isteği... Oysa ben içimde onlarca kez hissetmiştim bu özel duyguları...

Deniz'i anmak bana göre hala Rodrigo'yu birlikte ''onunla'' dinlemektir...  

http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=deniz%20gezmi%C5%9F%20ve%20rodrigo&source=web&cd=1&ved=0CE8QtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dp8QJW1n7h8E&ei=vs-mT_LvLsiOswaj4MXhBA&usg=AFQjCNHnspG0w0FMrS_lTK90YrTqr2Vtqw     

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..