Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '07

 
Kategori
Dostluk
 

Her kahvenin tadı aynı mı?

Her kahvenin tadı aynı mı?
 

Her şey alınabilir. Her şeyi satın alabiliriz.

Tripleks bir ev
Evin içinde bir oda, odanın içinde bir ayna
Ayna içinde bir lamba, lambanın altında siz
Loş aydınlık uzakta ve yalnızlık yanınızda
Yalnızlıkları satın alabilirsiniz
Işıklar altında karanlık kalmak için
Dışarıda bir bahçe satın alabilirsiniz
Karşıdaki evle aranızda mesafe bırakmak için

Bahçede bir araba satın alabilirsiniz
Sizi en yakın komşunuzdan uzaklara götürmesi için.
Bir defter alabilirsiniz, yalnızlığınızı anlatmak için…

Bir dost satın alabilir misiniz?
Her sıkıntınızı ve sevincinizi paylaşabilmesi için…

Evler alıyoruz
Kendimize arabalar alıyoruz…
Saraylar inşa ediyoruz yalnızlıklarımıza..
Bir giydiğimizi bir daha giymek istemiyoruz
Diğerine gösterdikten sonra
Komşumuzu geçmek asıl işimiz oluyor

Yeni dünya felsefesi
Geç- ez- güçlü ol
Arkadaşımızı ezip geçmek

Adrenalimize tavan yaptırıyor bu nedenle
Aç kalanın açlığını unutup
Tokluk felsefesi üzerinden
Teknikler geliştiriyoruz
Olumlama
% 100 düşünce gücümüzle
Felsefemizin ağırlığı altında kalıp
Yeni teknikler icat ediyoruz.
Gerekli – gereksiz ağlıyoruz
Dost diye bekliyoruz
Bulduğumuz an saldırıyoruz
Yaralıyoruz

Makamlarımız bizden önce gidiyor
Kalplerimiz tavan süsü gibi sessiz
Sözlerimiz Midas’ın kulakları kadar büyük
Altında biz, kuyruğumuz elimizde
Dönüp duruyoruz…

Aradığımız nerde…
Eski bir şarkı başlıyor, kürdili hicazkar;
“Sohbetinle Hoş Geçen Eyyamı Cana Özlerim” aksak ritmiyle
(Tophaneli Tatyos Efendi 1858-1913)

Sizce ne oldu bizlere???

Ben küçükken babaannem büyüktü
Babaannem küçükken saçlarını tarayan Makbule ablası
Karşı evin büyük kızıydı
Zübeyde anne okşardı Babaannemin saçlarını
Ben küçükken saçlarımı tarardı alt kat komşumuzun kızı
Ben küçükken saçlarımı okşardı Babaannem
Ben küçükken, insanlar vardı birbirini seven
Ben küçükken insanlar vardı birbirlerini sayan
Ben küçükken beraber içilirdi kahveler,
Evlerin balkonlarında…

Unutmadan
Unutulmadan
Unutturmadan…

Bir kahveyi tek başına içmenin bütçeye maliyeti
Yüreğe verdiğinden çok daha az…

jülide ÖNCEL /21.08.2007

 
Toplam blog
: 47
: 421
Kayıt tarihi
: 15.09.07
 
 

Mavi–yeşil sıcak bir nisan günü kız kulesine bakan bir tepede doğdum ben de. Doğar doğmaz seyrettim ..