Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Her telden...

Açıkçası kategori seçerken çok zorlandım. Yazılanların tek konu başlığında kalabilmesi olası değil. Her şey birbirine bağlı olarak gelişmekte ve bunu gözardı etmemeliyiz diye düşünüyorum. Her konunun siyasi, politik, felsefi, sosyal boyutu olduğu hepimizce bilinmektedir sanıyorum.

Neyse bendeniz ticaretle uğraşıyorum ve günümün büyük bir kısmı yollarda araba kullanarak geçiyor. İşimin bürokratik ve sistemden kaynaklanan bana göre mantıksız ve insan faktöründen kaynaklanan zorlukları yanında trafikte oluşan ve yine insan faktöründen kaynaklanan davranış biçimleri çoğu zaman beni gülümsetiyor.

Örneğin bugün bir erkek sürücü kadın bir sürücüye önünde yavaş gittiği için korna çalıyor bağırıp çağırıyordu, ancak kendisi arabasını kullanırken cep telefonu kullanıyor ve yanındaki arkadaşı ile sohbet ediyordu. Bu davranış biçimlerini ben kendi görüş alanımda empati eksikliği olarak yorumluyorum ve tebessüm etmeden de geçemiyorum. Gün içersinde bunun gibi onlarca olayla ve üzücü trafik kazaları ile karşılaşıyorum. Hayır şehirlerarası değil, şehir içinde üç semtte ara sokaklarda araç kullanıyorum. Buna rağmen çok kazaya şahit oluyorum. Tabi i motor kullanırken bir eliyle telefon kullanıp diğer eliyle motoru idare etmeye çalışanlar, hatta motor kullanırken mesaj çekenler, araç kullanırken bütün ellerini meşgul edip araç yolu biliyor sananlar, önceliği hep kendinde sananlar olduğu sürece traji komik olaylar olacak.

Aynı olaylar devlet dairelereinde, bankalarda, işletmelerde, olmuyor mu, hatta basın yayın organlarında bile olmuyor mu? Belki dikkatinizi çekmiştir; üç gün önce kadınlarda topuklu ayakkabının zararlarından bahsedildi. Uzun bir makaleydi. Dün ise kadınlarda topuklu ayakkabının sağlığa yararları ve hatta cinsel açıdan tetikleyici olduğu yazıldı... Hangisi doğru? İşte burada kişisel bilgi birikimi, tecrübe ve mantık devreye giriyor... Güncel yaşamda karşılaştığımız bu komik, üzücü, sevindirici, trajik olylara ne kadar duyarlıyız ve doğru olana nasıl karar veriyoruz? Zaman içersinde işim el verdiği sürece bunları karşılaştığım olaylardan ve okuduklarımdan buraya aktarmaya çalışacağım. Bu notları açıkçası kendim için yazıyorum başkalarının okuyup değerlendirme yapmaları benim için pek önem taşımıyor. Ancak bu eleştriye ve bilgiye kapalı olduğum anlamına gelmiyor. Özel hayatımda ki iniş çıkışları, iş sorunlarımı, köpeklerimi, aşklarımı, başıma gelenleri yazmayı da düşünüyorum. Yani her telden çalmayı deneyeceğim. Bakalım zaman ne gösterecek...

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..