Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Her Yerde Osmanlı

Yaşarken gördüklerim, izlenimlerim, değerlendirmelerim,görüşlerim,fikir ve düşüncelerimi yazabilsem çok uzun bir yazı olur aslında. Blog yazmaya çalışıyorum. Bir emekli ak saçlı bir adam.

Ülkemizde bir Osmanlı hayranlığı baş gösterdi epey bir zaman öncesinden beri. Futbol takımı kurulmuş, Osmanlı Cumhuriyeti filmi yapılmış. Devlet televizyonlarında dizi üstüne diziler yayınlanmış ve yayınlanmakta, padişah dizileri de var. Kuruluş dizisi de yayında. Dikkatimi çeken söz konusu dizilerin senaryosunu yazanlar bu kadar ayrıntıları nerden biliyorlar. Tabi gerçek olaylar olduğu gibi senaristin kurguları da var kuşkusuz.

Anadolu'yu Osmanlı mı fethetti, Anadolu'yu fetheden Selçuklu Türkleridir. Osmanlı ailesi dışarıdan göç etmiş, küçük bir yerleşim birimine yerleşmiş, sonra Uç Beyliği verilmiş bir Türk boyudur. Zamanla güçlenmiş, büyümüş, topraklar fethetmiş ve bir devlet kurmuştur. Tabi Selçuklu Sultanlığı yıkıldıktan sonra..

Okumak sadece kitap okumak, yazılı metin okumak değildir. Toplumsal, siyasal olayları da okuyabilmek önemlidir. Diğer bir ifadeyle yorum yapabilmektir. Doğru, yanlış ayrı konu. Farklı yorumlar da olabilir ve doğaldir. Tarih kaynaklarını okumayan, sadece dizileri seyreden bir kişi ile tarih okuyan bir kişinin algısı aynı olmaz kuşkusuz. Ben de zaman zaman bu dizileri izliyorum, tam olmasa da. Yazılı medyada eleştiriler oluyor, 'tarihimizi dizilerden öğreniyoruz' diye.

Bu tür yayınların, filmlerin siyasi amaçlı olduğunu düşünüyorum. Hani bilinen bir tabir var, dini siyasete alet etmek diye. Tarihi de siyasete alet etmek olabilir.

Bilgi kaynakları çoktur. Doğru bilgi vardır, yanlış bilgi vardır. Önemli olan doğru bilgi kaynaklarına erişebilmek. Maddi kalkınma önemli, ancak toplumun kültürel kalkınması da önemlidir.

Arada sırada böyle blog karalamaya çalışıyorum.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..