Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

Her Yıl ÖSS'de Neden Sıfır Alanların Sayısının Arttığını Şimdi Öğrendik mi?

Her Yıl ÖSS'de Neden Sıfır Alanların Sayısının Arttığını Şimdi Öğrendik mi?
 

Ne olacak bu halimiz?

Temmuz ayının ilk haftasında ortaöğretim okullarında "Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sınavları" yapıdı. Bu sınavlarda başarılı olamayan öğrencilerin sınıf tekrarı yapmaları kesinleşti. Okulların yönetimlerine çaresizlik içinde çırpınışlarla başvuran veliler "Yapılacak bir şey yok" yanıtını alarak boyunları bükük bir şekilde geri döndüler. Yolda karşılaştıkları vatandaşlardan ise "Endişelenmeyin pek yakında bakanlık ikinci bir sınav hakkı verir" sevindirici söylemle de teselli buldular. Yöneticilerin değil de vatandaşların dedikleri doğru çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı'ndan müjdeli haber geldi. Veli ve öğrenciler için müjdeli, ancak ülke adına, atalete itilen öğretmenler adına üzücü. Öğretmenler; çırpınışlarımız boşuna. Bakanlık sınıfta kimse kalmasın; herkesi geçirin diyor; sonuçta da 30.000'ler ÖSS'de sıfır alıyor. Ardından da hayıflanıyoruz. Bu sıfırlar neden diye.

İşte müjdeli haber!

Milli Eğitim Bakanlığı, ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavlarında da başarılı olamayarak sınıfta kalan öğrencilere tam 4 dersten ek sınava girme şansı tanıdı.

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu tarafından bugün milli eğitim müdürlüklerine gönderilen "Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği Uygulaması" başlıklı genelge ile derslerinden başarılı olmayan lise öğrencilerine ek sınav şansı tanındı. Bakan Çubukçu, gönderdiği genelgede, ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavlarının tamamlandığını anımsatarak, yapılan değerlendirme sonucunda bir kısım öğrencinin sınavlarda başarısız olduklarını kaydetti. Çubukçu, bu nedenle 2008-09 eğitim öğretim yılına mahsus olmak üzere Bakanlığa bağlı tüm ortaöğretim kurumları için ek sınav şansı tanındığını bildirdi. Söz konusu genelge çerçevesinde, Eylül ayında yapılacak olan sorumluluk sınavı döneminde; önceki yıllardan sorumlu olunan dersler ile alan değişikliğinden dolayı sorumlu tutulan derslerin yanı sıra ders kesiminde gerçekleştirilen ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavları sonu itibariyle öğrenim gördükleri sınıfta başarısız olan öğrenciler en fazla 4 dersten sınava alınacaklar.


Yukardaki haberler her yıl "Bu yıla mahsus" diyerek tekrarlanırsa; ülke olarak hayıflanmamıza gerek var mı? Yıl içinde yetiştirme... Yıl sonunda sınıfta bırak.... Ardından da iyilik yapıyormuşcasına af çıkar.

Olmaz böyle şey.

 
Toplam blog
: 78
: 1725
Kayıt tarihi
: 07.05.07
 
 

1947 yılında Mazıdağı'nda doğdu. İstanbul İlköğretmen Okulu'ndan mezun olduktan sonra; İstanbul A..