Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '10

 
Kategori
Siyaset
 

Herkes kendi bahçesini süpürüp kendi pisliğini temizlesin…

Herkes kendi bahçesini süpürüp kendi pisliğini temizlesin…
 

TEMZİLİK İMANDAN GELİR


Senelerdir gündemden düşmeyen olay dokunulmazlıklar… Ordu kendi dokunulmazlıklarının peşinde, yargı kendi dokunulmazlıklarının peşinde, siyasi partiler kendi dokunulmazlıklarının peşinde… Sonuç ortada ordunun içinde, yargının içinde, siyasi partilerin ve meclisin içinde, ülke idaresindeki bürokratların içinde oluşan çeşitli suç gurupları ve bu gurupların ben daha temizim sen daha pissin savaşı…

Ben bir vatandaş olarak bunlardan iğrendim mademki temizlikten söz ediyoruz o zaman ben size gözlemlediğim bir olayı anlatayım belki siz büyüklerime bir örnek oluşturur.

Tatil için yola çıktıktan bir süre sonra bir vesile ile köye gittik. Sabah kalktığımda şaşırmıştım saat daha sabahın 7 si idi. Sokakta her kez elinde süpürge bahçelerini süpürmüş ve kendi evlerinin önlerindeki yolları süpürüyordu. Bu ne dediğimde bizim burada temizlik böyle olur dediler her insan kendi evinin önünü kendi temizlerse tüm köy tertemiz olur dediler…

İşte yıllardır aranan cevap bence bu idi tüm bu temizliğin kolay yolu bence bu idi. Madem hepimiz ülkeyi zora sokan bu pisliklerden şikâyetçiyiz o zaman hepimiz önce kendi bahçemizi bir temizleyelim bakalım o zaman bu sorunlar kalacak mı?

Tabi önce bunu uygulayacak bir siyasi idare gerekir bu gün dokunulmazlıkları kaldıracak bir irade lazım ama zannetmiyorum ki; bu günkü ne siyasi nede askeri irade böyle bir girişimde bulunabilsin. Bunu yapabilmek için başta temiz ve cesur kişilerin oluşturduğu bir irade olması lazım.

Ben kendi düşüncemde söylediğim tek şey var kim olursa olsun benden önemli ve büyük değildir. Şayet bu yönetimdeki kişiler bana ve millette karşı bulundukları makamların arkasına sığınarak suç işlemekte iseler hiçbir koruma altında olmadan yargılanmalı ve gereken cezalarını çekmelidirler. Bu kişilerin Cumhurbaşkanı veya Genelkurmay başkanı olmaları onları imtiyaz sahibi yapmaz bilakis bu makamlarda oturan biri bence işlediği suçlardan dolayı normal bir vatandaşa göre daha ağır cezalandırılmalıdır. Çünkü normal bir vatandaş bir dolandırıcılık suçunu sadece belli birkaç kişiye karşı işlerken bir Cumhurbaşkanı veya Genelkurmay başkanı bu suçu tüm Türk Milletine karşı işlemektedir.

Ve…

Ben artık vakti geldi diyorum hepimiz şu bahçelerimizi bir temizleyelim ve kendi pisliklerimizi bir süpürelim bakalım o zaman ortalık daha güzel olmayacak mı?

Ben, beni temsilen o koltuklarda suçluların oturmasını kabul etmiyorum. Vatandaştan toplanan vergilerle makam dokunulmazlıkları ile suçluları beslemek istemiyorum. Makamı ne olursa olsun suçlu olan suçunun cezasını çekmeli o yüzdende dokunulmazlıkları kaldıralım.

Tabi siyasi iradenin cesareti varsa yoksa onu da referanduma taşıyın bakalım söz milletin olunca cevap ne olacak…

Saygılarımla.

Burçak Yazıcı

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..