Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
7526
 

HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) ve otoyol- köprü özelleştirmesi

HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) ve otoyol- köprü özelleştirmesi
 

Hızlı Geçiş Sistemi (HGS)


 

Hızlı Geçiş Sistemi HGS, 17 Eylül 2012 tarihinde başlıyor.
 
Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) nin yerini alacak sistemde cama yapışan RFID etiket veya Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın deyimiyle “Fiyakalı” kart kullanılacak.
 
Cama yapışan etiket bedeli 5 TL. Fiyakalı Kartın bedeli 15 TL. olacak.
 
Bu etiket veya Fiyakalı kart PTT şubelerinden veya yoldaki benzin istasyonlarından alınabilecek. Aldın, cama yapıştırdın, gişeye geldiğinde ne olacak?
 
Önemli kısmı da burası zaten. Gişeden geçmek için hesapta bulundurulması gereken miktar var. HGS etiketlerini araçlarının cinsine uygun alacak olan sürücüler, birinci sınıf araçları için alacakları etikete en az 60 lira, ikinci sınıf araçlarda 75 lira, üçüncü sınıf araçlarda 106 lira, dördüncü sınıf araçlarda 135 lira, beşinci sınıf araçlarda ise 163 lira yükleyecekler.
 
Birinci sınıf araç etiketindeki para miktarı 45 liranın altına düşmesi durumunda sürücünün cep telefonuna uyarı mesajı gelecek, para miktarı 30 liranın altına düşmesi durumunda ise kara listeye alınan etiketin hesabı kapatılacak.
 
Bir sürü laf kalabalığının amacı 8 Milyon KGS kartlı aboneden başlangıçta 65-75 TL. parayı almak. Hesaplarda ise sadece birinci sınıf araçlar için 45 TL.lik blokenin sağlanması. Öyleyse bir hesap yapalım. Başlangıçta alınan etiket ve fiyakalı kart bedellerinden ortalama 80.000.000 TL. Garanti paradır. Bankaya ilk seferde yatırılması gereken bedel ortalama 800.000.000 TL. Hesaplarda sürekli kalacak bloke miktar ortalama 400.000.000 TL. dir.  (Rakamlar yeni paraya göredir. Hep derler ya eski paraya göre altı sıfır daha koyunuz.)
 
Bir süre sonra OGS geçişleri de HGS’ye dahil edilecek. OGS abonesi Cyclops Teknoloji A.Ş.ye göre 2.000.000 civarındadır.
 
OGS sistemini Aselsan yapmıştı. OGS sistemini yapan Aselsan HGS’yi de yapardı. HGS’nin neden Aselsan’a verilmediği soru işaretidir. HGS, adı sanı duyulmamış, bu konuda yeterli referansı olmayan TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş.ye verilmiştir. Bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yazsın.
 
OGS sisteminde geçişlerde hızın 30 km. düşürülmesi zorunlu olduğu halde, gişeyi tutturamayan pek çok araç gişe bariyerlerine çarpmıştı. HGS tanıtımında Lombardini marka araçla hız testi yapılmış. Amaç belli, 195 Km/h hızla giden aracı bile okuduğunu göstermek ama bizim millet plakaları kapatıp geçmeyi de beceriyor.
 
OGS’den gelecek miktarı da hesaba dahil ettiğimizde bloke miktarın 600.000.000 TL. civarında olacağını görebiliriz.
 
Bu kadar büyük bir paranın işletme geliri kimin olacak?
 
İşte sıra onu açıklamaya geldi.
 
OTOYOLLAR VE KÖPRÜLERİN ÖZELLEŞTİRİLMESİ
 
TC Başbakanlık Özelleştirme İdaresi tarafından Oto ve köprülerin 25 yıllığına işletme ihalesine 03 Eylül 2012 günü 5 adet başvuru yapıldı. Başvuru yapan firmalardan ihaleyi kimin kazanacağı önümüzdeki günlerde belli olacak. Biri tek başına, diğerleri ortaklık firmalarının aralarında, Fransız, İtalyan, Arjantin firmaları var. Tek başına talip olan Vinci Concessions Holding A.Ş. bir Fransız firması. Ermeni meselelerinde ilk akla gelen Fransız firmalarını protesto oluyor. Vinci Concessions Holding kazanırsa köprü ve yolları kullanmayız olur biter. Bu konuda yazacak çok şey var ama konuyu dağıtmayalım.
 
İhaleyi kazanan şirkete deniyor ki, 600.000.000 TL. (333.000.000 $) ın hazır, bankada bekliyor. Artık, çok net olan aylık gelir tablosu da önlerine konmuştur. Bilançoya bakılacak, 25 yılda ne kadar kazanırım diye hesap edilecek. Basit yani. Ödeyecekleri parayı çıkartacakları garanti bir işe neden girmesinler?
 
Başbakanlık Özelleştirme Dairesi Başkanlığınca hazırlanan Otoyollar ve Köprülerin Özelleştirilmesi Ön Tanıtım Dokümanı lütfen okuyunuz. Tüm gelir gider hesapları bulunuyor.
 
BEN SORUYORUM, SİZ DE SORUN..
 
1.HGS neden Aselsan yerine TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş. ne verilmiştir?
 
2.Milletin parası ile yapılan, otoyol ve köprüler para basarken özelleştirme gerekçesini açıklayınız.
Zühal Ekinci bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu soruların tek cevabı var:Her iki şekilde de "yandaş" cebine para pompalamak.Başka da bir şey değil.Özelleştirilmezse devlet kazanıyor,yandaş değil.Özelleştirilirse bir takım yandaşlar kazanacak.Aselsan yaparsa yandaş nasıl kazansın?Am ortada bir tek şey var hükümetin fil hortumu devamlı halkın cebinde.

mhk 
 05.09.2012 15:41
 

Deli Dumrul gibi geçenden beş akçe, geçmeyenden on akçe alınacak.

mustafa boncukcu 
 05.09.2012 14:01
Cevap :
Farklı bir fıkra daha var. "Köprünün başına, sonuna, ortasına adam dikelim." diye..   05.09.2012 16:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 37
Toplam yorum
: 39
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1102
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Zaman yolculuğu yapmak isterseniz, kendinizden yaşça büyük insanların deneyimlerinden yararlanın...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster