Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hıdrellezi unutmayacağım

Unutmayacağım dedim ama biliyorum her yıl olduğu gibi bu senede unutacağım Hıdrellezi. Akıl defterime not aldım bu sefer kararlıyım, unutmayacağım.

Akıl defteri alışkanlığı zaten unutkanlığı ispat eder gibi laflar etmeyin hemen. Unutmayacağım göreceksiniz.

-Göreceğiz dedi kızım. Bu laflara karnımız tok diye de ilave etti. Yarı tehdit , yarı kızgınlıkla.

Ne olmuş yani, kızımın doğum gününde önemli bir iş görüşmem vardı unuttum.

Tam unutma sayılmaz ama bu.Gecenin geç bir satinde de olsa aramış hatamı telafiye etmeye çalışmıştım.Çalışmıştım diyorum başaramadım.Kızım haklı olarak epey üzülmüştü o gün.Kayın annemi gardan almayı unutmamda aksi bir olaydı. Yani bir kasıt aramak yersiz olurdu ama gel de eşimi inandır.Yok ben onun annesini zaten hiç sevmezmişim, yok zaten o ne zaman bize altı aylık kısa konukluklara gelse bende bir surat, bir surat olurmuş.Neyse ki eşim kolay ikna olur(ufak bir pırlanta karşılığında).

Ama bakın oğlanın tiyatro gösterisini kasıtlı olarak kaçırdım .Bunu inkar edemem.Asıl suçlu eşimdi o olayda da. Niye en sevmediğim üst komşumuzu da çağırır bilmem ki.Oğlunun sahne performansını herkesin görmesini istemesi hakkıymış.

Tamam bizim oğlan sahnede devleşti o gece ama, ben görmedim.Gitmedim çünkü.

Bu kez kararlıyım hıdrellez sabahı hep beraber, önce bahçedeki ağacın dibine ufak çıkınlarda bozuk para gömüp daha sonra pikniğe gideceğiz.

O hafta yine yoğun geçti .Cumartesi akşamı eve geldim.

Ama nasıl yorgunum, göz kapaklarım birer külçe kapandı kapanacak.

Yemeği de yiyince son darbeyi almış oldu bedenim.Koltuğa yığılıp kalmışım.

Bir ara gözümü açtım ki ne göreyim. Her yan alev alev , her taraf duman duman yanıyoruz.

Kalbim yerinden fırlayacak sanki. Fırladım koltuktan.

Kaçın dedim yanıyoruz. Kimsenin umurunda değil.

Durmayın kaçın dedim tekrar aldıran yok. Siz bilirsiniz dedim dışarı fırlarken.

Koşarak merdivenleri ikişer, üçer atlayarak dışarı attım kendimi.

Benden başka kaçan kimse yok. Hayret ettim .Ama bahçeye çıkınca nedenini anladım.

Bizim mahallenin gençleri Hıdrellez kutlamalarına bir gece erken başlamışlar.

İyiki de öyle yapmışlar.Yoksa ben yine unutacaktım hıdrellez’i.

Artık o günden sonra hıdrellez’i , hıdrellezleri hiç unutmadım

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..