Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hindistan cevizi topları

Hindistan cevizi topları
 

Son zamanlarda okuduğum kitaplardan bahsetmek istiyorum biraz.

Yavaş Adam J.M.COETZEE tarafından yazılmış, daha ilk cümleyi okuduğunuzda sizi sarıp sarmalayan bir kitap. Orta yaşlı yalnız yaşayan bir adamın bisiklet kazası sonucu başkalarına bağımlı hale gelerek yaşamasını ve o süreçte etrafında gelişen olayları bazen üçüncü kişiymiş gibi dışarıdan takip edişini çok güzel bir anlatımla aktarmış.

Lawrence DURRELL’İN İskenderiye Dörtlüsü olarak kaleme aldığı kitaplardan ilki olan Justine ise Yahudi bir güzelin sıra dışı ilişkileri ve yaşadığı sorunlar çok çarpıcı bir anlatımla aktarılmış bizlere. Bu dörtlünün diğer kitapları da elimde ancak henüz sadece Justine’yi okudum. Şimdi araya başka bir kitap koyarak biraz mola verdim. Çünkü çok dikkatli okunması gereken bir kitaplar dizisi bunlar. Bazen hafif bir dalgınlık yaşayarak bir paragrafı okuyup olayların ve kişileri rahatça karıştırabileceğiniz bir eserJ Dörtlünün her kitabı arasında başka bir kitapla mola vermeyi düşünüyorum.

Elif ŞAFAK’IN Aşk adlı romanını bir solukta okudum. Tebrizli Şems ve Mevlana’yı anlattığı bölümlere hayran kaldım. Elif Şafak’ın tüm kitaplarını okuyorum ve zaten kullandığı dili çok seviyorum. Aşk kitabında Tebrizli şems’in zaman zaman verdiği örnek hikâyeler enfes.

Susana TAMARO’ NUN Luisito adlı romanı muhteşem. Yıllarca yalnız yaşamış olan yaşlı ve emekli bir öğretmenin çöp kutusunun yanında bulduğu papağanla birlikte yaşamının ve duygularının nasıl değiştiğini okuyorsunuz. Elinize aldığınız an bitirmek için hiç bırakamayacağınız türde bir kitap.

Sabahattin ALİ’NİN Kamyon adlı öykü kitabı ise bütün kitapları gibi bizden öyküler. Kullandığı dil nedeniyle ciğerinize işleyen türden. Her öyküde burnumun ucu sızlayıp, yüreğim titredi.

Şimdi neredeyse bitirmek üzere olduğum Soğuk Dağ adlı kitabı ise Charles FRAZIER yazmış. Muhteşem bir anlatımla sunmuş. Okuduğunuz her sahneyi gözünüzün önünde tablo gibi izliyorsunuz. Amerikan İç Savaşı sırasında ölümcül yaraları olan bir askerin sevdiğine kavuşmak için tedavi gördüğü hastaneden kaçıp yollara düşmesi, yol boyunca savaşı irdelemesi, karşılaştığı insanlarla arlarında geçenler nefis bir şekilde anlatılıyor. Bu arada sevgilisinin de çiftlikte hayatta kalmak için verdiği mücadeleler bölüm bölüm okura sunulmuş. Gerçekten çok beğendim. Bu yazıyı bitince bitirmek üzere kitabıma gömüleceğim yine.

Şimdi bugün anlatacağım tarife geçmek istiyorum. Geçen gün ayşeyamanda görüp denediğim bir tatlı. Ayşe adına Hindistan Cevizli Marzipan demiş. Akşam oğlum yerken anne hiç senin tarzın değil ama oldukça başarılı olmuş aynı pastane işi gibi dedi. Yemek konusunda yenilikçi olduğumu sanırdım, demek ki bayağı bir tutucuymuşum farkında değilimJ Benim de bir tarzım varmış demek kiJ

Hindistan Cevizi toplarını hepimiz çok beğendik. Değişik bir tat olduğu kesin. Çikolataları bile Hindistan cevizli sevdiğimden benim için harika oldular diyebilirim.

Malzemeler:

1 su bardağı kuru Hindistan cevizi

Yarım su bardağı su

1 su bardağı toz şeker

Yapılışı:

Hindistan cevizini parçalayıcıdan geçirerek iyice ufalanmasını sağlayın.

Şekeri ve suyu birlikte kaynatın. Hindistan cevizini ekleyerek bir iki fokurdatıp karıştırın. Ocağı kapatıp soğutun. Küçük parçalar alarak toplar yapın. Yapışıyorsa eğer pudra şekeri serperek topları daha kolay yapabilirsiniz. Bu tüyoyu ayşe vermiş çok işe yarıyor. Serastreç filme sararak buzdolabında 1-2 saat bekletip servise sunun.

 
Toplam blog
: 26
: 2226
Kayıt tarihi
: 20.01.09
 
 

1964 doğumluyum ve Sağlık sektöründen 2005 yılında emekli oldum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Şu an ..