Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '09

 
Kategori
Bilgisayar
 

HP Pavilion alacaklara...

HP Pavilion alacaklara...
 

Bundan yaklaşık 3 yıl önce, önce oğlum, ardından da eşim HP Pavilion serisinden birer dizüstü bilgisayar aldılar. Kullanmaya başladıkları günlerde ve takip eden aylarda sorun çıkarmadığı için oğlumun 3 arkadaşı da aynı seriden dizüstü bilgisayar aldı.

Ne yazık ki daha bir yıl dolmadan bu bilgisayarların hepsi sorun çıkarmaya başladı. Bir kere hepsinde ısınma ve batarya sorunu vardı. Bu ısınma öyle boyutlara ulaştı ki, ısındığı zaman bilgisayar kendi kendine kapanır oldu. İnternetteki şikayet sitelerinde bu ısınmayla ilgili fıkra kadar komik yazılar bulabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında soğuk kış günlerinde ellerinizi ısıtmak için HP Pavilion serisi oldukça iyi bir seçimdir:) Zaten isteseniz de, özellikle Antalya'nın yazında bilgisayarınızın altına ek bir fan koymadan verim almanız mümkün değil. Böyle günlerde bilgisayarınızın sıcaklığı havanın sıcaklığını kıskandıracak boyutlara ulaşır.

Garanti süresince arızalar canınızı sıksa da, maddi açıdan sıkıntı yaşamayacağınız için pek de aldırmazsınız...diyemeyeceğim.

Oğlumun bilgisayarı da, eşimin bilgisayarı da bozulduğu için kargoyla servisine yollamak bana düşmüştü. Özellikle eşimin bilgisayarının serviste kalma süreci bir kabustu. Kaç kez kargo firmasını ve HP servisini aradım, bilmiyorum. Konuşmalar güvenlik nedeniyle kaydedildiği için bunu ispatlamam zor değil.

Peki, servise gidince bu sorunlar çözüldü mü? Geçici olarak çözüldüğünü yazmama gerek yok sanırım.

Peki, şu anda bu iki bilgisayar ve oğlumun arkadaşlarının bilgisayarları ne durumda? Hepsi de bozuk!!!

İşin komik yanı, HP'nin Antalya'daki dizüstü bilgisayarları tamir eden servisine internetten ulaştığımda gördüğüm yazıydı;

HP dizüstü bilgisayarlar tamir edilir ( HP Pavilion hariç ) Hiç böyle bir servis görmüş müydünüz? Tabii arayıp konuşmuştum, o seriye bakmadıkları gerçekmiş.

Oğlum, hayatını kazanmak için bilgisayar kullanmak zorunda. Ve HP Pavilion onu hep yarı yolda bıraktı. Son arızasında, garanti süresi dolduğu için evimizin yakınındaki bir tamir servisinden yardım istedik. Servisin sahibi, yaptığımız telefon konuşmasında bilgisayarın markasını ve modelini duyunca şunları söyledi; Bu markanın bu serisinde chipset arızası oluyor daima ve gün geliyor bilgisayar artık bir daha açılmıyor.

Evet, haklıydı, bilgisayar bir daha açılmadı!!!

Bir bilgisayarın ömrü ne kadardır diye düşünmekten kendimi alamadım. 16 megabyte hafızalı ( doğru okudunuz 16 megabyte ) dizüstü bilgisayarım hâlâ çalışıyor. Üstelik o da HP marka. Fıkra gibi, değil mi? Bunu özellikle yazdım, çünkü maksadım HP markasını lekelemek değil, Pavilion serisindeki sorunu bal gibi bilmelerine rağmen ciddiye almamaları.

Aynı marka ürünü kullananların kiminin çok memnun, kimininse şikâyetçi olduğunu bilecek kadar aklı başında bir tüketiciyim. Ama bu son yaşadığımız olaydan sonra bu yazıyı yazmak ve HP Pavilion serisi dizüstü bilgisayar almak
isteyenleri sağlam bir araştırma yapmaya davet etmek istedim.

Peki, ne yaşadık son günlerde?

Oğlumun bilgisayarı açılmamak üzere kapandı. Eşimin bilgisayarı ise açma tuşu ile açılmıyor asla. O tuşun yanındaki ışıklı göstergelere dokununca açılıyor. Müzik açtığımızda sesi ancak kulaklıkla dinleyebiliyoruz. Oda sıcaksa bilgisayar kendi
kendine kapanıyor.

HP Pavilon Mağdurları diye yazın google'a, okuduklarınıza inanamayacaksınız. HP Pavilion serisinin sadece Türkiye'de satılan ürünlerinde bu sorunun olduğunu duydum. Amerika'dakilerde bu sorun yaşanmıyormuş. Gerçeklik payını bilemem tabii.

Ama, eğer böyleyse ülkemin teknoloji çöplüğü olmasına itirazım var.

Artık üretim hatası olan otomobillere bile ücretsiz parça yollanıyor, hem de araç sahibi talep etmeden, firmanın kendi duyarlılığıyla yollanıyor. Kimse bir bilgisayara en az 1000 TL verebilecek kadar kolay para kazanmıyor. Tekrar ediyorum, amacım HP hakkında kötü şeyler yazmak değil, Pavilion serisi gibi üretim hatalı bir seriyi piyasada tutmalarıdır.Çünkü bizim aldığımız bu serinin adı tüketici hakları sözlüğündeki deyişle ' Ayıplı ürün ' dür.

Belki sesimi duyan olur da ses verir, ya da bu seriden alacak olan olur da, bir kez daha düşünür diye yazdım bu yazıyı. Ses veren bir yetkiliyi duymak umuduyla...

Soru; Pavilion'un anlamı kelebektir. Acaba ömrünün kelebek kadar kısa olduğunu bilerek mi böyle bir ismi öngördüler dersiniz?:)

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..