Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '17

 
Kategori
Kitap
 

Hukuk ve idare adamı olarak Osmanlı Devleti'nde Kadı

Hukuk ve idare adamı olarak Osmanlı Devleti'nde Kadı
 

Aslında kitabın siparişini verirken çok heyecanlıydım. Hayalimde canlandırdığım bir kitap vardı. Kitap elime geçtikten sonra bir an önce okuyabilmek için elimdeki okuduğum kitabı bir an önce bitirdim. Aslına bakarsanız 2 senelik adalet bölümü okumama rağmen hukuk terimlerinde bile halen zorlanırken kitabın dili, bazı yerlerinde Osmanlı'ca açıklamaları ve herhangi bir sadeleştirmesinin olmaması kitabın anlaşılmasını zorlaştırmakta. Kitap belki bir araştırma kitabı olabilir ama konu hakkında bende azıcık bilgi sahibi olayım diye sade bir vatandaşın alıp okuyacağı cinsten bir kitap değil. Akıcılığı yok denecek kadar az. Evet kitabı okurken yeni şeyler öğrenmeyi severim ama bir cümle içinde 2 kelimden 1 ini bilmediğim için sürekli internette anlam araştırmaktan kitabı anlamakta zorlandım. İtiraf ediyorum kitabın yarısına kadar zar zor geldim ve okumaktan sıkıldım. Ömrümde ne sıkıldığım kitaplar olmuştu ama hiç yarım bırakmamıştım. Bu kitap benim bir ilkim oldu ve okumaya devam edemedim.

Eğer ki Osmanlıyla ilgili araştırma yapanlar varsa ve hukuk sistemiyle ilgili bilgi toplamaya çalışanlar varsa onlar için ideal bir kitap olabilir ama sokaktaki birinin alıp okuyacağı cinsten bir kitap olmamış.

Halbuki İlber hocanın kitabını okuyacağım için çok heyecanlıydım, hevesliydim. Hevesim kursağımda kaldı.

 
Toplam blog
: 10
: 209
Kayıt tarihi
: 16.02.13
 
 

Hergün yeni birşeyler öğrenmeye bayılırım hatta öğretmezlerse öğrenemezsem kudururum, öğrendikler..