Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '11

 
Kategori
Müzik
 

Hüsnü Arkan'dan beklenen "SOLO"

Hüsnü Arkan'dan beklenen "SOLO"
 

husnu_arkan


Bundan bir kaç ay öncesini hatırlıyorum. Hüsnü Arkan, Ezginin Günlüğü ile yollarını ayırdığını ve müzik kariyerine yalnız devam edeceğini açıkladığında yaşadığım düş kırıklığını tarif bile edemiyordum. Evet, daha önce de pek çok müzik grubu üyeleri yalnız devam etmek üzere yollarını ayırmışlardı, fakat Ezginin Günlüğü'nün sıkı dinleyicileri için bu zor bir ayrılık olmuştur, en azından ayrılık fikri bile... 

Aslında bu alışılması zor bir durum olmamalıydı Hüsnü Arkan sevenleri için çünkü kendisinin ilk 'solo' albümü 1991 yılında " Bir Yalnızlık Ezgisi" adıyla piyasaya çıkmıştı. Bu albümde de çok sayıda güzel, dinlemeye doyulmayacak şarkılar yer almaktaydı. 

Gel zaman git zaman, "Eee Hüsnü Arkan ayrıldı Ezginin Günlüğü'nden şimdi ne olacak?" sorusu fazlaca kafamı kurcalamışken bir televizyon röportajı beni mutlu etmeye yetmişti bile. 

Tarih geldi çattı ve Hüsnü Arkan'ın "SOLO" albümü piyasaya çıktı. 

Albümün içeriğine bakacak olursak, Ayar, Hürriyet, Adile Hanım, Hoşgeldin ve Saki ezgilerinin söz ve müzikleri Hüsnü Arkan'a ait. 

Gelelim diğer parçalara... Bu parçalar ayrı bir özel. Bana göre bu şarkıları daha özel kılan şey ise dizelerin önemli şairlere ait olması. Anıların Yüzünden (Bor Oteli) Nazım Hikmet Ran'a, Sol Yanım Can Yücel'e, İhtiyarlık Orhan Veli'ye ve bana göre albümdeki en etkili parça olan Önce Sen Sonra Sen ise Ümit Yaşar Oğuzcan'a ait. Tüm bu şiirlerin de bestesi Hüsnü Arkan imzası taşıyor tabi. 

Albümde ismiyle dikkatimi çeken bir parça da bulunuyor: Adile Hanım. İlk duyulduğunda da şarkının ithaf edildiği tek isim akla geliyor, Adile Naşit. Dinlerken parçayı Adile Teyzenin tatlı yüzü, gülüşü gözünüzün önüne geliveriyor sanki. 

Bir de albümde öyle bir düet var ki bu zamana kadar yapılan düet çalışmaların çok önüne geçecek gibi görünüyor. Hüsnü Arkan'a Hoş geldin isimli parçada Birsen Tezer eşlik ediyor ve insanın içine bu ezginin işlemesine sebep oluyor. 

Albümde Gürol Ağırbaş, Bülent Ortaçgil, Gökhan Şeşen, Burhan Şeşen gibi önemli isimlerin de destekleri bulunuyor. 

Hüsnü Arkan yoluna Ezginin Günlüğü ile devam etseydi de bu tatta ezgiler ortaya çıkabilir miydi orası bilinmez ama iyi ki bu "SOLO" albüm olmuş... Bu sayede benim müzik hazinem de yeni ganimetlere kavuşmuş oldu :) 

Hüsnü Arkan doğru bir adım atmış olmalı ki araya çok fazla zaman girmeden bu kaliteli albüm ortaya çıkmış. İyiki de çıkmış... 

Ama yinede.... Son olarak yorumlamak gerekirse Ezginin Günlüğü ayrı bir ruhtu... Sanki benim ruhumdu... 

 
Toplam blog
: 8
: 1048
Kayıt tarihi
: 18.06.09
 
 

1987 Ankara doğumlu, İlköğretim Kütüphanecisi.  ..