Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Huzur ve mutluluk yasaları üzerine.

Huzur ve mutluluk yasaları üzerine.
 

Resim netten.En uygunu bu gibi geldi.


Okuduğum iki kitap, bir süredir girdiğim ve takip ettiğim bir site.

Ve eski bir arkadaşım girdi kanıma. Aslında yoktur benim takıntılarım, ya da sıkıcı kurallarım.Kendi çapımda titzimdir o kadar.

Pek çoğumuzun bildiği ve hayatın içinde raslayıp dikkate almadığımız tavırları, dikkate almamızı sağlyan , iç disiplini , kurallar, yaptırımlar olarak karşımıza çıkmakta.Kafama taktım mı , öğreneceğim.Aman fazla meraklanmayın.Bulaşıcı bir şey bu, ona göre.

İşte bunlardan bazıları.

-Mavi renkli tabakların insanı iştahnı kapadığını, ama mutsuzluk verdiğini.
Mavi cam yemek takımım dolaba kalktı.

-Hayır demekten korkma, bu seni güçlendir.
Üçtür her hafta sonu, bana yemeğe gelen aradaşıma, bu hafta hayır dedim..Bu hafta biz onlara gidiyoruz.

-Hiç bir şeyi kafana takma, herşey olabilecek en güzel hale dönecektir.
Bu bana en zor gelenlerde birisi.Kafaya takmamak, sorgulamama.Bu kural beni zorlayacak.Şüünün verdiği maaş haberim geldi aklıma....

-Ne kadar geç yatarsan yat , asla geç kalkma.
Bazen geç kalksamda, bundan oldum olası huzursuzluk duyarım.-Güneşin doğuşunu izlemeyi alışkanlık haline getir.En sevdiğim manzaradır..Ayda bir kez bunu izlemeli ya da hatırlamalı.

-Güzel bir şey seyrederken , sevdiklerinle paylaş .
Haftasonu çiftlikte inek doğumunu görmek beni alt üst etti .Annemi aradım.Gezmeye giderken, beni neden almadınız diye sitem etti.

-Kimseyle küs yada kırgın kalmayın.Sebep olmasanız bile,
Bu yüzden bana küs olduğunu düşündüğüm arkadaşım M' ya mail attım.Ama benlen barışmadı.

-Size söylenen ve en çok canınızı sıkan , yanlış olduğunu düşündüren br söz , bunu o kişi ile konuşun..
Bir arkadaşım zorsun sen demişti.Ne yapacağım belli olmazmış.M' söyledi bunu bana.. ne yapayım? şimdi ben.Hani bana küs olan arkadaşım.


-Israrcı olmak, bazen gereki olabilir, iyiik için ise.
Bu yüzden E ye mail attım.Ve bana ilginç gelen bir konuyu paylaştım.Iıııh huysuzdur o azıcık.

-Hiç bir şey , tesadüf değildir. Bir anlamı vardır.Doğru ip ucunu ve nedeni bulmaya çalış.Hele de seni gülümsetiyorsa.diye başka bir kural
Bir tesadüfü paylaştığım arkadaşım, .Sadece tesadüf işte .diye mesaj atmış. .Ah , merak etim şimdi gülümsemişmiydi?

Ev düzeniyle ilgilii bazı kurallar var.Bazısı Feng shui' ye benziyor.

-Bahçemde mutlka, Karahindiba ve mısır püskülü bulundurmalıymışım.
Para ve iyi şans getirirmiş.Her gittiğim çiçekçi farklı bitki verdi.Bunların hangisi gerçek. İçlerinden ikisi de kötü kokuyor

-Evin zil sesi güzel olmalıymış.
Buna kim karar vericek.Ding dong iyi mi.?Kaç kez çalmalı.

-Giriş kapınızın yönü solda olmalı.
Aman iyi ki bu uyuyor , bu işin tadilatı nasılda zor olur.Ne derim ben evdekilere.Mazeret bulmak ne zor olurdu.

-Salona girince tam karşıda ayna olması çok iyidir.Ama bu ayna kesinlikle tozlu olmamalı.

Valla bu da uyuyor.Tam karşıda konsol var.Bu nun tozunu her gün almak biraz zor oluyor diye, yanındaki camı kimselere açtırmıyorum.Toz girmesin diye.

-Dolabınızda altı aydır kullanmadığınız giysileri başkalarına verin.
Bu ne demek , geçen yaz bir kez bile giymediğim giysim var ise bunları bu yaz vermeliyim.Ah kırmızı pabuçlarım.Kilo aldım diye giymediklerim.Ben kilo veriyordum zaten ama , neyse.

Daha böyle ne çok kural var.Üüüf sıkıldım ben heran kendimi denetlemekten.

-Bir de bazı kurallar işe yaramzsa bunlar yazın diyor.Hem de evdekilerin göreceği bir yere.
Yok bence buna gerek yok diye , hem işe yaramayan denemeleri yazayım , hem de bu aralar nelerle meşgulum bir görün istedim.

Tatil mi. Şimdilik sadece haftasonuydu.Ama, bu pazar kısmetse.........

Aklıma geldi.Mekan değişikliği içinde birşeyler vardı.Ev, içinde yaşayanları özlemesin diye etrafa mutlu resim falan bırakmalıymış.

Ben, bu kitapları tatile gö tür me me li yim.

Sevgilerimle.Huzurlu , mutlu günlere.

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..