Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '08

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Hz.Mevlana'nın ölüm yıldönümü

Hz.Mevlana'nın ölüm yıldönümü
 

Hamdım,piştim,yandım


17/12/2008 Hz. Mevlana'nın ölüm yıldönümü...

Yaşamını ''HAMDIM, PİŞTİM, YANDIM '' sözleriyle özetleyen MEVLANA ölüm gününü yeniden doğuş günü olarak kabul ediyor. Öldüğü zaman sevdiğine, yani yaradanına kavuştuğu için, ölüm gününü düğün günü veya gelin gecesi anlamında '' Şeb-i Arus'' diyordu. Dostlarına ölümünün ardından üzülmemelerini vasiyet ediyordu.

Onun düşüncesinde ve fikirlerinde ölüm hiçbir zaman yokluk olarak kabul edilmemektedir. ''Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız, bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir .'' diyerek gönüllerdeki ölümsüzlüğe dikkat çekmiştir.

MEVLANA'DAN ÖĞÜTLER:

*Birisi güzel bir söz söylüyorsa bu, dinleyenin dinlemesinden, anlamasından ileri gelir.

*Bilgi , sınırı olmayan bir denizdir.
Bilgi dileyense denizlere dalan bir dalgıçtır.

*Meyve ekşi bile olsa, olmadıkça ona ham derler.

MEVLANA'NIN 7(YEDİ) ÖĞÜDÜ

*Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol.

*Şevkat ve merhamette güneş gibi ol.

*Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.

*Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.

*Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol.

*Hoşgörülükte deniz gibi ol.

*YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.

Ve Mevlana'nın hepimizin bildiği şu sözlerini de sizlerle paylaşmaktan edemiyeceğim,

Gene gel, gene

Ne olursan ol,

İster kafir ol, ister ateşe tap,

İster puta,

İster yüz kere tövbe etmiş ol.

İster yüz kere bozmuş ol tövbeni.

Umutsuzluk kapısı değil bu kapı,

NASILSAN ÖYLE GEL...

Mevlana'nın 735. vuslat yıldönümü kutlu olsun...

 
Toplam blog
: 180
: 771
Kayıt tarihi
: 14.08.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim... Amasya memleketim... Anneyim... ..