Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

İçli Tavuklar

İçli… Bu kelimeyi duyduğunuzda aklınıza geliyor?  TDK diyor ki: Kolay duygulanıp incinen, hisli. Kimi insan içlidir kimi ise “Aman, nereye kadar içleneyim be özgecim?” diyebilir. Ben de o diyenlere hak veriyorum, hiç içli değilim. Hatta meşhur bir sözüm var, kullanmayı çok severim: “İçine atıp hasta olacağına, dışına ver konser olsun.” Konserinizi verin, dinleyicileriniz olmasa da siz verin. İçinize yazık olur hayat çok kısa. E özgecim konuyu nereye bağlayacaksın cidden merak ettik, yazı baya felsefik başladı?

Bu haftaki konuğumuz: “İçli Tavuklar.”

Ay duyunca bana bir gülme geldi, tavuklar içlenmiş mi diye. Şimdi aklımda canlananı size yazayım… Düşünsenize tavuklar kümeste oturmuş böyle oturmuş, içli içli bakıyorlarmış. Üretici de demiş ki : “ Size diğer tavuklardan farklı bir tarz yaratacağız, sizi bu sıradan tavukluktan kurtarağıııız! Tavukların bir anda gözleri parlamış ve içleri farklı gıdalarla doldurulmuş. İçli tavuklar üzgünlüğü bir kenara bırakıp, tüm dertleri içinden boşaltıp onun yerine üreticinin verdiği gıdaları doldurmuş. Böyle bir masal canlandı bende. Baya güldüm kendime derken… içli tavukların reklamları o kadar başarılı olmuş ki izlerken bir daha güldüm. Reklamları da başarılı ve eğlenceli buldum. Hadi gerçeğe dönelim, gelelim şimdi neymiş bu içli tavuklar? Bildiğimiz tavukların içerisinde farklı lezzetlerle karşılaşıyoruz. Bu lezzetler çoğu tüketicinin sevdiği şeyler. Şu an için 2 çeşit içli tavuk mevcut. Biri Sucuk&Mozzerella peyniri içeriyor, diğer çeşidi ise Ispanak&Mozzerella peyniri içeriyor. Her iki çeşit de 700 gram olarak karşımıza çıkıyor. Bir kovada 8 adet mevcut. Tüketmek istediğimizde çözünmesini beklemeden 180 derece fırında 4-6 dakika ısıtmamız yetiyormuş, tavada veya farklı yöntemlerle de ısıtılabiliyor tabi ki. Ambalajlarda da komik sözler mevcut, sucuklu tavuk güneş gözlüğü takmış pek de mutlu. E üretici derdini tasasını almış içli tavukların, nasıl mutlu olmasın canım?

Böyle farklı üretimlere karşı yıllardır ne kadar ilgili olduğumu biliyorsunuz, ilgi dışında mutluluk yaşatıyor bana adeta.” Hadi biz tavukları değiştirelim, farklı tatlarda üretelim ve mizahımızı da konuşturalım.” düşüncesiyle yola çıkan üreticiye tüm okurlarım ve tadacak olan tüketiciler adına teşekkür ediyorum. Fikir güzel, reklamlar komik, benim kafamda canlandırdığım içli tavuk masalı efsane. Ayrıca size de örnek olsun bak, içli tavuk bile içine dert,tasa değil ıspanak,sucuk,peynir atıyor artık.

İçli tavuk masalımı unutmayın ve güzel yüzünüz hep gülücük saçsın.

Sağlıkla Kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..