Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '16

 
Kategori
Şiir
 

İhtiras, vahşet, kin, açgözlülük işte asıl düşmanlarımız,Tagore ne güzel anlatmış.

İhtiras, vahşet, kin, açgözlülük işte asıl düşmanlarımız,Tagore ne güzel anlatmış.
 

 Üniversite yılllarımda tanıştım Rabindranath Tagore ile. 1861 Yılında Hindistan'da doğmuş bu çok ünlü şair ve düşünür beni çok etkilemişti şiirler ile o yıllarda. Tagore, hukuk eğitimini İngilterede yapmış ve daha sonra İngiliz edebiyatı okumuştu gene aynı ülkede.Sonraki yıllarda  Hindistan'a dönüp halkının aydınlanması ve kalkınması yönünde çalışmalar yapan şair , çoğu şiir  kitabı olmak üzere bir çok eser yazmış .Ben o yıllarda onun ilk olarak Bahçıvan adlı eserini okudum. Daha sonra Gora,Veda Şarkısı,Meyve Zamanı,Büyüyen Ay,Ayın Bitmeyen Çocukluğu,Acıkan Taşlar,Gitanjeli ve daha bir çok eseri olduğunu öğrendim dilimize tercüme edilen.1913 yılında Nobel Edebiyat ödülünü de almaya hak kazananan şairin bir çok eserini zevkle okudum ilerleyen yıllarda.

 1941 yılında gene Hindistan'da yaşama veda eden bu çok ünlü şairin beni çok etkileyen bir dizesi ile devam edeceğim yazıma.

İhtiras, vahşet, kin, açgözlülük 

İşte asıl düşmanlarınız, düşmanınız olamaz insanoğlu........diye devam ediyor bu yaşamımın çok erken yaşlarında zihnime çakılan şiir.

Bu dizelerden öylesine etkilenmişim ki yıllar sonra mezuniyetimde yıllık yazım bu dizelerle başlıyor.

Belki düşünüyorsunuzdur .şimdi nereden aklına geld, bu dizeler diye. 

Tagore yıllar önce insanın insana düşman olamayacağını, asıl düşmanlığın insanlarda gelişen ihtiras, vahşet, kin ve açgözlüğlük gibi kötü huylar olduğunu ne güzel anlatmış dizelerinde. 

Oysa bu dizelerin aksine son zamanlarda insanın insana yaptığı eziyetlerden , şiddet haberlerinden geçilmiyor yazılı ve sözlü basında. Önceleri gene vardı bu tür olaylar ama sanki daha da arttı gibi geliyor bana.Aynı milletten, aynı dinden , aynı dili konuşan insanlar bile birbirine etmedik eziyet bırakmıyor. Kadına şiddet mı desem, çocuğa şiddet mi desem, savaşları, bombaları , uçsuz bucaksız denizlerde  kaçarken boğulan çocukları, insanları hatırlamak bile istemiyorum. Say say bitmez insanın insana yaptığı düşmanlık. 

 Tagore bu olayları görseydi ne şiirler yazardı insanın insana düşmanlığı hakında ,onu düşündüm.

 Bu yazımı burada keseceğim. Zira acilen bir başka yazı yazmam gerek. Bir başka çarpık olay, bir başka eziyet örneği.

 Dediğim gibi yaz, yaz, say ,say bitmiyor eziyetler.

 

 

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..